Sing it back
Fra : Lauridsen

Dato : 28-12-01 20:04

Hej
I programmet Stjerne for en aften var der en der sang et nummer der hed
"Sing it back".
Hvem har lavet nummeret og hvem har lavet evt. efterligninger ?

Lars

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 28-12-01 20:14

Så vidt jeg husker er det Moloko. Efterligninger kender jeg intet til.

Fra : Astrid

Dato : 28-12-01 21:31

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Så vidt jeg husker er det Moloko. Efterligninger kender jeg intet til.

men de har jo lavet to versioner: En på "I'm Not a Doctor" og en på "Things
to Make and Do" ...

Fra : Invisible Man

Dato : 29-12-01 00:42

"Astrid" <astridity@nospam.org> skrev i en meddelelse

> Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> >
> men de har jo lavet to versioner: En på "I'm Not a Doctor" og en på
"Things
> to Make and Do" ...

Sådan som jeg husker det, så var det således, at de lavede én version,
hvorefter en dj ved navn Boris D'Luglosch (house-fans kender ham!!) lavede
et remix af den, og det var det remix, der for alvor blev berømt... Jeg ved
så ikke helt om Moloko selv er blevet så begrejstrede for den version, så de
har taget den med på et senere album eller om det er en helt 3. version....?

håber, det hjalp..

---I.M.

Fra : Kasper Aae

Dato : 29-12-01 13:31

On Sat, 29 Dec 2001 00:41:39 +0100, "Invisible Man"
<invisible_man@post.cybercity.dk> wrote:

>Sådan som jeg husker det, så var det således, at de lavede én version,
>hvorefter en dj ved navn Boris D'Luglosch (house-fans kender ham!!) lavede
>et remix af den, og det var det remix, der for alvor blev berømt...

Mmmm....Dlugosch. Hans og Michi Lange's remix af Towa Tei's "Funkin'
For Jamaica" sparker så meget røv : )

>Jeg ved så ikke helt om Moloko selv er blevet så begrejstrede for den version, så de
>har taget den med på et senere album...

Det lyder meget sandsynligt. Forsangeren, Roisin Murphy, lavede senere
et nummer med Dlugosch, "Never Enough". Excellenté.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : bonfils

Dato : 30-12-01 20:09

"Invisible Man" <invisible_man@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> har taget den med på et senere album eller om det er en helt 3.

Joda - det er Boris-versionen (kaldet Boris Musical Mix), der kom med på
Things To Make And Do.
Men for at gøre forvirringen komplet, er der også to (andre) remix med på
Molokos remix dobbeltalbum All Back To The Mine.

Mmm... Moloko!

--
bonfils
http://bonfils.com

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-12-01 20:13

> I programmet Stjerne for en aften var der en der sang et nummer der hed
> "Sing it back".
> Hvem har lavet nummeret og hvem har lavet evt. efterligninger ?

www.allmusic.com er din ven:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=HSING|IT|BACK

Kan det være, at det drejer sig om Molokos nummer?

/Nikolaj