Foto
IBM760 5420
Teil 3020
manglende holdbarhed af batterier.
Fra : Svend

Dato : 28-12-01 16:05

Jeg er den lykkelige ejer af et Canon EOS 500 N camera, der er
forsynet med et 70-210 mm Sigma objektiv.
Jeg har det problem, at batterierne i kameraet bliver flade. Senest
isatte jeg ny batterier den 12.11.01. Batterierne er lithiumbatterier
af typen Varta Photo. Jeg kan ikke på batterierne aflæse styrken - det
er 3 volts batterier Efter batteriskiftet optog jeg en film - 36
billeder - og da jeg juleaften atter ville bruge kameraet var
batterierne flade og kameraet havde ingen markeringer i displayet.
Det er ikke første gang jeg har haft den oplevelse, at batterierne har
været flade i utide.

Er der nogen der kender problemet og har en løsning ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-12-01 16:47

Svend wrote:

> Er der nogen der kender problemet og har en løsning ?

Det kan ikke forholde sig sådan, at du har glemt at slukke kameraet..?

Fra : Pia

Dato : 28-12-01 17:37

mit gamle kamera viste altid antal billeder i displayet, også når det var
slukket. Dette var nok til at dræne batteriet (til 180 kr.) på et par
måneder. Er det samme tilfældet hos dig, tag batteriet ud når du pakker
kameraet sammen. En anden brøler er, at kameraet pakkes lidt tæt i tasken og
at man derved tænder, når man stopper det i.

:Pia

Fra : Dan Andersen

Dato : 29-12-01 00:05

Prøv et andet mærke batteri... Se på batteripriser på www.thansen.dk - der
kon kurrencedygtige.

Dan Andersen

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 29-12-01 21:11

Hej

Det kan sagtens være kameraet der har et for stort strømforbrug i slukket
tilstand, hvis det er tilfældet er der ikke andet at gøre end at sende det
på værksted.

Jeg har også hørt om uoriginale obj. der bruger meget mere strøm end de
originale. Men hvis du kun har taget 36 billeder er det nok ikke tilfældet.

Ang. batteri priser er www.billigefilm.dk nok de billigste.

--
Venlig hilsen

Peter Hyldrup