Rør til Tropheus.
Fra : Madsen

Dato : 28-12-01 14:17

Hej,

Jeg synes lige jeg ville give et lille tip videre, for det ser faktisk ud
til at virke.
Her for ca. 3 uger siden tømte jeg mit 530 ltr. fordi der var kommet
lidt for mange unger efterhånden.

Hver eneste gang jeg tømmer mit akvarium og bygger det op på
ny, så kommer der som regel altid nogle gevaldige kampe ud af
det efterfølgende, men normalt kommer der ro over fiskene igen
efter nogle dage. Denne gang ser det dog ud som om at de har
planer om at slagte en fisk fra flokken (4.6 Tropheus Moori Moliro)
- den får konstant tæsk og har snart ingen finner eller skæl tilbage.

På en hjemmeside læste jeg om et tip hvor man hænger et rør ned
i akvariet som så virker som skjulested for jagede fisk og det virker
tilsyneladende glimrende.
Jeg har taget et stykke plastrør på ca. 75 mm. i diameter og på
10-15 cm. i længden og hængt det op lige under overfladen omme
på bagruden. Der gik lige en dags tid før den jagede fisk turde at
benytte røret, men nu står den derinde hele tiden og får kun tæsk
når den kommer ud og det er trods alt bedre end tidligere, hvor
den fik tæsk hele tiden, så nu tror jeg på at den kommer sig igen.

Madsen.