Valg af bundkort
Fra : Arshad Fazal

Dato : 28-12-01 12:47

Hej Gruppe

Jeg har tænkt mig at investere i en ny computer....jeg har tænkt mig at den
skulle bestå af følgende

AMD Athlon XP 1600+
Asus A7V266-E bundkort
Noise Control CPU køler
512 MB Kingston DDR ram
Asus GeForce 3 Ti-200
SB Audigy Player
Dynalink V.90 modem
SMS 10/100 mbs netkort
Seagate Barracuda IV 80 GB
Asus DVD
LiteOn CDRW
Floppydrev
Noise Control kabinet

Mit spørgsmå er hvilket bundkort/chipset jeg skal satse på?

Jeg har selv overvejet et Asus A7V266-E....men
Jeg er dog lidt i tvivl, fordi en af mine venner, som har et Microstar
K7T266 Pro2, har problemer med at computeren en gang imellem genstarter af
sig selv! Desuden er der problemer med skratten af lyden under samtidig brug
af DVD (spil, mp3 osv.)
Der har jo oså tidligere været problemer med VIA chipsets - her tænker jeg
på "686b fejlen"

Eller skal jeg helt skrotte AMD og købe et Pentium 4 1,6 GHz system med DDR
ram istedet og i givet fald kan man benytte Noise Controls CPU kølere på
disse eller skal man benytte intels standard "clip system".

På forhånd tak

Jens Ulrik Hogrefe
juhogrefe@hotmail.com

Fra : NFA

Dato : 28-12-01 18:17

Bundkortet, Microstar K7T266 Pro2, som du omtaler er et meget fint
bundkort... Jeg kører med det og har godt nok også lige præcis de samme
problemer som du skriver. Dette kort har jo oxo det nyeste VIA chipset: Via
KT266A..... Jeg vil varmt anbefale dette chipset!!!

Angående CPU + køler mener jeg at du skal holde dig til AMD. Jeg kører selv
med en Palomino 1600+ og Microstar K7T266 Pro2 bundkortet. Det kører rigtig
godt. Køleren består af et Alpha Pal 8045T køleprofil og en Papst blæser. En
meget effektiv og samtidig lydløs køler. (www.studiedata.dk) Den ville jeg
købe i stedet for en NC køler.

NFA

Fra : Kristian

Dato : 28-12-01 22:41

> [...]
> skulle bestå af følgende
>
> AMD Athlon XP 1600+
> Asus A7V266-E bundkort
> Noise Control CPU køler
> 512 MB Kingston DDR ram
> Asus GeForce 3 Ti-200
> SB Audigy Player
> Dynalink V.90 modem
> SMS 10/100 mbs netkort
> Seagate Barracuda IV 80 GB
> Asus DVD
> LiteOn CDRW
> Floppydrev
> Noise Control kabinet
>
> Mit spørgsmå er hvilket bundkort/chipset jeg skal satse på?

EPoX EP-8KHA+ med VIA KT266A... Det er et af de billigste bundkort som
understøtter DDR RAM og kører med VIA KT266A chipsæt. Det får også mange
gode udtagelser og specielt dets hastighed...

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 29-12-01 02:53

Det med skratten i lyden vil brug af dvd/cd/hd laver mit SB Live! også, mens
mit Echo Audio kort ikke laver ballade.
Jeg er 100 % sikker på det har noget at gøre med kvaliteten af de
komponenter, der er brugt på kortet.
Så hold dig væk fra SB hvis du vil undgå sådan nogle ting. Echo Audio bruges
mest til semi-prof. audio og er ikke så god til spil og multimedie generelt.
Hvad alternativ du lige skal kikke på ved jeg desværre ikke ...