Storebælt netop nu.
Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 28-12-01 12:06

Hej NG.
Hvordan ser det ud i Storebælt netop nu...?
Jeg var i Lillebælt 1. juledag og der var intet....ikke engang et enkelt
lille hug. Det blev dog til en bundhug med knækket stang til følge
mvh. Jesper Lau

Fra : Claus

Dato : 29-12-01 18:49

Husk at pege stangen mod bunden ved bundhug - så er det kun linen der
knækker
Jeg kan oplyse at Øresund ikke giver noget pt.

Claus

Fra : Preben Svendsen

Dato : 01-02-02 23:02

"Jesper Lau Lindhardt" <jl(REMOVE)@sygpludd.hosp.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg var i Lillebælt 1. juledag og der var intet....ikke engang et enkelt
> lille hug. Det blev dog til en bundhug med knækket stang til følge

Hej Jesper
At lade stangen pege mod vandet er en ganske god ide ved bundhug.
Det er nu min erfaring at med lidt tålmodighed
kommer pirken fri. Hvis den ikke vil slippe så prøv at sno linen om et eller
andet, en prist f.eks og hiv til, så belaster du da i det mindste ikke dit
grej. Ellers er der ikke andet at gøre end at kappe linen.
Storebælt er ikke det bedste lige i øjeblikket.
Jeg var ude den 6-1-2002. Største torsk på båden var på 6,5 kg. Fik desværre
ikke nogen selv. Der blev dog fanget lidt.
Skal ud igen den 24-1-2002.
Hilsen
Preben Svendsen