Netværk via lysnettet
Fra : Frank

Dato : 28-12-01 11:00

Jeg mener at der engang var noget om at man kunne lave et netværk med de
eksisterende elkabler i huset??

Frank

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-12-01 11:24

"Frank" <F.lhivbukserneafmig@oncable.dk> wrote in message
> Jeg mener at der engang var noget om at man kunne lave et netværk med de
> eksisterende elkabler i huset??

Ja, det var der engang en masse snak om. Hvad var det nu begrænsningen var?
Samme sikringsgruppe? Samme for-sikringer?

Internet-adgang via strøm-leverandøren gik i sig selv igen (gætter på at den
sidste udbryder-gruppe også har lukket, siden jeg ikke har hørt om det
længe). Men LAN via lysnettet skulle vist fungere fint nok?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Frank

Dato : 28-12-01 12:53

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidste udbryder-gruppe også har lukket, siden jeg ikke har hørt om det
> længe). Men LAN via lysnettet skulle vist fungere fint nok?

Kan du huske hvilke produsenter der lavede udstyret?

Frank

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-12-01 10:17

> Kan du huske hvilke produsenter der lavede udstyret?

Nej, desværre ikke.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jens Fallesen

Dato : 01-01-02 17:58

Frank wrote:

> Kan du huske hvilke produsenter der lavede udstyret?

De forsøg, der var gang i i Sverige, hvor NESA var meget interesserede,
var med udstyr fra NorWeb, men det firma blev lige pludselig lukket ned
af moderselskabet Nortel.

I dag kan lignende udstyr vist købes hos bl.a. Siemens og Ascom.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark