Ang. film afstemningen
Fra : Martin Helbo

Dato : 28-12-01 01:26

Hvad endte hele diskusionen omkring afstemningen egentlig med?
Og hvornår begynder det hele, hvis det da ikke er begyndt allerede?

- Undskyld hvis jeg er galt på den.

/Martin Helbo

Fra : Jakob Madsen

Dato : 28-12-01 04:00

> Hvad endte hele diskusionen omkring afstemningen egentlig med?
> Og hvornår begynder det hele, hvis det da ikke er begyndt allerede?

Jeg sidder faktisk lige nu og arbejder på et afstemningssystem, jeg regner
med at smidde et link senere i nat, så kan folk jo lige teste det inden vi
begynder for alvor.

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-12-01 04:45

Jakob Madsen skrev i meddelelsen ...

>Jeg sidder faktisk lige nu og arbejder på et afstemningssystem, jeg regner
>med at smidde et link senere i nat, så kan folk jo lige teste det inden vi
>begynder for alvor.

Hey.. er du faldet i søvn? heheh

Mvh
Anders Houmark

Fra : Jakob Madsen

Dato : 28-12-01 05:14

> Hey.. er du faldet i søvn? heheh

Ikke endnu, men det varer sgu nok ikke længe *g*

....Og til de morgenfriske...

http://zoidberg.dk/film/film.asp

Brok jer endelig hvis der er noget der skal ændres!
De nominerede er taget fra den liste der blev lavet tidligere.

Nu vil jeg smutte i seng, god nat/morgen/eftermiddag/what ever...

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : ottesen

Dato : 28-12-01 10:45

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> skrev i en meddelelse

> Brok jer endelig hvis der er noget der skal ændres!
> De nominerede er taget fra den liste der blev lavet tidligere.
>
> Nu vil jeg smutte i seng, god nat/morgen/eftermiddag/what ever...
>
> --

Det ser godt ud! Men burde der ikke, inden for hver kategori, være mulighed
for ikke at stemme? Jeg har f.eks (sjovt nok) ikke set en eneste af de
danske film, og det ville derfor ikke give mening for mig at stemme i den
kategori...

/Ottesen

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-12-01 10:52

Jakob Madsen wrote:

> Ikke endnu, men det varer sgu nok ikke længe *g*
>
> ...Og til de morgenfriske...
>
> http://zoidberg.dk/film/film.asp
>
> Brok jer endelig hvis der er noget der skal ændres!

Det ville nok være en god idé med en "Ingen stemme" eller lign.
i hver kategori - jeg har fx ikke set nogen af de danske film og
har også problemer med at kaste en stemme på en anmelder.
Bare sådan at man ikke tvinges til at stemme på noget, man
ikke kan lide eller ikke har oplevet.

Ulrik Magnusson

Fra : dentro

Dato : 28-12-01 13:35

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har også problemer med at kaste en stemme på en anmelder.
> Bare sådan at man ikke tvinges til at stemme på noget, man

Burde man egentlig ikke have set ALLE filmene for at have baggrund for
at stemme? Det er der nok ikke mange der har, men jeg har det bare
sådan, at jeg kan da godt stemme på hvilken film der er bedst... af
dem jeg har set.... men jeg kunne forestille mig at nogle af dem jeg
ikke har set, sikkert er bedre? og på den måde laver jeg jo rod i
ranglisten, ikke?

Jeg ved godt at man vel ikke kan stille disse krav, men alligevel -
det var bare en tanke.

/dentro

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-12-01 15:44

dentro wrote:

> [...]
> dem jeg har set.... men jeg kunne forestille mig at nogle af dem jeg
> ikke har set, sikkert er bedre? og på den måde laver jeg jo rod i

Det kan man vel godt sige - jeg tror dog, det er de færreste der har set
alle filmene i fx. "Bedste film" kategorien. Jeg synes selv, jeg er ok
kørende, og der er alligevel 7 film jeg ikke har fået set. Mht anmeldere
vil jeg undlade at stemme, da jeg ikke har læst nogen af de nominerede
i år og kun set Søren Høj - som jeg ikke kunne lide.. Folk må nok gøre
op med sig selv, om de kan tillade sig at stemme i de forskellige
kategorier, men derudover skal man vel ikke udelukke 90% af gruppen.

Ulrik Magnusson

Fra : Martin Helbo

Dato : 28-12-01 11:20

Det ser jo fedt ud. Men det er vel ikke de endelige film vel.
Og som der før er skrevet, vil det være et plus hvis man kunne undlade at
stemme i visse kategorier.

/Martin Helbo

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-12-01 13:04

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>
> http://zoidberg.dk/film/film.asp

Det ser rigtig godt ud.

> Brok jer endelig hvis der er noget der skal ændres!
> De nominerede er taget fra den liste der blev lavet tidligere.

Jeg er enig med ønsket om en "ingen stemme"-mulighed.

Når man har fulgt et link hen til stemmestatistik el.lign., er der ikke
noget link tilbage igen. Det kunne være meget smart.

Du har ikke med, hvilke film personerne er nomineret for. Det havde
vi sidste år, men eftersom oplysningen kun er med i begrænset omfang
i nomineringerne på Kofoeds side, vil jeg ikke insistere på det. Men
det er klart, at skuespillerne og instruktørerne skal bedømmes på deres
indsats i film, der har haft dansk biografpremiere i 2001.

Jeg har ombestemt mig fra tidligere og siger nu, at vi tager én
afstemningsrunde ud fra de nomineringer, der er foreslået. Hvis du kan
nulstille på et tidspunkt, foreslår jeg, at afstemningen starter 1. januar
og løber 7-10 dage frem. Hvis der er nogen, der savner noget på
nomineringslisterne, kan de således stadig gå ind på Ole Kofoeds
side http://www.dvd-basen.dk/filmvalg2001/nomvalg.php3, og så må
du tilføje dem inden vi starter afstemning. Jeg har f.eks. lige tilføjet
et par stykker. Okay?

Jeg foreslår følgende "BigBrother-ændringer" i nomineringerne:

Lad os kun bruge én titel til hver film:
- "Ikke et ord (Don't say a word)" -> "Ikke et ord"
- "Miss Congeniality / Agent Catwalk" -> "Agent Catwalk"
- "The Ring / Ringu" -> "The Ring"

Fjernes:
- "Requiem for a dream" som bedste film og "Ellen Burstyn" som bedste
skuespillerinde, fordi filmen ikke har haft dansk premiere.
- "Stanley Kubrick" som bedste instruktør. Han er død og var ikke
instruktør på A.I.

Trykfejl:
- Under bedste musik: "Pearl Harbour" -> "Pearl Harbor"

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jakob Madsen

Dato : 28-12-01 13:21

> Jeg er enig med ønsket om en "ingen stemme"-mulighed.

Det har jeg lavet nu!

> Når man har fulgt et link hen til stemmestatistik el.lign., er der ikke
> noget link tilbage igen. Det kunne være meget smart.

Kigger på det!

> [...]
> det er klart, at skuespillerne og instruktørerne skal bedømmes på deres
> indsats i film, der har haft dansk biografpremiere i 2001.

Ok, hvis en eller anden vil opdatere nomineringslisten så skal jeg nok få
det på.

> [...]
> side http://www.dvd-basen.dk/filmvalg2001/nomvalg.php3, og så må
> du tilføje dem inden vi starter afstemning. Jeg har f.eks. lige tilføjet

Lyder fint, men kan vi ikke sige, at alle ændringer på nomineringslisten
skal være foretaget senest søndag, så har jeg listen klar til d. 1.

Kigger på det.

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-12-01 14:48

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> - "Ikke et ord (Don't say a word)" -> "Ikke et ord"
> - "Miss Congeniality / Agent Catwalk" -> "Agent Catwalk"

Absolut ikke enig. Med nogle af de latterlige og uigennemskuelige
oversættelser af titlerne der forekommer vil jeg foretrække at
originaltitlen er med da det ikke er alle der husker filmene udfra de
danske titler.

Tenz.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-12-01 16:16

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com>
> [...]
> oversættelser af titlerne der forekommer vil jeg foretrække at
> originaltitlen er med da det ikke er alle der husker filmene udfra de

Alle originaltitlerne? Eller bare de nævnte?

Jeg vil lade det være op til redaktøren af siden (det er Jakob).
Det er ikke vigtigt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 28-12-01 18:02

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> wrote:

> "Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>
>
> Det ser rigtig godt ud.

Absolut - ved dog ikke hvad jeg skal sige om at der er brugt PlanetApes
som 'logo'

> [...]
> afstemningsrunde ud fra de nomineringer, der er foreslået. Hvis du kan
> nulstille på et tidspunkt, foreslår jeg, at afstemningen starter 1. januar
Det synes jeg var et _genialt_ foreslag, for så kan jeg også stemme
seriøst til bedste film - får først set LOTR d. 7 kl. 12.00 i Imperial.
Jeg foreslår fra hele d. 1. til hele d. 7.

MVH ANR

"Romance is dead. It was acquired in a hostile takeover by Hallmark and
Disney, homogenized, then sold off piece by piece."
-Lisa Simpson

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-12-01 02:34

Andreas N Rasmussen skrev:

> Jeg foreslår fra hele d. 1. til hele d. 7.

Da medlemmer af Biografklub Danmark først kan få LOTR at se efter 7.
januar, foreslår jeg, at deadline udskydes en uges tid.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 31-12-01 11:11

Peter Bjerre Rosa <Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

> Da medlemmer af Biografklub Danmark først kan få LOTR at se efter 7.
> januar, foreslår jeg, at deadline udskydes en uges tid.

Exactly - når man nu får en prima plads til 50,- kan jeg godt vente lidt
emd at se den. .-D

MVH ANR

"Oh, meltdown. It's one of those annoying 'buzzwords'. We prefer to call
it an unrequested fission surplus."
-Montgomery Burns

Fra : dentro

Dato : 28-12-01 13:50

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> skrev i en meddelelse

> http://zoidberg.dk/film/film.asp
>
> Brok jer endelig hvis der er noget der skal ændres!
> De nominerede er taget fra den liste der blev lavet tidligere.

Burde det ikke være sådan at man ikke kunne se noget statistik før
EFTER man har stemt? Ellers kan man jo blive manipuleret.

/ dentro

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 28-12-01 14:00

"dentro" <kena(re.move)@mail.dk> wrote in message
> Burde det ikke være sådan at man ikke kunne se noget statistik før
> EFTER man har stemt? Ellers kan man jo blive manipuleret.

Jeg mener at man slet ikke burde kunen se nogen statistik overhovedet før
afstemningen er lukket.

Joakim

Fra : dentro

Dato : 28-12-01 14:27

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at man slet ikke burde kunen se nogen statistik
overhovedet før
> afstemningen er lukket.

Ja, faktisk.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-12-01 14:44

On Fri, 28 Dec 2001 14:27:23 +0100, "dentro" <kena(re.move)@mail.dk>
wrote:

>"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

>overhovedet før
>

>Ja, faktisk.

Hvornår er det nu der er sidste frist?

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Jakob Madsen

Dato : 28-12-01 14:51

> Hvornår er det nu der er sidste frist?

Vi starter den 1. januar og kører en uge frem ik'?

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-01-02 14:29

Jakob Madsen <jakob@zoidberg.dk> escribió en el mensaje de noticias
a0grl2$1pbj$1@news.cybercity.dk...

> ...Og til de morgenfriske...
>
> http://zoidberg.dk/film/film.asp

Hjaelp. Link virker ikke!

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 09-01-02 14:36

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> Jakob Madsen <jakob@zoidberg.dk> escribió en el mensaje de noticias
> a0grl2$1pbj$1@news.cybercity.dk...

Det er fordi den er flyttet. se evt. tråden "Vi er afsløret"
ny adresse http://zoidberg.dk/film/film2001.asp

Joakim