En Kandidat..
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 28-12-01 00:45

Fellowship Of The Ring er absolut en kandidat til en af de bedste film
nogensinde.

Sjældent har jeg set set noget, som vitterligt er FILM, siden Moulin Rouge.

Hvert eneste optrin i filmen, er bedre og mere imponerende end det forrige,
og for en gangs skyld, så tænker jeg ikke på skuespillere i rollerne ; de
mennesker ER disse karakterer !

Der var INTET som bare kan benævnes "mindre godt" ved filmen. Det her det er
craftmanship.

Man kan sgu virkeligt tale om, et "fellowship", for disse karakterer ser ud
til at betyde noget for hinanden, og det skinner helt igennem på lærredet.
Jeg har sjældent set mere troværdig kemi, og skuespil på film. Det er
simpelthen sublimt. Og igen........alle de optrin under filmens forløb, er
fuldstændigt fantastisk skruet sammen. Og De Sorte
Riddere..........kandidater til denne tids svar på The Terminator ! De skrig
var creepy ! Og deres ubønhørlige jagt på The Fellowship, var så åndeløst
spændende, at jeg flere gange var ved at juble af glæde over, at filmmediet
stadig kan overraske på den måde.

Jagten på Arwen bærende på Frodo hen over markerne, og optrinet ved og i
floden.........WOW. Fucking hell det var stort ! Og Liv Tyler holdte
lærredet, og styrede hver scene hun var med i.

Det er godt, at der "kun" er et år til The Two Towers, og at man ikke skal
vente hele 3 lange år, li'som med Star Wars

Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-12-01 01:04

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> writes:

> Sjældent har jeg set set noget, som vitterligt er FILM, siden Moulin Rouge.

Ja og det er jo forrygende lang tid siden _den_ havde premiere. Det er
næsten en evighed.

> Hvert eneste optrin i filmen, er bedre og mere imponerende end det forrige,
> og for en gangs skyld, så tænker jeg ikke på skuespillere i rollerne ; de
> mennesker ER disse karakterer !

Tjah. Elverne havde "skægstubbeskygge". Det forstyrrede illusionen
lidt for mig, men ellers er jeg såmænd enig.

Men skal der ikke andet til for at en film er "måske verdens bedste
nogensinde"?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 28-12-01 01:07

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Men skal der ikke andet til for at en film er "måske verdens bedste
> nogensinde"?

"Ikke andet" ? Hvad mener du ? Filmen var perfekt. Mens jeg så filmen, var
det jeg så perfekt, i alle henseender. Dette var karakterer jeg elskede at
tilbringe 3 timer i biografen sammen med.

Det må udelukkende være fordi, filmen endnu er så ny, at du kvier dig for at
ville driste dig til at kalde den "måske i øjeblikkets bedste film", tror
jeg.

Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-12-01 02:03

> [...]

> ville driste dig til at kalde den "måske i øjeblikkets bedste film", tror

Nej.

De første timer efter jeg så den var jeg lige så mundlam som mange
andre. Derefter begyndte jeg så småt at finde nogle ting, som ærgrede
mig ved filmen.

Jeg så den igen aftenen efter og må sige, at luften der var feset lidt
ud af ballonen - størstedelen var stadig fantastisk, men manglerne
skinnede tydeligere igennem (samtidig med at jeg opdagede nogle
positive ting, som jeg ikke så første gang, skal det bemærkes.)

Men jeg er enig i, at den er det bedste der er "hot" lige nu. Jeg gav
den fem ud af seks stjerner i min anmeldelse, og synes at den er
rigtig god.

Men den er ikke verdens bedste film. End ikke årets.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : ottesen

Dato : 28-12-01 10:38

> [...]
> rigtig god.
>
> Men den er ikke verdens bedste film. End ikke årets.

Ja - jeg var også mundlam bagefter. Glæder mig dog også til at se den igen
med lidt mere kritiske briller, for første gang var til snigpremieren om
natten, folk var kældt ud, og man lod sig totalt rive med af stemningen -
hvilket bestemt var fedt.

Jeg er dog enig med Peter i at filmen _ikke_ er årets bedste film, selvom
den var en stor oplevelse. Der skal IMHO mere end gedigent "craftmanship"
uanset hvor gennemført det er - og det er det i FOTR, til at en film når
helt op og "ringe med klokken".

Vedr. castingen: Er jeg den eneste der synes at Viggo Mortensen som Aragorn
er skud _lidt_ ved siden af? Han gør det såmænd godt nok, men jeg synes han
mangler lidt - hmm - format? Jeg får ikke rigtigt fornemmelsen af en person
der, i alskens vind og vejr har vandret rundt i ødemarken i flere år, og som
desuden er kommende konge. Han virker lidt som en "helt alm. kriger"...

/Ottesen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-12-01 12:02

"ottesen" <ottesen@sol.dk>
> [...]
> desuden er kommende konge. Han virker lidt som en "helt alm. kriger"...

Jeg synes, han var glimrende, og havde ikke samme fornemmelse som
dig.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 28-12-01 22:23

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> ville driste dig til at kalde den "måske i øjeblikkets bedste film", tror

Nu er der jo også langt fra "verdens bedste film nogensinde" til
"øjeblikkets bedste film".

/Brian

Fra : Per Kristensen

Dato : 28-12-01 08:39

Jeg syntes ikke man blev grebet af historien.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-12-01 11:21

"Thomas Mouritsen" skrev blandt andet:

> Fellowship Of The Ring er absolut en kandidat til en af de
> bedste film nogensinde.
>
> Sjældent har jeg set set noget, som vitterligt er FILM, siden
> Moulin Rouge.

'Sjældent' og 'siden', siger du! Hvor mange film ser du om dagen?

Som Peter B. Juul indirekte skriver er de to nævnte film jo begge fra
i år...

På den anden side: det ér kanske slet ikke dette års *"Moulin Rouge!"*
du mener, men måske
Moulin Rouge (1952)
Moulin Rouge (1944)
Moulin Rouge (1939)