Hælp !
Fra : A. Knudsen

Dato : 27-12-01 23:40

Hejsa !

Tilde, den yngste på stammen her , er ikke helt sig selv.
Hun plejer normalt at lege meget, snakke og hygge rundt.
Men de sidste 3 dage har hun virket mat og træt.
Har ikke leget af betydning. Til gengæld sovet meget.
Hun har spist, drukket og haft normal afføring.

Vi har i aften taget hendes temperatur : 39.7

Har I forslag til, hvad vi gør ?
Skal vi være bekymrede ( hvad jeg er ).

Vi tager selvfølgelig til dyrlægen, hvis det bliver aktuelt. Hellere en gang
for meget, end en gang for lidt.

På forhånd TAK.

Hilsen
Anya.

Fra : Ann K

Dato : 28-12-01 00:16

Hej Anya.
Jeg ville lige prøve at ringe til dyrlægen... Svjh er en temperatur på
39.7 ensbetydende med feber :(
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med andre råd... Og det lyder som om
missen er syg :(

Mvh Ann

Fra : Blue & White

Dato : 28-12-01 06:45

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a0ga44$5ee$1@sunsite.dk...
> Hej Anya.
> Svjh er en temperatur på
> 39.7 ensbetydende med feber :(

39.7 er feber - normaltemperaturen ligger mellem 38.5 til 39.
Det er et godt tegn, at den spiser og drikker, men jeg ville tage til
dyrlægen.
Venlig hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Kate

Dato : 28-12-01 12:29

Hej Anya

Hvordan går det med Tilde? Jeg har desværre ingen gode råd at gi' men
håber at hun har det godt.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : A. Knudsen

Dato : 28-12-01 13:06

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en meddelelse
> Hej Anya
>
> Hvordan går det med Tilde? Jeg har desværre ingen gode råd at gi' men
> håber at hun har det godt.
>
> Hej !

Det går ikke særlig godt.
Hendes temperatur er stadig på 39.7
Vi skal være hos dyrlægen kl. 16.15 i dag - jeg vil på ingen løbe nogle
chancer.

Jeg har været heldig med sygdom o.lign.
Jeg har nu haft katte i 1,5 år, og det er første gang, at en er syg.
Jeg har også været fri for dårlige maver m.m.

Men nu er det vores tur. Jeg fatter bare ikke, hvad Tilde kan fejle.
Hun spiser og drikker jo normalt. Aff. er også fint.
MEN bekymret er jeg.
For hun sover meget og gider ikke lege med Oscar ( De plejer ellers at
elske at slås og hygge).

Men jeg må væbne mig med tålmodighed og høre, hvad dyrlægen siger.

Kryds fingre og poter for min lille pus.

Hilsen
Anya og Tilde ( som ligger i sin mors skød med fars strikketrøje over
sig. ).

Fra : A. Knudsen

Dato : 28-12-01 18:40

Hejsa !

Så er vi hjemme igen.
Tilde har reddet sig en gang luftvejsinfektion.
Hun fik et skud i numsen. Og har fået pencillin til 5 dage.
Hun ligger nu på sofaen, hvor vi har lagt dynen over hende.
Hun er gået helt ud som et lys.

Hilsen
Anya.

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 28-12-01 19:44

Hej Anya
God bedring til missen. Ja, katte kan sagtens pludselig redde sig en
infektion i luftveje eller mave/tarm, selvom man ikke fatter, hvordan de
skulle kunne få det, som f.eks. indekatte i rimeligt beskyttet miljø.
Hilsen Denise

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-12-01 21:37

Hej Denise

De lever måske for beskyttet - bare en tanke - for mine udyr kommer også på
altanen i snestorm, helt frivilligt, og de er aldrig syge - 7-9-13

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 28-12-01 23:22

Hej Nina
Det er vel ligesom mennesker, de skal opbygge imumforsvaret som små.
Og så er der i høj grad også forskel på hvilke katte (racer) det drejer sig
om,
nogle kan altså tåle mere end andre. Hos os var det mens de var yngre (og
iøvrigt
spiste andet mad), vi havde diverse småproblemer med forkølelser og dårlig
mave.
Vildkatte lever jo ikke beskyttet og nogle klarer sig i snevejr og kulde,
men der
går jo desværre også nogle til pga sygdom og forkølelse.
Men det er klart at frisk luft aldrig skader og er med til at give bedre
imumforsvar.
NB! Håber snart vores kan enes om deres løbegård igen, så de kan hygge
sammen
ude i sneen og den friske luft.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 28-12-01 21:59

"A. Knudsen" <anyaFJERN@DETTEesenet.dk> wrote in

> [...]
> Hun fik et skud i numsen. Og har fået pencillin til 5 dage.
> Hun ligger nu på sofaen, hvor vi har lagt dynen over hende.

Nåhr, stakkels lille pus. Det var godt dyrlægen fik set på hende. Håber
at hun hurtigt kommer sig.

Fra : Birgitte

Dato : 29-12-01 15:01

Dejligt at høre, at årsagen blev fundet Go' bedring til Tilde
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust