Køb af fiskegrej i Sverige
Fra : Henrik Keller

Dato : 27-12-01 23:05

Er der nogle der ved hvor man kan købe Sage fluestænger i Malmö, og om der er
penge at tjene ved er tage der over ?

--
Posted from [195.41.66.1]

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-12-01 23:15

"Henrik Keller" skrev...
> Er der nogle der ved hvor man kan købe Sage fluestænger i Malmö, og om der
er
> penge at tjene ved er tage der over ?

Det eneste som er billigere i Sverige er vist reservedele til Volvo...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Leif

Dato : 28-12-01 10:04

Man kan vel altid bytte med lidt øl og lign.

Fra : tom

Dato : 28-12-01 13:38

hmm, da vi var i sverige i forsommeren, kostede det meste det samme som her
hjemme - forskellen var bare at deres priser var i svenske, så der var da en
20% at spare.

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 04-01-02 18:28

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote:

> "Henrik Keller" skrev...
> er
>
> Det eneste som er billigere i Sverige er vist reservedele til Volvo...

Næh-nej. Der er faktisk mange penge at spare ved at handle i sverige.
Taler af erfarring - bor her nemlig og kan på det kraftigste anbefale at
man tjekker priserne "hinsidan" inden man handler.

Se evt. en forhandlerliste på:
www.go.to/fluer - se under "Link"

Med Venlig Hilsen
Jørgen Larsen

Posted Via Usenet.com Premium Usenet Newsgroup Services
** SPEED ** RETENTION ** COMPLETION ** ANONYMITY **
http://www.usenet.com

Fra : Finn Jensen

Dato : 04-01-02 19:56

"Jørgen Larsen" <j_hjorth_larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næh-nej. Der er faktisk mange penge at spare ved at handle i sverige.
> Taler af erfarring - bor her nemlig og kan på det kraftigste anbefale at
> man tjekker priserne "hinsidan" inden man handler.

Naej, det er vist en sandhed med modifikationer

Syntes ikke at en Metz Microbarb Saddle # 2 til sek: 345,- lyder særlig
billigt (Lennart Bergquist) når du kan få den i DK til under kr. 200,-.

Jo jeg kender godt priserne i Sverige og specielt grossist priserne og de er
altså ikke særlige billige. Men OK, der er da billigere end i Norge
Du skal også tillægge svensk moms ved køb som privat person og portoen er
lidt "pebret" fra vores skandinaviske broderfolk sammenlignet med f.eks.
forsendelser fra UK.

Knæk & Bræk i det nye år.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 04-01-02 20:25

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> Syntes ikke at en Metz Microbarb Saddle # 2 til sek: 345,- lyder særlig
> billigt (Lennart Bergquist) når du kan få den i DK til under kr. 200,-.

Nu har du også fundet et af de dyreste steder at handle!

Lennart Bergquist har bestemt aldrig haft ry for at høre til de billige
i branchen. Som i DK kan det også hér betale sig at kigge rundt inden
man handler, men min generelle opfattelse er at det er en del billigere
i Sverige. At indregne forsendelse i prissammenligningen er vel heller
ikke helt regulært?

Fra : Finn Jensen

Dato : 04-01-02 22:18

> i Sverige. At indregne forsendelse i prissammenligningen er vel heller
> ikke helt regulært?

Hvorfor ikke ?.

Hvis du i Sverige skal give f.eks. 200 kroner for en given ting som i
Danmark koster 250 kroner men du kommer til at betale 100 kroner i
forsendelse fra Sverige og kun 10,25 i Danmark så vil den sparede 50 krone
seddel være lidt dyrt sparet.

Og noget andet er at du skal huske vekselgebyret som bankerne skal have når
du skal have udenlandsk valutta.

Så fiskegrejet til 200 kroner bliver pludselig til 200 kroner plus 100
kroner i forsendelse plus 65 kroner i veksel gebyr = 365,- kroner.
Noget andet er så hvad forhanderen tager yderligere da det, alt efter hans
bank, kan koste penge at modtage din betaling.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Claus

Dato : 07-01-02 17:57

Har man et visa kort, og forretningen tager imod denne form for
betaling, er der da ikke veksle gebyr på.
- Jeg synes du er en anelse pessimistisk i dine beregninger.
Man kunne jo også samle lidt sammen, og så købe ind derovre når man
alligevel skal prøve fiskeriet i lödde å eller lign.

M.v.h.
Claus

Fri, 4 Jan 2002 22:18:13 +0100, skrev "Finn Jensen"

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 07-01-02 22:44

Claus <claus@nospam-at-all-stahnke.dk(Pleaseremovethenospam-at-all-)>
wrote:

> [...]
> Man kunne jo også samle lidt sammen, og så købe ind derovre når man
> alligevel skal prøve fiskeriet i lödde å eller lign.

Det var også min reaktion og når man ser på afsenderadressen (Finn´s
altså - det var ham der var negativ! (shannon-fly-dressing.dk)) og
tjekker lidt på internettet, så forstår man hvorfor han har den
holdning: Han vil sikkert gerne tjene lidt på at binde sine fluer. Det
er OK med mig, men jeg har svært ved at opfatte hans inlæget som helt
objektivt. Men det er jo heldigvis stadig frit for én selv at tænke...

Knæk og Bræk

Fra : Finn Jensen

Dato : 07-01-02 22:59

> [...]
> er OK med mig, men jeg har svært ved at opfatte hans inlæget som helt
> objektivt. Men det er jo heldigvis stadig frit for én selv at tænke...

Det kan du jo så tolke sådan.

Men det var nu ikke derfor for så havde jeg vel sneget min adresse ind i min
signatur ? Der er vel heller ikke meget salg i at reklamerer for fluer når
folk spørger om fiskegrej generalt ?. Desuden er det heller ikke det vilde
en hjemmeside giver af salg for langt hovedparten af mine kunder forstår
ikke dansk, så siden er egentlig blot noget der ligger der for planen er en
anden med siden.

Men der var nu egne erfaringer med import fra udlandet gennem mange år der
fik mig til at svare på det pågældende indlæg og vores nordiske broderlande
er faktisk nogle af de dyreste steder at handle hvilket vel vores nordiske
broderfolk også må mene da jeg har en stor eksport til dem da det er
billigere for dem at handle her end i deres hjemlande. Men OK, det hænger
vel nok også lidt sammen med udbud og kvaliteten ?.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 07-01-02 23:35

> Det kan du jo så tolke sådan.

Hmmm...
Og det gør jeg så!

Fra : Henric

Dato : 28-12-01 23:21

Här har du de tre butiker som jag handlar av i Malmö.
1) http://www.celasportfiske.nu/
2) http://www.fiskefiskar.se/
3) Fiskekompaniet. Har så vitt jag vet ingen websida än men är min
favoritbutik i Malmö - välsorterad och ofta billig. Säljer borstmask och
mört dessutom.

Och här är adressen till Kristers butik i Lund som ligger 10-15 minuters
bilfärd från Malmö.
http://www.sportfiskehuset.se/index2.html

Och till sist något som jag saxade från Gula Sidorna:

CE. LA. Sportfiske [Malmö]
Tessinsv. 6, Box 5139, 200 71 MALMÖ 040-91 61 03

Fiske & Fiskar [Malmö]
Regementsg. 17, Box 5194, 217 53 MALMÖ 040-26 06 77

Fiskekompaniet AB [Malmö]
Köpenhamnsv. 5, 217 43 MALMÖ 040-91 58 00

Kingfisher of Sweden AB [Malmö]
Flygplansg. 8, Box 21016, 200 21 MALMÖ 040-18 00 55

Malmö Fiskeredskapsaffär, AB [Malmö]
N. Vallg. 80, 201 21 MALMÖ 040-12 50 73
(mest nät och sådant men en del annat)

Darts AB [Malmö]
Kosterög. 5, Box 50318, 202 13 MALMÖ 040-18 75 77

Dryfly Sportfishing [Malmö]
Grönalundsg. 26, 216 08 MALMÖ 040-51 13 88

Mvh Henric

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 18-02-02 23:02

On Thu, 27 Dec 2001 22:05:02 +0000 (UTC), "Henrik Keller"
<hek@post7.tele.dk> wrote:

>Er der nogle der ved hvor man kan købe Sage fluestænger i Malmö, og om der er
>penge at tjene ved er tage der over ?
Hvorfor ikke bare bestille over nettet?

Jeg har selv været ved at undersøge grejkøb i sverige og efter hvad
jeg kan finde ud af kan der godt spares nogle penge hvis det ikke var
fordi at der er en stor grejforhandler i Skjern som holder udsalg med
gode priser på Sage og Scott.

De mest omfattende webshops jeg fandt i sverige er:
http://www.willyssportfiske.se/butik/
http://www.sportfiske.se/butik.html

Er der nogen der kender noget til dem eller kender andre online
forhandler i EU?

mvh
Anders

ps. når manden vil købe Sage er det vel ikke særlig relavent at
diskutere prisen på et Metz saddle

Fra : Morten Blichmann

Dato : 03-04-02 10:32

Jeg har handlet en del i Sverige, fordi jeg fisker temmelig meget i
Môrrum. Sandheden er, at nogle ting er billigere i Sverige mens andre
ting er dyrere. Hvis man fx skal have en Loop Adapted tohåndsline, er
den billigere i Sverige, mens fx en del hår til fluebinding er
billigere hos Finn eller Salmonfly, hvor kvaliteten også er bedre. Så
der er ingen gyldne regler her - man må selv tjekke priserne. Og her
kommer Google en til hjælp...