Portering til Telmore,,, Update
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 22:19

Som skrevet den 22 dec. kl. 00:42 emne: "Er det normalt? portering til
Telmore"

Hvor mit problem var, at min telefon var blevet lukket. Og ikke var blevet
oprettet hos Telmore...

Problemet er der stadig. Og jeg har nu været uden telefon i 190,25 timer
(siden sidste tordag kl. 00:00)

Frank, Telmore´s direktør. Skrev jo så pænt at han ville hjælpe. Men efter
have fået afvide at sagen ville blive tjekket.. Er der stadig ingen
information til mig.

Det er stadig umuligt at logge ind på Telmore´s side....

På deres side, under spørgsmål og svar, står der bla.:

- Har jeg en telefonforbindelse i overflytningsperioden?
Ja - kun på selve flyttedagen vil du i en periode ikke have
telefonforbindelse. I det tidsrum vil nummeret blivet taget ned hos din
nuværende operatør og sat op hos TELMORE.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 28-12-01 05:51

On Thu, 27 Dec 2001 22:19:23 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>telefonforbindelse. I det tidsrum vil nummeret blivet taget ned hos din
>nuværende operatør og sat op hos TELMORE.

Sagen er at vi kun kan give dig en adgangskode når dit nummer er
flyttet over. Vi mangler en confirm fra TDC, og at nummeret sættes op.
Der er rykket, men bemandningen imellem jul & nytår er stærkt
begrænset. Men vi rykker fortsat.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-01 09:49

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

> Sagen er at vi kun kan give dig en adgangskode når dit nummer er
> flyttet over.

Adgangskode?`Jeg har skam en adgangskode til jeres login side, det oprettede
jeg da vist. da jeg bestilte flytningen.

> Vi mangler en confirm fra TDC, og at nummeret sættes op.

Jeg fik da af vide, at I havde fået af vide, at overflytningen måtte ske,
sidste torsdag.

> Der er rykket, men bemandningen imellem jul & nytår er stærkt
> begrænset. Men vi rykker fortsat.

Ja tak, men så kan man sku da vente med at lukke telefonen, sådan uden
videre..... Fik først besked om lukningen DAGEN EFTER.... så hellere vente 2
månedere ekstra...

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 28-12-01 11:14

On Fri, 28 Dec 2001 09:49:03 +0100, "Bjarke Hansen"
> [...]

>videre..... Fik først besked om lukningen DAGEN EFTER.... så hellere vente 2

Vi har desværre ingen indflydelse på hvornår afgivende operatør lukker
for nummeret, ligesom vi ikke har indflydelse på hvornår TDC åbner for
det. Men der er defineret nogle regler i forbindelse med flytning af
nummer, og disse overholdes langt fra altid. Er der bare en part der
fejler, vil kunden, i det tilfælde her dig, opleve en form for fejl.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-12-01 11:56

> Som skrevet den 22 dec. kl. 00:42 emne: "Er det normalt? portering til
> Telmore"
>
> Hvor mit problem var, at min telefon var blevet lukket. Og ikke var blevet
> oprettet hos Telmore...

Du skal såmænd ikke være så ked, jeg har ventet siden starten af august jep
5 måneder og er stadig ikke blevet porteret til Telmore, de tog godt nok
imod de 199 kr men siden da er der intet sket med mindre jeg har rykket og
rykket etc Det skal åbenbart ikke være nemt.

Er der forresten nogen der kan stikke de 5 mdr's ventetid

Hygge

Flemming

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-12-01 14:57

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> imod de 199 kr men siden da er der intet sket med mindre jeg har rykket og
> rykket etc Det skal åbenbart ikke være nemt.

Er det også uden at have Telefon?? Altså hvor du er blevet lukket ned hos
dit tidligere teleselskab?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-01 16:39

> "Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse
> Er det også uden at have Telefon?? Altså hvor du er blevet lukket ned hos
> dit tidligere teleselskab?

Nej jeg kunne da ikke drømme om at lukke mit gamle abbo inden det nye var i
luften, dum er jeg men ikke så dum

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-02 19:16

"Flemming Lynggaard" <Flemming@lynggaard.com> skrev i en meddelelse

> Nej jeg kunne da ikke drømme om at lukke mit gamle abbo inden det nye var
> luften, dum er jeg men ikke så dum

Du har da ikke fattet hvad jeg har skrevet så!!!

Jeg blev lukket NED hos mit tidligere teleselskab... automatisk..... Uden at
fået besked derom..... Og Ja, jeg har stadig ingen telefon.

Nu bliver jeg faktisk rimelig rasende snart...... Det er åbenbart kun mig,
der har fået lukket telefonen ned, og ingen netforbindelse har... snart for
jeg sikkert af vide, at jeg ikke kan blive overflyttet.... Hvis Telmore
altså kunne finde ud af at give information.

Fra : Heidi

Dato : 03-01-02 19:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:3c34a2e8$0$17230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Nu bliver jeg faktisk rimelig rasende snart...... Det er åbenbart kun mig,
> der har fået lukket telefonen ned, og ingen netforbindelse har...

Ikke kun dig, nej - jeg fik mit debitel abonn. lukket den 27.12, og
Telmore kortet skulle iflg. brevet fra dem virke fra den 3.1 - dvs. i dag.
Jeg har lige haft ringet til dem, da det ikke virker endnu (måtte "kun"
vente 27 min. på at komme igennem), og jeg fik samme besked som
du fortalte om i et andet indlæg - at TDC havde problemer siden
den 20.12, og at de forhåbentlig ville få informationer fra TDC i løbet af
i morgen, og at jeg ville få en mail når kortet virker.

Så jeg har altså også været uden mobil i en periode - selvom 7 dage
jo nok ikke er noget at brokke sig over, i forhold til mange af jer
andre....

snart for
> jeg sikkert af vide, at jeg ikke kan blive overflyttet.... Hvis Telmore
> altså kunne finde ud af at give information.

Jeg kan vel egentlig kun gentage det der allerede er sagt flere steder
fra - det lader jo til at det er TDC der har problemet, og det er kun dem
der kan/skal gøre noget ved det - og derfor nytter det nok ikke det
helt store at hidse sig op overfor Telmore. Men omvendt er det
selvfølgelig heller ikke god service, at der overhovedet ingen
info kommer fra dem, eller fra det gamle selskab om at nummeret
bliver lukket....

Jeg håber dit problem bliver løst snart - og krydser fingre for at mit
eget nummer er oppe at køre igen i løbet af en lille uges tid

--
Mvh. Heidi
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : Thomas Jari

Dato : 03-01-02 21:44

> Men omvendt er det
>selvfølgelig heller ikke god service, at der overhovedet ingen
>info kommer fra dem, eller fra det gamle selskab om at nummeret
>bliver lukket....

Jeg tror ikke at Telmore er klar over at dit gamle abbonnement er
lukket.

Det kan være grunden til at de ikke informerer

--
Mvh Thomas Jari
Den gamle øje-for-øje filosofi fører kun til, at alle til sidst bliver blinde.

Fra : Heidi

Dato : 03-01-02 22:02

"Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk> skrev i en meddelelse news:rgg93uobf9msn5hihuj9kgpfrmm4ulodkc@4ax.com...

> Jeg tror ikke at Telmore er klar over at dit gamle abbonnement er
> lukket.
>
> Det kan være grunden til at de ikke informerer

Jeg mente nu også Bjarkes eksempel, hvor han hverken
har fået besked fra det gamle selskab, om at nummeret ville blive
lukket, eller besked fra Telmore om hvornår nummeret kommer til
at virke hos dem - beklager hvis det var utydeligt

Fra : Vidar

Dato : 29-12-01 22:12

Jeps 7. juli, altså 5 måneder og 22 dage!!!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-12-01 22:46

"Vidar" <alhalma@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps 7. juli, altså 5 måneder og 22 dage!!!

med en lukket mobil?

Fra : Vidar

Dato : 30-12-01 18:25

Nej, der stikker du nok mig med et par længder. Til gengæld er det stadig
dyrere for mig at ringe.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-02 19:17

> Nej, der stikker du nok mig med et par længder. Til gengæld er det stadig
> dyrere for mig at ringe.

Det kunne jeg nu godt leve lidt længere med,,,, men jeg har stadig ingen
telefon.