Hvilken Hamilton?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-12-01 22:11

TV 2's "Hamilton", som sendes i fire dele, er produceret
i 1998 ifølge bagteksterne. Betyder det ikke at der er byttet
om på oplysningerne i IMDb, hvor det er 2001-versionen der
er omtalt som tv-udgaven?

http://excite.imdb.com/Title?0119249
og
http://excite.imdb.com/Title?0283381

Eller er det bare mig der er forvirret?

PS: De tre næste og sidste afsnit kan da vist kun blive bedre
end det første. Man håber i al fald...

--
Mvh.: Jørgen Grandt
[minus 'men' i mails!]

Fra : ottesen

Dato : 27-12-01 23:46

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> TV 2's "Hamilton", som sendes i fire dele, er produceret
> i 1998 ifølge bagteksterne. Betyder det ikke at der er byttet
> om på oplysningerne i IMDb, hvor det er 2001-versionen der
> er omtalt som tv-udgaven?

Jo det ser sådan ud... Men vil det sige at der _både_ er lavet en film og en
TV-serie over bøgerne "Ingen Mands Land + "Den tabte sejr"? (Ja det må det
vel gøre...

> PS: De tre næste og sidste afsnit kan da vist kun blive bedre
> end det første. Man håber i al fald...

Ja jeg synes også at det virkede som en tynd kop the. Uden Jan Guillous
gennemførte persongalleri og hans samfundskritiske aspekter, kommer det
hurtigt til at minde om en banal amerikansk agentfilm /-serie. Synes desuden
også at der mht. castingen var skudt ved siden af, men det er jo en
smagssag. Major Stålhandske bliver i bogen beskrevet som det største
muskelbundt af en finlandssvensker men i serien lignede han nærmest en wuzz.
Synes dog at miniserien "Vendetta" baseret på "Øje for Øje" var rimeligt
vellykket... Kan i øvrigt _varmt_ anbefale bøgerne.

/Ottesen

Fra : Lars Petersen

Dato : 28-12-01 00:40

> [...]
> Synes dog at miniserien "Vendetta" baseret på "Øje for Øje" var rimeligt
> vellykket... Kan i øvrigt _varmt_ anbefale bøgerne.

Man forlanger vel nærmest det umulige når man vil have Hamilton-bøgerne
overført til film. Jeg har i hvert fald aldrig læst så gennemført
detaljerede bøger.

Stålhandske synes jeg faktisk er ok (det var oxo Mats Långbacka der var
Stålhandske i Vendetta). Derimod har jeg store problemer med Luke Skywalker
(Mark Hamill) som skurk. Han er virkelig ringe, virker totalt overgearet.

Jeg har oxo problemer med Peter Stormare som Hamilton. Så hellere Stellan
Skarsgård som faktisk har spillet Hamilton i et par tv-film fra slutningen
af 80-erne eller endnu bedre Peter Haber som spillede Hamilton i tv-serien
"Dine Fjenders Fjende".

Mht. bøgerne kan jeg oxo kun anbefale dem. De er meget bedre end hvad der
indtil videre er lavet af film og tv-serier om Hamilton.

/lars

Fra : Jørgen Bo Jensen

Dato : 30-12-01 02:08

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message

<snip>

> PS: De tre næste og sidste afsnit kan da vist kun blive bedre
> [...]

Personligt stod jeg af efter afsnit to, hvor Hamilton dels firer sig ned af
en mur med slips på (altså Hamilton har slips på, ikke muren ...), dels
holder skydeøvelser på tværs af fire stuer i sit 1800-tals slot, mens fruen
er hjemme.

Og en politibetjent - godt nok fra Luleå politi, som har en officiel
hjemmeside med en animeret, brølende elg, men alligevel - som tror at en
geigertæller hedder en goigertæller .....

Og så havde jeg osse mit hyr med den "face-scanner" der fungerer som
adgangskontrol til hans slot i afsnit et.

Jeg tåler ikke så godt manuskripter med alt for urimelige postulater :)

mvh /Jørgen Bo Jensen

Fra : HKJ

Dato : 30-12-01 09:47

"Jørgen Bo Jensen" <jbj3519@ofir.dk> wrote in message
> Og så havde jeg osse mit hyr med den "face-scanner" der fungerer som
> adgangskontrol til hans slot i afsnit et.

Hvad er der galt med en ansigtsgenkendelse? Det bruges faktisk rundt om i
verden idag!

PS. Jeg har ikke set det afsnit, så det kan selvfølgelig være udformningen
du ryster på hovedet over.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-12-01 22:24

"Jørgen Grandt" (altså jeu) skrev forleden bl.a.:

> PS: De tre næste og sidste afsnit kan da vist kun blive bedre
> end det første. Man håber i al fald...

Det blev de bare ikke. Efter min mening (min kæreste var ret
tilfreds med den, serien) hævede den sig ikke ret meget ud over
en kladde til en Bond-film med Roger Moore! Desværre.

--
Mvh.: JG [minus 'men' i mails!]
http://www.grandt-aarhus.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 02-01-02 02:16

On Sun, 30 Dec 2001 22:24:26 +0100, "Jørgen Grandt"
<Unstable@ButOnCable.dk> wrote:

>Det blev de bare ikke. Efter min mening (min kæreste var ret
>tilfreds med den, serien) hævede den sig ikke ret meget ud over
>en kladde til en Bond-film med Roger Moore! Desværre.

Er helt enig. For mange huller i plottet, ret usandsynlig mange steder
og dårlige skuespillere. Øv øv øv.

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-01-02 03:15

Morten Bowman Hansen <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev:

>Er helt enig. For mange huller i plottet, ret usandsynlig mange steder
>og dårlige skuespillere. Øv øv øv.

Men Lena Olin er nejs at se på. Øj øj øj.

Niels Søndergaard

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-01-02 09:17

"Niels Søndergaard" fastslog:

> Men Lena Olin er nejs at se på. Øj øj øj.

Domaren säger att svaret är rätt:
Lena er lækker!

--
Mvh.: Jørgen Grandt