Html document - hvordan gemmes html dokume~
Fra : A. Hansen

Dato : 27-12-01 21:33

Kan en html side gemmes lokalt på disc inklusive brugerinput på
html format? (og ikke kun på tekst format!).
Scenariet kan være:
En bruger er i færd med at udfylde diverse felter i et html
dokument - men vil gerne gemme sit arbejde undervejs som et html
dokument for senere at hente det ind i sin browser og fuldføre
sit arbejde og - måske - "submitte" det udførte arbejde til en
server applikation.
Det er muligvis ganske simpelt, men gode råd for, hvordan html
siden udvikles modtages med tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 27-12-01 22:47

A. Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kan en html side gemmes lokalt på disc inklusive brugerinput
> på html format? (og ikke kun på tekst format!).

Nope! Det har jeg svært ved at se for mig.

> [...]
> html dokument for senere at hente det ind i sin browser og
> fuldføre sit arbejde og - måske - "submitte" det udførte

OK, det lyder for mig som om du skal lave det hele som en server
applikation. Altså lade brugeren gemme de midlertidige
indtastninger i en database (eller XML) på serveren, og derefter
give mulighed for at brugeren kan vende tilbage (f.eks. med
login/password) og redigere sine indtastninger.

Mvh
Jonas

Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-12-01 23:01

Hej !

A. Hansen wrote:

> Kan en html side gemmes lokalt på disc inklusive brugerinput på
> html format? (og ikke kun på tekst format!).

Måske det kunne laves med cockies ?
Sorry, ingen eksempler herfra . Jeg styrer ikke lige håndtering af
cockies godt nok udenad til lige at ryste et hurtigt eksempel ud af
ærmet

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-12-01 19:50

"A. Hansen" <hoc369@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dokument for senere at hente det ind i sin browser og fuldføre
> sit arbejde og - måske - "submitte" det udførte arbejde til en

Hvis vi antager at brugeren gemmer dokumentet før han/hende begynder at
udfylde det, kan det laves. Men hvis brugeren er igang med at udfylde formen
og gemmer det for kan man ikke gøre indholdet af felterne tilgængelige for
offline versionen da eventuelle cookies er bundet til online versionen.

--
Jakob Andersen