Asus A7V + ATA100 controller
Fra : H. Madsen

Dato : 27-12-01 20:20

Jeg har lige sat en IBM 60GXP (60GB) på min promise controller, men når der
bootes så skriver den på skærmen "invalid system disk, press enter" gør jeg
det så booter maskinen fint videre, men hvad kan problemet skyldes??

Fra : Thomas Bowers

Dato : 27-12-01 20:41

"H. Madsen" <hustler@nospam.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> det så booter maskinen fint videre, men hvad kan problemet skyldes??

Det er nok fordi den forsøger at boote på din nye HD. Når du så trykker
ENTER vælger den din bootHD med styresystemet istedet (jeg gætter på den
sidder på IDE66 -> altså secondary master ).

Hvis jeg har gættet rigtigt, så smut ind i bios få den til at boote på ATA66
eller IDE66 først (kan ikke præcis huske hvad der står, men det er nok noget
med "Boot Sequence" )

Hilsen Thomas