netgear
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 27-12-01 18:01

Hej

Jeg har købt en netgear "Web safe router" Rp114.(
http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=4&yrp=12&zrp=93 )
Den vil jeg gerne bruge sammen med mit TDC Webspeed k2 abonnement, men jeg
kan ikke finde ud af at konfigurerer den.

Frank

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-12-01 18:22

"news.inet.tele.dk" <F.lhivbukserneafmig@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> Den vil jeg gerne bruge sammen med mit TDC Webspeed k2 abonnement, men jeg
> kan ikke finde ud af at konfigurerer den.

Okai hvor sendes fakturaen til?
Hint : Man er nød til selv at gøre lidt , asin hvad har du prøvet? , hvor
sidder du fast? , har du læst manualen? , forstod du manualen? , stadigt
problemer?

/Dennis

Fra : Frank

Dato : 27-12-01 18:49

Ok
Jeg er nu ikke sikker på at jeg kan læse det hele i manualen, men at det
handler mere om oplysninger om udbyderen.

F.eks.....

Ved "Encapsulation" har jeg mulighed for at vælge 3 forskellige ting
nemlig: Ethernet, ppp over ethernet og pptp?

Alt efter hvad jeg vælger her opstår der nye muligheder.

Frank

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:aLIW7.3968$aS.634896@news010.worldonline.dk...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-12-01 20:01

"Frank" <F.lhivbukserneafmig@oncable.dk> wrote in message
> Ok
> Jeg er nu ikke sikker på at jeg kan læse det hele i manualen, men at det
> handler mere om oplysninger om udbyderen.

Se det er sådan nogle oplysninger der er relevante hvis der er nogen der
skal have bare lidt chance for at hjælpe dig..

> Ved "Encapsulation" har jeg mulighed for at vælge 3 forskellige ting
> nemlig: Ethernet, ppp over ethernet og pptp?

Af hvad jeg kan se så må det være 'ethernet' du skal vælge idet det fremgår
på webspeed.dk som om der ikke er noget pppoe eller lignende (men jeg kan
tage fejl så her må andre skrige op hvis jeg er på afveje..)
Med stor sandsynlighed kører dit dhcp nu og blot skal sætte din netgear box
til at køre dhcp på wan siden også.

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-12-01 20:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
> tage fejl så her må andre skrige op hvis jeg er på afveje..)
> Med stor sandsynlighed kører dit dhcp nu og blot skal sætte din netgear

.....Efter at have gransket siden nærmere så står det faktisk at det *ER*
dhcp der køres.
Altså:
Du vælger på din router at den skal køre ethernet og så kan du angiveligt
vælge noget med den skal optaine en ip via dhcp..

/Dennis

Fra : Frank

Dato : 28-12-01 10:28

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:PxKW7.4001$aS.645908@news010.worldonline.dk...

> [...]
> Du vælger på din router at den skal køre ethernet og så kan du angiveligt
> vælge noget med den skal optaine en ip via dhcp..

Dhcp kan jeg ikke vælge noget sted, men når du skriver at det skal være
ethernet så er mulighederne blevet noget mere begrænsede.
Jeg har nu fået det til at virker med en del prøven mig frem og for andre
som har webspeed k2 fra TDC, og som gerne vil have flere pc'er på (selvom
TDC siger at det ikke kan lade sig gøre uden en server), så har jeg brugt
følgende konfiguration.

System name: tolvcifret kundenummer
Domain name: webspeed.dk

Encapsulation: Ethernet
Service type: RR-manager
Username: tomt
Password: tomt
Login server ip: 0.0.0.0

Wan ip adress assignment:: get automatically from isp (default)
DNS server adress assignment:: get automatically from isp (default)

Når exploren genstartes bliver man automatisk ført til webspeed
registreringssiden.

SÅDAN!

Frank