Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvis det drejer sig om billed-indhold ?
Fra : ab

Dato : 27-12-01 17:34

I stedet for at fortabe sig i hvilken trådudløser, der skal investeres i
kunne vi jo debattere om pressefotografernes årlige re-produktion.

Her kan man se, hvordan resultaterne kommer til at se ud under tidspres -
eller hvad ?

Efter min mening er det utroligt, at folk der lever af at tage billeder,
stort set kan lade være med at tænke i utraditionelle billedvinkler,
beskæringer osv. Indholdet er jo oftest givet på forhånd, men ikke mange
hæver sig op over de rene registreringer (som også er nok for udgiverne, men
hvordan kan de holde sig fra at lave spændende billeder ?)

Tag f.eks. billedet af en tyr, der holdes i snor af en lille pige - man må
græmmes.

Arne Bruun

Fra : Clark Kent

Dato : 27-12-01 17:56

HØRT................................meget af det er sgu det rene
affald....................forudsigeligt og indholdsløst....................

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 27-12-01 19:18

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan kan de holde sig fra at lave spændende billeder ?)
>
> Tag f.eks. billedet af en tyr, der holdes i snor af en lille pige - man må

Hej Arne

Jeg holder nu Berlingeren og kan dagligt nyde arbejde af dygtige fotografer
som bl.a. Claus Bjørn Larsen, Jacob Langvad Nielsson og Søren Bidstrup - så
imo er det blot et spørgsmål om at holde den rette avis Så sent som i
lillejuleaftensdag var der et portræt af Nyrup med billeder af bl.a. Claus
Bjørn Larsen. Det var sgu´ lige før jeg gemte avisen - sikke flotte
utraditionelle billeder (og nu vil nogen sikkert ha´ sagt "motivet taget i
betragtning).

Men samtidig græmmes jeg stort set hver gang jeg modtager en af de
efterhånden så rigelige gratis aviser. Sikke en gang hø - men de tjener godt
som optænding

Mvh Kim

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 27-12-01 22:19

"Kim Jeppesen" <f100@get2net.dk> wrote in news:a0fosi$pnr$1@sunsite.dk:

> [...]
> gemte avisen - sikke flotte utraditionelle billeder (og nu vil nogen
> sikkert ha´ sagt "motivet taget i betragtning).

Jeg er enig - men glem ikke Magnus Møller som jeg personligt synes også er
meget inspirerende.

For øvrigt så har Berlingeren i lighed med sidste år, hvor jeg vist også
annoncerede det, en serie med "Fotografens bedste billede" hvor Berlingskes
fotografer vælger og fortæller om deres bedste billede. Serien kan også ses
på nettet.

Start her -> http://www.berlingske.dk/artikel:aid=143704:fid=100042326
... og se resten af billederne i højre kolonne under "Læs også".

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk