Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Behandlingsprogram der også kan lave album~
Fra : Woody

Dato : 27-12-01 13:45

Jeg er begynder og har et Paint Shop Pro 7 til at redigere der
billeder jeg tager med mit digicamera.

Jeg vil godt have et program der kan lave albums og hvor man kan lave
lidt sjovt omkring billederne.
Jegt ved der findes mange forskellige, jeg har prøvet at tage nogen
"ned" men når jeg så sletter dem igen får jeg en masse "lort" i
computeren. Derfor, har I ikke nogen I kan anbefale??

med de bedste nytårshilsener Woody

Fra : emj

Dato : 27-12-01 18:42

Woody skrev i <dn5m2uo067k18uouiheeq5s2pp4ph25ttt@4ax.com>:

>Jeg er begynder og har et Paint Shop Pro 7 til at redigere der
>billeder jeg tager med mit digicamera.

Så er su heldig med at PSP har "Enhance Photo" under menupunktet
"effect"

>Jeg vil godt have et program der kan lave albums og hvor man kan lave
>lidt sjovt omkring billederne.
Du kan da lave masser af sjove rammer og masker med de indbyggede
faciliteter i PSP og du kan hente tonsvis af "frames" rammer på nettet
eller lave dine egne rammer.
Kik på din cd-rom, der ligger en masse guf, som ikke bliver
installeret sammen med PSP

>Jegt ved der findes mange forskellige, jeg har prøvet at tage nogen
>"ned" men når jeg så sletter dem igen får jeg en masse "lort" i
>computeren. Derfor, har I ikke nogen I kan anbefale??

Der er ikke meget sjov ved de programmer. Dels har de kun få rammer at
vælge imellem og dels er de ret så amerikansk inspirerede, så brug
hvad der er i PSP og brug "print multiple images", hvor du kan sætte
1-2-eller mange billeder op på en samlet side.

Hilsen emj

-- www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Fra : Carsten Schack-eriks~

Dato : 27-12-01 23:36

Hej

Hvis du selv har mod på at lave opsætningen i HTML, så giver
Styr på fotografierne dig mulighed for at lave egne skabeloner,
se www.cse-it.dk.

med gode nytårshilsner
Carsten

--
Posted from cpe.atm0-0-0-152125.0x3ef3cf17.albnxx4.customer.tele.dk [62.243.207.23]

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-12-01 14:57

> [...]

> "ned" men når jeg så sletter dem igen får jeg en masse "lort" i
> computeren. Derfor, har I ikke nogen I kan anbefale??

Om programmet lige nøjagtigt passer dig, ved jeg ikke - det af-
hænger lidt af, hvad "sjov" betyder.
Men personlig finder jeg (ingen flames tak) faktisk Windows XP
fremragende til arkivering af billeder og til dannelse af HTML-
albums (i kombination med et powertoyutility: Slideshow Wizard).
I praksis betyder det at jeg har droppet både Fotostation og
IrfanView.
Når XP's Explorer sættes til at håndtere folders som fotoarkiver
er der mulighed for at vælge 'Filmstrip' i 'View', hvorefter
thumbnails vises forneden og et preview - der i sig selv er et
komplet slideshowprogram - foroven.
Med højre musetast får jeg adgang til metadata (dato, tid, blænde osv.)
for det enkelte billede.
Og det hele er lynende hurtigt.
Jeg har svært ved at bibeholde min naturlige tilbøjelighed til
at rakke ned på M$ - det virker faktisk knaldhamrende godt.
Så har du - eller er du på vej over til - WinXP, så brug en halv
times tid til at udforske billedfaciliteterne før du begynder at
hente alle mulige programmer hjem.

mvh
Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-01-02 12:12

> Men personlig finder jeg (ingen flames tak) faktisk Windows XP
> fremragende til arkivering af billeder og til dannelse af HTML-
> albums (i kombination med et powertoyutility: Slideshow Wizard).

Kunne du ikke fortælle lidt mere om hvordan du laver HTML albums og hvad
"powertoyutility" er ?

--
Anders Majland - Digital Ixus

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-01-02 18:15

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:a11ggt$9uh$3@sunsite.dk...

> Kunne du ikke fortælle lidt mere om hvordan du laver HTML albums og hvad
> "powertoyutility" er ?

PowerToys er en pakke med små smarte faciliteter til Windows. Powertoys til
WinXP kan hentes på:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Når den er installeret dukker der en ny menu op
i 'Start->Programmer' med navnet 'Powertoys'

I denne meny vælger man 'Slide Show Wizard' og så kører det sådan set helt
af sig selv.

mvh
Jan