Vejrfax og PC
Fra : Henrik Henriiksen

Dato : 27-12-01 12:41

Anvendelse af kortbølgeradio og PC til modtagelse af vejrfax og Navtex har
tidligere været drøftet her i gruppen. Jeg drøftede i foråret også
erfaringer med en i gruppen, men pga PC problemer er navn og info desværre
væk. Vi har familie der i løbet af det næste halve år tager på langfart og
derfor er emnet igen blevet aktuelt.
Hvordan modtager man på den enkleste (og billigste) måde vejrfax og Navtex
via kortbølge og PC?
Under søgning dukker produkterne "MscanMeteoFax" og "Bordterminal" op igen
og igen. Er der nogen der har erfaring med disse produkter? Der skulle også
findes gratis programmer og metoder hvor man via lydkortet i PC'en skulle
kunne modtagevejrfax og Navtex.
Erfaring og gode råd søges.

med venlig hilsen

Henrik Henriksen
S/Y Capella
henriksen@po.ia.dk

Fra : K.Wermus

Dato : 27-12-01 16:04

Hej Henrik

Er desværre ikke i besiddelse af teknisk indsigt nok til at hjælpe dig.

Men dit projekt for en sejltur lyder spændende. Hvad er adressen, til hjemme
siden,- hvor du fortæller alt om projektet??
Hvor går turen hen. Hvor længe. Finansieret med hvad. Hvad beståer fammilien
af.
Fortæl - fortæl.

Mvh.
K.Wermus
S/y EPOKE
Ansø 42

Fra : Janne T

Dato : 27-12-01 20:02

Om Du begynner här hoppas jag Du skall finna det Du söker.
När åker Ni i nästa år? Vi kommer att lämna Sverige ca. medio Juni....
mvh
Janne
HR 42

http://www.lyth.se/vaderfax.htm
http://www.osk.org/Community/Forums/view_topic.asp?tid=12

--
S/Y Labamba
SFC6357

Fra : Henrik Henriiksen

Dato : 29-12-01 17:17

Hej Janne,

Tak for din information. De sejler fra Danmark i slutningen af juni 2002.
Jeg har videresendt din adresse til dem.

mvh Henrik

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-12-01 17:38

"Henrik Henriiksen" <Henriksen@po.ia.dk> skrev i en meddelelse
> Anvendelse af kortbølgeradio og PC til modtagelse af vejrfax og Navtex har
> tidligere været drøftet her i gruppen.

Hej.

Prøv dette link: http://www.bonito.de/index.htm

Tag herefter en kigger på: MeteoCom 5.0. Det kan være dette program dækker
dit behov.

God tur.

mvh
Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-12-01 17:45

"Henrik Henriiksen" <Henriksen@po.ia.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der skulle også
> findes gratis programmer og metoder hvor man via lydkortet i PC'en skulle
> kunne modtagevejrfax og Navtex.

Hej (igen)

Dette link kan også være en god hjælp: http://ozon.homepage.dk/

Her er en gratis (lydkorts-) metode: http://ozon.homepage.dk/1gang.htm

mvh
Bjørn

Fra : Fredrik Mossberg

Dato : 06-01-02 19:28

Hej Henrik (och JanneT)

Jag leker lite med http://www.jvcomm.de/indexe.html (från Svante, JanneT du
vet) där det finns ett gratis demoprogram för att kunna ta emot vejrfax med
kortbölje via lydkortet.
http://www.xaxero.com/home.html och
http://www.geocities.com/SiliconValley/2504/ftv.htm har jag inte provat, men
det är liknande program (dock ej gratis, vad jag vet).

Fredrik Mossberg
S/Y Alfrida II
SFB 8915

Henrik Henriiksen <Henriksen@po.ia.dk> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:CNDW7.5477$Zm5.523525@news000.worldonline.dk...

Fra : Jonny Birkelund

Dato : 07-01-02 08:38

"Fredrik Mossberg" <fredrik.mossberg@telia.com> writes:

> [...]
| http://www.geocities.com/SiliconValley/2504/ftv.htm har jag inte provat, men
| det är liknande program (dock ej gratis, vad jag vet).

Jeg har brukt jvfax 7.1 i en årrekke. (gratis) Men på et tidspunkt
virket det som om produsenten skulle ha penger for dette, men fremdeles
flyter det massera av jfax 7.1 rundt omkring på nettet.

--
/Jonny