Lars Lilholt kontra Jethro Tull?
Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 27-12-01 10:40

Jeg er meget lidt fan af Lars Lilholt, men har engang hørt et
instrumentalnummer (vist nok fra en live-cd), som lige så godt kunne være et
gammelt Jethro Tull nummer. Hvad hedder dette nummer?
m.v.h. Per

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-12-01 17:55

"Per Værum Mikkelsen" <prikke@mail.dk> wrote in message
> [...]
et
> gammelt Jethro Tull nummer. Hvad hedder dette nummer?

Du kan prøve at kigge på Lilholts plader på www.cddb.com. Jeg kiggede lidt
på det, og det er begrænset, hvor mange numre han har lavet med engelske
titler. Der er et nummer, der hedder ten years after i en live-version på
Giv det blå tilbage cd2, men det ser ikke ud til, at Jethro Tull har lavet
det (men hvad ved jeg?)

Jeg prøvede også at lave en søgning på google, men faldt ikke umiddelbart
over noget :(

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 28-12-01 18:21

> Jeg prøvede også at lave en søgning på google, men faldt ikke umiddelbart
> over noget :(

Vil det sige Goggle ikke er din ven længere ?

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 28-12-01 19:23

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message
> Vil det sige Goggle ikke er din ven længere ?

I mangel på bedre er Gågl stadig min ven. Men selv venner kan fejle :(

/Nikolaj

Fra : Kristian Amby

Dato : 29-12-01 09:28

Jeg ved godt, hvad det er for én du mener, jeg kan bare heller ikke
huske, hvad den hedder. Men jeg mener, den er på PORTLAND, så er der
måske nogle "out-there", der kan høre den igennem.
Kunne det være den, der hedder HALLELUJA?

Mvh
Kristian Amby

Fra : Troels

Dato : 29-12-01 15:20

> [...]
> måske nogle "out-there", der kan høre den igennem.
> Kunne det være den, der hedder HALLELUJA?

Jeg har lige kigget min fars pladesamling igennem, og bag på portland står
der:
"TEKST OG MUSIK: Lars Lilholt
(Undtagen >>Krig og fred<< : Schein)"

Om Schein har nogen forbindelse til jethro tull ved jeg ikke.

Forøvrigt kunne min far ikke lige umiddelbart komme i tanke om hvorvidt lars
lilholt skulle have spillet en Jethro Tull sang, men det kan være hvis han
tænker lidt efter....

/Troels

Fra : Troels

Dato : 29-12-01 16:05

> Jeg har lige kigget min fars pladesamling igennem, og bag på portland står
> der:
> "TEKST OG MUSIK: Lars Lilholt
> (Undtagen >>Krig og fred<< : Schein)"

Forøvrigt kan du på http://www.larslilholtband.dk/disko.htm
(www.allmusic.com har ikke en gang danmarks største syng-med band med...
tsk!) se hvem der har skrevet sangene. De fleste er skrevet af Lars Lilholt,
men der er også et par gamle danske folkeviser med. Kan det evt. være på en
gammel Kræn Bysted plade du har hørt det??

/Troels

Fra : Kristian Amby

Dato : 29-12-01 18:06

Det er ikke Kræn Bysted. Jeg har haft pladen PORTLAND på bånd engang,
derfor kan jeg også huske den. Bare ikke hvad den hedder. Den har
ingenting med Jetro Tull at gøre, den lyder bare som om. Det er et
instrumentalt fløjte-nummer, sandsynligvis udført af Lars Lilholts
søster.

Mvh
Kristian Amby