upload script chmod
Fra : Dennis Enøe

Dato : 27-12-01 09:20

jeg har et upload script på min server hvor jeg gerne ville have
at den chmod777 de filer som uploades, men hvordan gøres det?

<HTML><BODY BGCOLOR=FFFFFF>
<?php
$uploadDir = './';
if (isset($submit)){
if ($upload != 'none'){
$dest = $uploadDir . $upload_name;
if (@copy($upload, $dest)){
echo "Successfully uploaded $dest<BR>\n";
}
else{
echo "<FONT COLOR=FF0000><B>File Upload
Failed</B></FONT><BR>\n";
$perms = @fileperms($uploadDir);
$owner = @fileowner($uploadDir);
if (!$perms){
echo "Directory does not exist:
$uploadDir<BR>\n";
}
else{
$myuid = getmyuid();
if (!($perms & 2) && !(($owner == $myuid)
&& ($perms & 128))){
echo get_current_user(), " doesn't
have permission to write in $uploadDir<BR>\n";
}
}
}
}
else{
echo "<FONT COLOR=FF0000><B>File Upload
Failed</B></FONT><BR>\n";
echo "Filesize exceeds limit in FORM or
php.ini<BR>\n";
}
}
?>
<FORM ENCTYPE=multipart/form-data ACTION=fileupload.php
METHOD=POST>
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=MAX_FILE_SIZE VALUE=1000000>
Upload File: <INPUT NAME=upload TYPE=FILE><BR>
<INPUT TYPE=SUBMIT NAME=submit VALUE="Upload">
</FORM>

Venlig hilsen

Dennis E

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Legart

Dato : 27-12-01 10:12

Dennis Enøe <bluesy@worldonline.dk> wrote:
> jeg har et upload script på min server hvor jeg gerne ville have
> at den chmod777 de filer som uploades, men hvordan gøres det?

http://www.php.net/manual/en/function.chmod.php

er nok din ven.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Michael Legart, System Developer - Tiscali A/S

Fra : Dennis Enøe

Dato : 28-12-01 09:32

Michael Legart wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> http://www.php.net/manual/en/function.chmod.php
> er nok din ven.
ja det tænktejeg nok, men med min ringe viden om php
er jeg lidt på bar bund, jeg har prøvet noget, men det virker ikke
hvorfor kan jeg ikke regne ud, måske nogle andre kan sp jeg paster
lige scriptet ind som jeg har forsøgt med.

Dennis E

<HTML><BODY BGCOLOR=FFFFFF>
<?php
$uploadDir = './';