EICON Diva lyser rødt efter opkald
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-12-01 20:11

Hejsa!

Er netop kommet hjem fra familiekomsammen, hvor jeg selvfølgelig lige
skulle hjælpe med PC-problemerne

Vi fik fikset det meste, men deres ISDN adapter (EICON Diva) lyser
desværre rødt (Fault) de fleste gange efter man kobler af nettet. De
har haft problemet tidligere, hvor TDC sagde, at løsningen var at
slukke og tænde det, og det er da også sådan vi afhjælper det nu. Det
er jo blot ikke rigtig en holdbar løsning, så hvis nogle har
erfaringer med hvad det kan være, så giv endelig lyd.

Desuden ser det ikke rigtig ud til, at den kan indstilles til at åbne
for kanal 2 når der hentes med X kb/sek. Umiddelbart kan jeg kun se
muligheden for at bruge enten en eller to kanaler fra start. Er det
ikke muligt at opsætte den til først at åbne for kanal 2 når der er
behov for det?

De har godt nok gratis forbindelse (gennem arbejdet), men der er jo
ingen grund til at have begge kanaler åbent hele tiden.

God jul!
/Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-12-01 21:27

> [...]
> Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
> Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Har du prøvet at downloade den seneste software og opdateringer til det? I
forbindelse med flytning til anden egn af landet med ISDN, hvor jeg
tidligere bare brugte en EOCON Diva som converter til Fax uden speciel
konfigurering anden, end der bare skulle være "banke på" fra TDC. Det kunne
sandelig ikke lade sig gøre her. Jeg skulle ind og konfigurere EICON'en til
det, og det er da noget, jeg ikke har gjort siden jeg gjorde det i DOS, og
det syntes jeg ikke lige, jeg havde lyst til igen. I min kvide så jeg lige
efter ny software, og jeg skal lige love for, der skete noget.Software, der
under alle WINXX'ere og NT'ere og W2K etc. lige kom frem med de rigitge
"vinduer" til at skrive telefonnumre i, prioritering o.s.v. Så efter få
minuter var jeg ikke så ked af det mere. Det var faktisk fantastisk, hvad
man nu kunne få den gamle "mursten" til.

....Og i øvrigt: Tak i lige måde.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Torbenth

Dato : 26-12-01 22:50

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen ...

Hej Lasse.
Glædelig bagjul.
Du er altid så flink at give gode råd. Nu vil jeg give dig et.
Hvis du ikke kan få det til at funke, piller du det af og kører til nærmeste
Teledk butik og får det byttet. Der skulle være 5 års garanti på det.
Har selv prøvet. De har ikke tid til at prøve det af så du får bare et nyt
som naturligvis skal sættes op, men det ved du alt om. Der er højst
sandsynligt software ver. 2.2 som skal opdateres til 2.5.

Mvh.
Torben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 00:41

Torbenth skrev:

>Glædelig bagjul.

Lige over!

>Du er altid så flink at give gode råd. Nu vil jeg give dig et.

Takker x2

>Hvis du ikke kan få det til at funke, piller du det af og kører til nærmeste
>Teledk butik og får det byttet.

Desværre har de tidl. kontaktet TDC, som dengang sagde, at løsningen
på problemet var at man tog strømmen fra adapteren hver gang det skete
- tro det eller lad være!

>Der skulle være 5 års garanti på det.
>Har selv prøvet.

Med samme fejl?

>De har ikke tid til at prøve det af så du får bare et nyt
>som naturligvis skal sættes op, men det ved du alt om. Der er højst
>sandsynligt software ver. 2.2 som skal opdateres til 2.5.

Jeg kiggede, og det VAR version 2.5, selvom den sagde at nyeste
version man kunne hente var 2.2 - sært!

Det kan da godt være jeg skal foreslå dem at prøve at få det byttet...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Torbenth

Dato : 27-12-01 01:32

> [...]
>Desværre har de tidl. kontaktet TDC, som dengang sagde, at løsningen
>på problemet var at man tog strømmen fra adapteren hver gang det skete

Nej det var ikke samme fejl. Den hængte en gang imellem og man skulle tage
strømmen kortvarigt.
Jeg fortalte dem at det ikke kunne være meningen at jeg skulle drøne hjem
hver gang. Min tlf.svarer virkede jo ikke når den hængte.
Prøv det så får du den byttet.

Mvh.
Torben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 13:14

Torbenth skrev:

> [...]
>Jeg fortalte dem at det ikke kunne være meningen at jeg skulle drøne hjem
>hver gang. Min tlf.svarer virkede jo ikke når den hængte.

Det kan være, de har en fax siddende på en af POTS-portene, til alm.
telefoni har de en almindelig gammeldaws PSTN-linie.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-12-01 18:04

> Det kan være, de har en fax siddende på en af POTS-portene, til alm.
> telefoni har de en almindelig gammeldaws PSTN-linie.

Er der nogen historisk/politisk grund til at der er sådan?
Fordi der er da nogen penge at spare ved at få ´flyttet det nr deres PTSN
linje har over som et ekstra nummer på ISDN linjen (25kr/kvart så vidt jeg
lige husker)

/Dennis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-12-01 18:42

Dennis Pedersen skrev:

>Er der nogen historisk/politisk grund til at der er sådan?

Firmaet betaler ISDN-linien, hvor de bruger internet og fax. Alm.
telefoni betaler de selv.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peder Nielsen

Dato : 27-12-01 10:30

> [...]
> - tro det eller lad være!

> Med samme fejl?

> Jeg kiggede, og det VAR version 2.5, selvom den sagde at nyeste

Nu skal du holde software til opsætning af diva og firmware i dava'en
adskildt, nyeste software er 2,2 og nyeste firmware er 2,6, se evt.
http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dk.htm

Mvh Peder

Fra : KsNa

Dato : 27-12-01 16:50

> [...]
> er jo blot ikke rigtig en holdbar løsning, så hvis nogle har
> erfaringer med hvad det kan være, så giv endelig lyd.

Hej!

I.flg. den brugermanual der er instaleret på pc'en(START- PROGRAMMER -
EICON), står der at fast rødt lys er en softwarefejl, og hvis den blinker
er det en hardwarefejl, ved softwarefejl - geninstaller firmware, ved
hardwarefejl - byt modem.

mvh.
Kim