Netværk
Fra : Frits Pedersen

Dato : 26-12-01 17:32

Hej
Jeg har følgende udstyr sat op:
1 pc med to netkort, et som er tilsluttet adsl-modem og kører dhcp.
Det andet netkort er tilsluttet en switch og har ip adr.192.168.0.1. sub
255.255.255.0. Dette netkort kører også internet deling.
Pc 2 er tilsluttet switchen og har ip adr. 192.168.0.2 - sub. 255.255.255.0.
Alt fungerer fint, pc'erne kan arbejde sammen og internetforbindelsen
fungerer fint på begge.

Mit problem er at efter jeg har installeret netkort nr. 2 i pc 1, for at
dele min nye adsl forbindelse, kan jeg ikke tilgå hverken pc 1 eller pc 2
med fjernbetjeningsprogram (Remote Administrator) hvis jeg er på en pc
udenfor mit netværk.
Andre pc'er udenfor mit netværk som har programmet installeret installeret,
kan jeg fint få kontrol over.
Er der nogen som har en god ide?
Mvh.
Frits Pedersen
frits@mail.dk

Fra : Frits Pedersen

Dato : 26-12-01 17:41

Jeg glemte lige at fortælle at begge pc' kører win ME og jeg har 1 fast ip
adresse.

Fra : Polle

Dato : 26-12-01 21:35

> Jeg glemte lige at fortælle at begge pc' kører win ME og jeg har 1 fast ip
> adresse.

Hvorfor bruger du så DHCP ? > > 1 pc med to netkort, et som er tilsluttet adsl-modem og kører dhcp.

Hvorfor en Switch når du kun har 1 pc'er tilsluttet ?.

Fra : Frits Pedersen

Dato : 26-12-01 22:32

"Polle" <e-mail@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> adresse.

Hvorfor bruger du så DHCP ? > > 1 pc med to netkort, et som er tilsluttet
Det fungerer også fint hvis jeg kører med fast ip- men jeg fulgte blot
installationsvejledningen.

Hvorfor en Switch når du kun har 1 pc'er tilsluttet ?.
Der kommer om ca. 14 dage 2 stk. mere + en ekstra printer.