I Will Survive, versioner!
Fra : AKV

Dato : 15-12-00 17:36

HEJ

I kender jo alle Gloria Gaynors superfede sang, "I WILL SURVIVE", men jeg
har hørt op til en helt masse andre versioner af den. Altså andre band der
spiller den. Bl. a. har jeg hørt en rock version, en funk version, endda en
heavy version, men jeg kan ikke huske hvilke bands det er som har lavet
disse. Ved i det???

Mvh Anders

--
- - -

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-12-00 18:49

"AKV" <gylp@kvalme.dk> wrote in message
> [...]
en
> heavy version, men jeg kan ikke huske hvilke bands det er som har lavet

Tjah, Cake har lavet en version (på fashion nugget), og Robbie har lavet
noget, der ligger meget tæt på en cover-version på sit seneste album.

/Nikolaj

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-12-00 19:20

> [...]
en
> heavy version, men jeg kan ikke huske hvilke bands det er som har lavet

Du kan finde en del ved at gå igennem listen på
http://allmusic.com/cg/x.dll?p=amg&sql=HI|WILL|SURVIVE

/Nikolaj

Fra : Kykkel

Dato : 17-12-00 20:24

> [...]
en
> heavy version, men jeg kan ikke huske hvilke bands det er som har lavet

Michael Stipe fra R:E:M har lavet en akustisk version hvor han synger det
meste af sangen, men undlader en del da det lyder som om at han han ikke
kan hele teksten... Men sangen lyder rigtig, på den måde som han fortolker
den.
--
Kykkel@sol.Dk

Fra : Skummet

Dato : 17-12-00 21:10

> [...]
> kan hele teksten... Men sangen lyder rigtig, på den måde som han fortolker

Damn... fandt lige nummeret på N*pster... ret coolt... jeg synes Stipe er
genial til at fange sangens helt rigtige "stemning" if u know what i mean...
lidt ligesom hans version af U2s 'One' som du også selv skriver, får han det
bare til at lyde... "rigtigt"

Cake's version er dog stadig et af de fedeste covers jeg nogensinde har
hørt... Håber de får sneget et lige så fedt funky cover ind på deres næste
CD!

/Skummet