KT7-Raid - hvor langt kan den komme op?
Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 26-12-01 14:14

Hej,

Jeg er den lykkelige ejer af ovenstående motherboard - den kører lige nu med
en Duron 600 eller vist nok 650 MHz. Jf. min manual kan jeg sætte op til en
Athlon 1000Mhz i maskinen, jf. nogle forhandlere kan den trække en
1200Mhz....hvad er sandheden?

Mvh,

/Kasper

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 26-12-01 14:46

Kasper Carøe Olsen wrote:

> [...]
> manual kan jeg sætte op til en Athlon 1000Mhz i maskinen, jf.
> nogle forhandlere kan den trække en 1200Mhz....hvad er
<snip>

Sandheden er, at boardet understøtter alle AMD's CPU'er med 200
MHz FSB. Den hurtigste af disse er Athlon Thunderbird 1400MHz
(200 MHz FSB), der kan fås hos f.eks. ITButikken A/S, hvor den
koster 1.343,- inkl. forsendelse. Se flere priser på
edbpriser.dk.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 26-12-01 21:53

> Sandheden er, at boardet understøtter alle AMD's CPU'er med 200
> MHz FSB. Den hurtigste af disse er Athlon Thunderbird 1400MHz
> (200 MHz FSB)

Enig, (sidder selv med et abit kt7-raid board med en 1.4 ghz athlon(200mhz
fsb)) Det kan dog kræve at du skal opgradere din bios før at du kan få den
til at køre 1.4 ghz og sætte den til at "genkende" cpu'en, så gør endelig
det inden du opgraderer. Bios'en kan du hente på www.abit.com og husk at
læse bios-installeringen. Desuden skal du være opmærksom på at du sikkert
skal ahve ny køler til en ny cpu.

mvh
Lasse