Tale sammen over lokalt netværk???
Fra : Paladin

Dato : 26-12-01 13:12

Hvad skal der til for at min søn og jeg kan tale sammen over netværket
medens vi spilller?
Jeg har prøvet Roger Wilco, men jeg syntes ikke rigtigt at det virker. Prg.
har de rigtige kvaliteter, men det hakker og forvrænger. Vi bruger HUB og
100Mbps netværk.
Hvis der findes en guru der kan hjælpe, så helst i et sprog jeg som lægmand
kan forstå.
Mvh, Leif

Fra : Jens Fallesen

Dato : 26-12-01 17:49

Paladin wrote:

> [...]
> har de rigtige kvaliteter, men det hakker og forvrænger. Vi bruger HUB og

Har I prøvet at tale sammen, mens der ikke kører netværksspil? I får nok
problemer med at få det til at virke særlig godt, mens I spiller, fordi
mange netværksspil genererer så meget trafik på nettet, at der ikke er
plads til at sende talepakkerne igennem tids nok (de er små man kan ikke
rigtigt tåle at vente på plads på nettet).

Nu kender jeg ikke programmet, men I kan også overveje at prøve med
NetMeeting og se, om det er bedre. Jeg tvivler dog.

I kan købe en switch, der formodentlig kan forbedre situationen for jer,
men sådan en vil være ret dyr, fordi den kræver Quality of
Service-funktioner, og det har de billige switche normalt ikke.

Er der andre på den hub end jeres to maskiner? Hvis der er mange andre
og dermed meget andet trafik, vil en af de billige switche måske kunne
løse jeres problemer, fordi den øvrige trafik på netværket så ikke vil
genere jer i nævneværdig grad.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Henrik Dissing

Dato : 27-12-01 16:10

On Wed, 26 Dec 2001 17:48:52 +0100, Jens Fallesen wrote:

> [...]
> plads til at sende talepakkerne igennem tids nok (de er små man kan ikke
> rigtigt tåle at vente på plads på nettet).

De fleste netværksspil er jo designede til at kunne spiles via internet, og
det sætter jo en grænse for hvor meget trafik de kan tillade sig at
generere. Selv har jeg gode erfaringer med at spille Falcon 4.0 og tale via
Roger Wilco samtidigt.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Paladin

Dato : 27-12-01 22:47

Jeg har tilmeldt os til NetWxpress ADSL med en SpeedStream 2601 router.
Spec. for routeren er:
<SNIP>
a.. Connects to existing DSL or cable modem to provide a cost-effective way
to share your broadband connection
a.. Plug and play installation means no software installation is necessary
and its compatible with most operating systems, including Windows, Mac, and
Linux.
a.. Simple and intuitive web interface - includes web-based status
monitoring tools
a.. Enhanced Network Address Port Translation (NAPT) and packet filtering
provides robust security and firewall capabilities with added flexibility
for on-line gaming
a.. You control the access parameters of other machines on your network.
Access control configuration screens make administration a snap
a.. Supports multi-segment LANs
<SNIP>
Kan det måske løse problemet at "tale" over internettet (oprette gamezone)
og så tale der.
Jeg er enig med Jens i at vi ikke over internettet belaster netværket og i
så tilfælde da op til pt. max. 2Mbit ADSL. Her taler vi jo om et 100Mbit
netværk når det er via vores HUB.
Eller er belastningen forskellig om det er via TCP/IP (internet) og Netbios
(lokalt netværk)
Hvis det er dum snak det her, så sorry.
Mvh, Leif

Fra : Henrik Dissing

Dato : 28-12-01 13:46

On Thu, 27 Dec 2001 22:46:45 +0100, Paladin wrote:

> "Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> wrote in message

> Kan det måske løse problemet at "tale" over internettet (oprette gamezone)
> og så tale der.

Hvad skulle det hjælpe? Uanset om du sender data en tur ud på internettet,
skal de jo igennem hub'en og jeres netkort alligevel.

Under alle omstændigheder var min pointe at jeg ikke tror at jeres problem
har det mindste med netværkskapacitet at gøre. Som du selv nævner, har I en
teoretisk båndbredde på 100 Mbit til rådighed, og jeg har med stor success
kørt Falcon 4.0 (som jeg skal hilse og sige er en båndbreddehaj) sammen med
Roger Wilco via en 64 kbit ISDN-linje.

Besøg hellere Roger Wilco's supportsider. Dér er hundredevis af gode råd om
hvordan man får det til at køre sammen med diverse spil. Eller spørg i
dk.spil.computer.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Paladin

Dato : 28-12-01 16:03

> [...]
om
> hvordan man får det til at køre sammen med diverse spil. Eller spørg i

Jeg prøver.
Takker.
Godt nytår
Leif

Fra : Mads Bahrt

Dato : 03-01-02 19:07

Paladin wrote:

> [...]
> 100Mbps netværk.
> Hvis der findes en guru der kan hjælpe, så helst i et sprog jeg som lægmand

Prøv:
http://www.gamevoice.com/ og hent game voice share
eller
http://www.teamsound.com/