nyt hjul med i kampen om at blive købt
Fra : Jeppe

Dato : 26-12-01 11:43

hej jeg vil gerne høre om der kan fortælle mig hvilket hjul der er bedst og
om hvilket hjul i anbefaler
hjulene er på denne side http://home19.inet.tele.dk/dytbaat/

Hilsen Jeppe

Fra : Per M Sørensen

Dato : 26-12-01 14:16

Du har glemt at vedhæfte billederne af Shimano hjulene

Jeg vil IKKE anbefale et ABU Suverän

Per
www.saltvandsfiskeren.dk

Fra : Anders og Berit

Dato : 26-12-01 22:12

Hvad er specifikt problemet med et Suverän?

Anders

Fra : Anne Bordum & Jesper~

Dato : 27-12-01 09:18

Hejsa.
Køb endelig et Suverän - hvis du gerne vil købe nyt hjul ofte, så køb et
Shimano.

Jesper

Fra : Michael Boysen

Dato : 27-12-01 19:02

Jesper Hansen skrev
> Køb endelig et Suverän - hvis du gerne vil købe nyt hjul ofte, så køb et
> Shimano.

Jeg kender ikke ABU Suverän, men jeg fisker jævnligt med mit Shimano SSG
2500X, som jeg købte i (svjh (så vidt jeg husker)) 1985. Jeg har desuden et
Shimano Biomaster 2000X fra (svjh) 1989 og et Shimano Aero fra (svjh) 1994 ,
som der heller aldrig har været problemer med.
Eneste Shimano hjul jeg har haft problemer med er et Shimano Carbomatic
GT2000X også fra omkring 1988, og det var vist et af de første med såkaldt
fighting drag - og det er netop den der har været problemer med....

Jeg anbefaler altid folk at købe Shimano hjul, da de generelt et meget
pålidelige.

Du kunne passende begrunde din negative holdning til Shimano hjul....

Læs også meget gerne:

Gælder alle der har deltaget i denne tråd, og mange andre der deltager i
denne gruppe. Dette er ikke ment som et surt opstød, blot en hjælp til at
gøre gruppen bedre.

Godt nytår
/Michael Boysen

Fra : Anders og Berit

Dato : 27-12-01 23:05

Men altså ingen der kan uddybe hvorfor hhv. Suverän eller Shimano skulle
være skidt.

Jeg har stået med begge og luret på dem. Shimano kan jeg ikke huske
modelnavnet på, der er mange i prisklassen. Shimano snurrer lækkert rundt i
forretningen, Suverän virker bundsolid a là de gl. Cardinal 44. Jeg kender
ingen der har haft et Suverän i længere tid, og heller ingen inkarnerede
torskefiskere med et Shimano. Ryk og rusk efter bundbid. Et Cardinal 44
holdt til mosten.

Men altså er der nogen der kan uddybe, hvad er fejlen med den ene eller den
anden? Passet ordentligt selvfølgelig.

Anders.

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-12-01 02:31

Anders skrev:
> Men altså ingen der kan uddybe hvorfor hhv. Suverän eller Shimano skulle
> være skidt.

Jeg mener, at jeg netop har anbefalet Shimano, derfor ser jeg ingen grund
til at opdigte svagheder

> Jeg har stået med begge og luret på dem. Shimano kan jeg ikke huske
> modelnavnet på, der er mange i prisklassen.

Følger ikke så meget med i, hvilke nye modeller der kommer, så jeg kan ikke
anbefale en bestemt model.

>Shimano snurrer lækkert rundt i forretningen.

Skulle det også meget gerne

>Suverän virker bundsolid a là de gl. Cardinal 44.

Sikkert også et glimrende køb. Har selv et ABU Ultracast, som bortset fra en
knækket bøjlefjeder, har fungeret upåklageligt i alle situationer. Er for
tiden mit foretrukne hjul.

>Jeg kender ingen der har haft et Suverän i længere tid, og heller ingen
inkarnerede
> torskefiskere med et Shimano. Ryk og rusk efter bundbid. Et Cardinal 44
> holdt til mosten.

Mine hjul har ikke fisket det vilde i saltvand, men en del kystture er det
da blevet til.
Det er lidt svært, at se hvilken form for fiskeri hjulet skal bruges til (ud
fra en hjemmeside der stort set ikke fungerer)

> Men altså er der nogen der kan uddybe, hvad er fejlen med den ene eller
den
> anden? Passet ordentligt selvfølgelig.

Nu har jeg aldrig gidet, at brug lange aftener på at skille mine hjul ad,
for at smøre og pleje dem. Det vildeste jeg kan mane mig op til, er at
skylle dem efter en kysttur. Derfor vil jeg mene, at de kan holde til lidt
af hvert.....

Nutidens hjul burde da være så moderne, at det ofte blot er en smags sag,
hvilket hjul man finder bedst. Det eneste jeg tror man skal undgå, er ekstra
avancerede bremsesystemer, da de (tror jeg) vil være det svage led i
længden.

Godt nytår
/Michael Boysen

Fra : Jeppe

Dato : 28-12-01 17:31

nu er siden endelig blevet banket ordenligt sammen

Hilsen Jeppe

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-12-01 18:16

Gentager lige mig selv..........

Kunne du lokkes til at læse:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html -
så vi alle kan få en endnu bedre gruppe.

/Michael Boysen