Spørgsmål
Fra : Allan Bæklund

Dato : 26-12-01 11:55

Hejsa jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe at spørge i men jeg
prøver.

jeg ville spørge om hvordan man resetter en cisco 806 router tilbage til
fabriks indstillingerne?
idet jeg kun kan komme i kontakt med routeren med det blå konsol kabel.
det skete da eg ville sætte den op til at køre med ftp server hvor windows
kom med den ikke svarede så jeg blev nødt til at genstarte computeren og det
resulterede i at jeg ikke kan komme i kontakt med routeren.

/Allan

Fra : Jens Fallesen

Dato : 26-12-01 17:45

Allan Bæklund wrote:

> Hejsa jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe at spørge i men jeg
> prøver.

Det er da et udmærket bud.

> jeg ville spørge om hvordan man resetter en cisco 806 router tilbage til
> fabriks indstillingerne?

Ud fra din beskrivelse af situationen tvivler jeg på, at det er det, du
gerne vil. Hvis du har genstartet computeren og ikke rørt ved routeren,
er det formodentlig ikke routerens konfiguration, der er noget galt med.

Desuden er routeren formodentlig konfigureret til at gøre noget bestemt
- hvis du sætter routeren tilbage til fabriksindstillingerne, kan den
intet, med mindre du konfigurerer den forfra (og hvis du kan konfigurere
den, kan du sikkert også resette konfigurationen).

Teoretisk sat kan noget godt være gået galt på routeren, men så burde
det være nok at slukke og tænde for den.

Lad være med at resette routerens konfiguration, med mindre du er 100%
sikker på, at det er det rigtige at gøre - tal først med den person, der
har konfigureret den for dig.

For at slette konfigurationen skal du skrive "clear startup-config" i
enable mode og herefter reloade routeren.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark