Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
c 2040z contra c-2100
Fra : Carsten

Dato : 26-12-01 10:59

Hej NG
Jeg er på udkig efter et nyt digi kamera , jeg har kigget i reklamene efter
de "gode" tilbud og jeg faldt over olympus C 2040 Z til 3999kr og olympus
C-2100 til 4987kr jeg ved ikke hvad der er bedst så jeg regner med jeres
hjælp eller hvis i kender til en anden model i samme prisklasse

Mvh Carsten

Fra : Søren Andresen

Dato : 27-12-01 12:12

Har i november fået en C-2100 "UZI" og er gevaldig tilfreds. Jeg skal primær
bruge den i naturen og der er den suveræn med den store zoom. Den smule jeg
har brugt kameraet indendørs (aften med blitz) er jeg dog ikke helt tilfreds
med, men det kan lige så godt være at jeg endnu ikke helt har fået styr på
den manuelle fotografering.
Held og lykke med dit valg

Mhv
Søren A

Fra : Kaj E. Sørensen

Dato : 27-12-01 23:04

Carsten <mitsu1800@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gbhW7.3672$aS.506114@news010.worldonline.dk...
> [...]
> C-2100 til 4987kr jeg ved ikke hvad der er bedst så jeg regner med jeres
> hjælp eller hvis i kender til en anden model i samme prisklasse

Hej!
Vi købte for ca. trekvart år siden et 2040 kamera, og er meget tilfredse. Vi
kom hjem fra en længere rejse med over 500 billeder, og har vel ialt taget i
nærheden af 1000 billeder med det. De rent manuelle funtioner som kameraet
tilbyder, er noget besværlige at bruge, men det gælder vist alle
digi-kameraer, da man skal ind og bruge menuer i stedet for som på ældre
kameraer, hvor man blot drejer på en knap.
Kameraet har mange indstillingsmuligheder, som man kun indstiller en gang,
og det er dejligt.
C-2100 kender jeg ikke.

Venlig hilsen

Kaj

Fra : Allan Klausen

Dato : 27-12-01 22:57

Ta' C-2100 den har kostet over 10.000 kr. for mindre end 6 mdr. siden. Det
kan alt og tar' fortræddelige billeder. Du bliver aldrig ked af det køb.

Hilsen Allan

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-12-01 20:45

Hej

Jeg stillede selv et ligende spørgsmål for ca. 2 uger siden, og her lød
svaret ligeledes at c-2100 var at foretrække, så sådant et købte jeg. Og jeg
er vældig godt tilfreds med det. Jeg synes det tager nogle fine skarpe
billeder. Faktisk er det bedre til at tage nærbilleder end vores almindelige
kamera. En rar ting som følger med c-2100 er en fjernbetjening. Den er god
når billederne vises på tv, samt hvis man tager natbilleder, for hvem kan
holde et kamera stille i op til 16 sek. Der har været en del kritik af at
man skal bruge olympus software til at hente billederne over i pc-en,
medmindre man har en kortlæser. Jeg synes nu godt om softwaren da man kan få
en del ekstra informationer om hvordan billedet er taget. Er der i øvrigt
nogen som ved om der findes andre programmer som kan vise denne information
på en mere overskuelig måde?

Jeg så i øvrigt C-2100 til 4699,- inklusiv ekstra 64mb kort. Der er i øvrigt
ikke strømforsyning, oplader eller opladelige batterier med olympus
kameraer.

MVH

Lars

Fra : Carsten

Dato : 30-12-01 03:40

ok jeg vil sige TAK for de mange gode svar jeg har fået, det bliver nok
olympus c-2100 valget falder på

Mvh Carsten

Fra : Peter Sørensen

Dato : 30-12-01 22:24

In article <3c2e1df8$0$89066$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
lars.jensen@privat.tele.dk says...
> [...]
> nogen som ved om der findes andre programmer som kan vise denne information

Prøv at søge på Google efter EXIF, som formatet hedder.

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found