Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Error generating tree
Fra : Juul

Dato : 26-12-01 00:48

Error generating tree

Jeg får denne fejl når jeg starter PictureGear 3.2 lite.

Har prøvet at ominstallere programmet flere gange, men det hjælper ikke.

Jeg køre Win xp.

Har i en ide til hvad der kunne være galt? Og måske en løsning?

Mvh

Juul

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-12-01 15:55

"Juul" skrev
> [...]
> Jeg køre Win xp.
> Har i en ide til hvad der kunne være galt? Og måske en løsning?

Uden at kende din software, vil jeg tro at der er noget galt
i indstillingerne i programmet. Måske det peger på en mappe,
som det ikke kan få adgang til / ikke eksisterer?
Måske er programmet bare ikke kompatibelt med XP?
Har Sony en update på deres hjemmeside?
I øvrigt kan du bruge hvilket som helst billedprogram
til dine billeder. Så længe din computer kan finde dit kamera
( det burde XP selv finde ud af ) kan du overføre billederne
fra kameraet, som fra en hver anden disk, ved simpelt hen
at markere dem og trække den over i den valgte mappe.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Juul

Dato : 27-12-01 20:56

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> "Juul" skrev
>
> Uden at kende din software, vil jeg tro at der er noget galt
> i indstillingerne i programmet. Måske det peger på en mappe,
> som det ikke kan få adgang til / ikke eksisterer?

Jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan ændre dette.
Den finder slet ikke HD.

> Måske er programmet bare ikke kompatibelt med XP?
> Har Sony en update på deres hjemmeside?

Kan ikke finde en update på deres side.

> [...]
> fra kameraet, som fra en hver anden disk, ved simpelt hen
> at markere dem og trække den over i den valgte mappe.

XP kan ikke finde mit kamera. Jeg bruger et Sony DSC-F55E Cyber-shot 2.1.
Og bruger den software som var med PictureGear 3.2 lite. Til at overføre
billeder.
Men vil høre om der er andre former for software jeg kan bruge?
Jeg vil blive meget glad for evt. link

Mvh
Juul

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-12-01 23:09

"Juul" skrev
> [...]
> billeder.
> Men vil høre om der er andre former for software jeg kan bruge?

Jeg kiggede lidt på nettet og det ser ud som Sony ikke rigtigt
vil vedkende sig at de har fabrikeret dit kamera i sin tid...
Når dit kamera kun har et serielt interface, skal twain-driveren
som regel være meget specifik for at du kan få det til at køre.
Programmer som understøtter twain ville også kunne hente
billeder fra dit kamera ved hjælp af aquire-funktionen.
Microsoft's billedprogram fra XP understøtter dette og
ligeledes forskellige shareware programmer som f.eks.
Paint Shop Pro.
Hvis ikke driveren til kameraet er på XP cd'en skal du
nok overveje at få en separat læser til memorysticks
(hvis det findes?) og inden du køber checke at den
understøttes af XP.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Juul

Dato : 28-12-01 09:48

> [...]
> Microsoft's billedprogram fra XP understøtter dette og
> ligeledes forskellige shareware programmer som f.eks.

Jeg har prøvet Paint Shop Pro uden held.
Og jeg kan ikke finde nogle drivere til mit kamera på XP CDen

Jeg mener og have set en til USB.

Mvh
Juul

Fra : Carsten Schack-eriks~

Dato : 27-12-01 23:57

Hej Juul
> Men vil høre om der er andre former for software jeg kan bruge?
> Jeg vil blive meget glad for evt. link

Hvad med at se på www.cse-it.dk, programmet Styr på fotografierne

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen

--
Posted from cpe.atm0-0-0-152125.0x3ef3cf17.albnxx4.customer.tele.dk [62.243.207.23]

Fra : Juul

Dato : 28-12-01 09:50

"Carsten Schack-eriksen" <carsten@schack-eriksen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Juul
>
> Hvad med at se på www.cse-it.dk, programmet Styr på fotografierne

Tak for linket. Jeg har downloadet programmet, men det kan ikke hente
billeder fra mit kamera.

Mvh
Juul