Ingen ny linje i tekst (CSS)
Fra : -Martin-

Dato : 25-12-01 21:51

Hejsa...

Jeg har en tekst som IKKE må gå på flere linjer

Det står som
dette
her og
det vil
jeg
ikke have

Det ska stå sådan her
Det står som dette her og det vil jeg ikke have

ALTSÅ på 1 linje... jeg kender koden <nobr> MEN den er jo ikke med i
html standarden og der findes en kode i CSS men jeg ka ikk huske den
kode :O/ en der hurtig lige kan hjælpe mig ?

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 25-12-01 22:16

"-Martin-" <admin@natten-i.dk> wrote in message
> Hejsa...
>
> Jeg har en tekst som IKKE må gå på flere linjer

Erstat alle dine mellemrum mellem ordene med:
&nbsp;

Som vist kan læses som: non-breakable-space . (Eller noget i den stil)

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-12-01 22:23

Tue, 25 Dec 2001 21:50:42 +0100, skrev -Martin-
<admin@natten-i.dk>:

>ALTSÅ på 1 linje... jeg kender koden <nobr> MEN den er jo ikke med i
>html standarden og der findes en kode i CSS men jeg ka ikk huske den
>kode :O/ en der hurtig lige kan hjælpe mig ?

Jeg kender ikke noget css, der kan klare det.
Kunne heller ikke finde noget på
<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/indexlist.html>.

På <http://www.w3.org/TR/html401/struct/text.html#edef-BR>
står:

Prohibiting a line break
Sometimes authors may want to prevent a line break from occurring
between two words. The &nbsp; entity (&#160; or &#xA0;) acts as a
space where user agents should not cause a line break.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
En lille julehilsen (kan kun ses i IE):

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 26-12-01 11:07

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg kender ikke noget css, der kan klare det.
> Kunne heller ikke finde noget på
> <http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/indexlist.html>.

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/text.html#propdef-white-space

mvh