"Knas" i tasterne (N6210)
Fra : Hmm

Dato : 25-12-01 20:21

Hej Gruppe,
Jeg er den MEGET lykkelige ejer af en Nokia 6210, og har bestemt ikke
oplevet problemer som der ofte er beskrevet i denne nyhedsgruppe.

Jeg er dog stødt på et mindre, men ikke desto ireterende problem. Nogle af
tasterne kanser lidt når jeg trykker på dem. Jeg tror ikke det er slitage,
men derimod sand i tastaturet.
Hvad skal der til for at åbne sådan en telefon, jeg kan se at skruerne bagpå
er lidt specielle, hvor kan man evt købe en skruetrækker som kan klare
dette?

Med venlig hilsen samt en god jul til alle,
Hmm

Fra : Brian Pedersen

Dato : 26-12-01 11:38

Ja, jeg tror også at det er sand, du skal bruge en torx skruetrækker, som
kan købes i elektronikbutikker eller hos t-hansen www.thansen.dk du skal
være forsigtig når du skiller telefonen af, der er mange såd dele der kan
tage skalde. Held og Lykke

Ps. Køb hellere et dyrt torx sæt end et billigt, kvaliteten ligger efter
prisen, og de billige kan næsten kaldes "engangs skruetrækker"
Mvh Brian

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 26-12-01 12:25

> være forsigtig når du skiller telefonen af, der er mange såd dele der kan
> tage skalde. Held og Lykke

MEGET forsigtig.. der sidder nogle små clips i hver sidder som holder
coveret! du skal lirke det stille og roligt fra hinanden.. clipsene kan
nemlig ikk limes :,-/

/michael

Fra : H@M

Dato : 26-12-01 12:56

Det er ikke sand med mindre du jo har leget i sandkasse med den, men derimod
lim som skulle holde kontakten som er blevet dårligt... og derved knikker
når du trykker / slipper og limene slipper

Send den til rep... og få den til at skifte tasterne

Fra : Lille Per

Dato : 29-12-01 23:14

du skal bruge en torx bit størrelse 6 ! du skal ikke købe et "skruetrækker
sæt" det har du ikke noget at bruge til !

du kan bl.a. købe bits' hos den "isenkrammer", som ligger på vesterbrogade.