G.SHDSL
Fra : Christian Estrup

Dato : 25-12-01 16:13

Hej,

Jeg overvejer at opgradere min (Tiscali) 512/512 ADSL til CCs 2048/2048
G.SHDSL - da denne ligner et temmelig godt alternativ til en 'rigtig'
2048kb-fastlinie.

Er der nogen, der har erfaringer med G.SHDSL? Stabilitet? Service (herunder
reaktionstid)?

- Chr

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-12-01 16:10

"Christian Estrup" <cestrup@estrup-online.dk> wrote in message
> Hej,
>

> Er der nogen, der har erfaringer med G.SHDSL? Stabilitet? Service
(herunder
> reaktionstid)?

Tror ikke at CC har leveret G-SHDSL endnu til nogen, men er ikke 100...

Hygge

Flemming

Fra : Simon Skals

Dato : 27-12-01 16:18

It seems Flemming Lynggaard wrote:
>Tror ikke at CC har leveret G-SHDSL endnu til nogen, men er ikke 100...

Ork, jo. Der en en pæn sjat online allerede.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-12-01 20:14

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Ork, jo. Der en en pæn sjat online allerede.
>
> --

Sorry er fejlinformeret så

Er Tiscali kommet på med deres endnu?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 21:08

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse

> Er Tiscali kommet på med deres endnu?

Tiscali,, ha. Jeg tror de har nok problemer i øjeblikket.. Til at begyndte
at tænkte på det...

De skrev fx. i et nyhedsbrev, for over et halv eller et år siden. At nu
ville de udbygge en masse ADSL centraler... Men der er vist ikke sket
meget.....

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 21:12

In article <3c2b8270$0$17214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> De skrev fx. i et nyhedsbrev, for over et halv eller et år siden. At nu
> ville de udbygge en masse ADSL centraler... Men der er vist ikke sket

Mig bekendt har de da lige rullet en masse ud.
Hvis jeg kigger lidt på reverse DNS kan jeg se en masse centraler, jeg
ikke har set før:
nivaa, esp, mu, kor, koe, kup osv, og ihvertfald nogle af disse pinger,
så det må man gå ud fra er centraler i drift.

--
Andreas Plesner Jacobsen | BOO! We changed Coke again! BLEAH! BLEAH!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 21:53

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt har de da lige rullet en masse ud.

Ja sikkert

> Hvis jeg kigger lidt på reverse DNS kan jeg se en masse centraler, jeg
> ikke har set før:

Okay, hvordan går du ind og ser hvilke nye centraler de har fået??

> nivaa,

Uhhhh,,, Nivå

> esp,

Espergære,, uhhhhh

?

?

>koe,

Køge, uhh?

>kup osv, og ihvertfald nogle af disse pinger,
> så det må man gå ud fra er centraler i drift.

Nyhedsbrev fra den 21 sep....:

NU KAN ENDNU FLERE FÅ ADSL

Vi etablerer os i løbet af den næste måned på 70 nye centraler rundt omkring
i landet. Det betyder, at en del af de kunder, der før fik at vide, at vi
desværre ikke var repræsenteret på deres central, og at vi derfor ikke kunne
levere ADSL, nu også har mulighed for at få glæde af ADSL teknologien. Vi
dækker nu mere end 75 % af husstandene i Danmark.

Ja tak siger jeg bare,,,, de numre jeg tjekker et par gange,,, har de stadig
ikke rykket noget som helt ud....

Fx som en rimelig stor by, som Stenløse... Har de stadig ikke et kuk styr på
endnu... Og heller her, hvor jeg bor...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 22:00

In article <3c2b8cf2$0$17222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Ja sikkert

> Okay, hvordan går du ind og ser hvilke nye centraler de har fået??

Laver lidt reverse DNS opslag i deres seneste allokering: 62.79/16

> Køge, uhh?

Ikke Køge, det var en af de 8 første centraler der blev rullet ud på,
dengang jeg var ansat der.

> Vi etablerer os i løbet af den næste måned på 70 nye centraler rundt omkring
>
> Ja tak siger jeg bare,,,, de numre jeg tjekker et par gange,,, har de stadig
> ikke rykket noget som helt ud....

Og? Det er vel ikke dig, der dikterer, hvor de ruller ud?

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Pok pok pok, P'kok!"

Fra : FH

Dato : 27-12-01 22:14

On Thu, 27 Dec 2001 21:53:13 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>levere ADSL, nu også har mulighed for at få glæde af ADSL teknologien. Vi
>dækker nu mere end 75 % af husstandene i Danmark.

Jeg kan så fortælle dig, at Karlslunde DLA er kommet på Tiscali's net
- langt om længe.
At der så ikke - jfr. TeleDanmark - er nok kobber på adressen, er
så noget helt andet - grrrrr

>Ja tak siger jeg bare,,,, de numre jeg tjekker et par gange,,, har de stadig
>ikke rykket noget som helt ud....

Nu mener jeg heller ikke, at et par numre er dækkende for at kunne
sige, at de ikke rykker noget som helst ud.

>Fx som en rimelig stor by, som Stenløse... Har de stadig ikke et kuk styr på
>endnu... Og heller her, hvor jeg bor...

Stenløse - stor by???
Undskyld - men selv undertegnede kan finde rundt uden at blive væk

(Sorry - kunne ikke lade være)

--
Flemming H.
Remove 2 spaces in mailadress

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-01 22:22

"FH" <flemming @ fmnet.dk> skrev i en meddelelse
> At der så ikke - jfr. TeleDanmark - er nok kobber på adressen, er
> så noget helt andet - grrrrr

Kører Tiscali ikke på delt rå kobber?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 22:27

> Kører Tiscali ikke på delt rå kobber?

ikke svjv, kun Cybercity

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:15

On Thu, 27 Dec 2001 22:21:47 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

> "FH" <flemming @ fmnet.dk> skrev i en meddelelse

> Kører Tiscali ikke på delt rå kobber?

Ikke med g.SHDSL, det kræver en dedikeret linie.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 23:05

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke med g.SHDSL, det kræver en dedikeret linie.

Ok, så gør Cybercity det vel heller ikke..

Men har Tiscali da fået en ordning med delt kobber med ADSL*+

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 23:06

In article <3c2b9dd2$0$17218$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Ok, så gør Cybercity det vel heller ikke..
>
> Men har Tiscali da fået en ordning med delt kobber med ADSL*+

Ja, og jeg synes jeg så rygter om at de også har gjort brug af den, men
det lader ikke til at være noget der er tilgængeligt overalt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Anything worth doing is worth overdoing.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-01 23:14

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke med g.SHDSL, det kræver en dedikeret linie.

Nej, det var også ADSL jeg tænkte på

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 28-12-01 11:18

> Ikke med g.SHDSL, det kræver en dedikeret linie.

Du skulle vel ikke lige kunne give et hint om hvornår TDC kommer med en
g.SHDSL løsning..

--
Steffan Søndermark

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-12-01 21:42

On Fri, 28 Dec 2001 11:17:47 +0100, Steffan Søndermark wrote:

> Du skulle vel ikke lige kunne give et hint om hvornår TDC kommer med en
> g.SHDSL løsning..

Man tester teknikken på de forskellige DSLAM'er, så meget ved jeg.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-12-01 21:52

On 28 Dec 2001 20:42:11 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Man tester teknikken på de forskellige DSLAM'er, så meget ved jeg.

Kan den samme DSLAM stilles til at have g.SHDSL, selvom man har fået den
hjem for at bruge den til ADSL?
Hvis så, kan den så også have både ADSL og g.SHDSL bruger på samme tid?

Er der nogen fordele ved g.SHDSL set med ISP øjene, således at det vil
på sigt vil erstatte ADSL, om ikke osm tvungen konventering, så som at
ADSL vil blive faset ud, og alle ny installationer kun vil blive
g.SHDSL?

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,, www.milli.dk med info om

Fra : Michael Legart

Dato : 28-12-01 21:56

Ivar Madsen <news-12-10-01@milli.dk> wrote:

> Hvis så, kan den så også have både ADSL og g.SHDSL bruger på samme tid?

Ja, man kan godt have både ADSL og G.SHDSL kort i på samme tid. I hvert
fald på Cisco DSLAM'er.

Michael

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-12-01 00:06

On Fri, 28 Dec 2001 21:52:21 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Kan den samme DSLAM stilles til at have g.SHDSL, selvom man har fået den
> hjem for at bruge den til ADSL?

Oftest ja - men det er forskellige kort ...

> Hvis så, kan den så også have både ADSL og g.SHDSL bruger på samme tid?

Ja, nogen kort kan være ADSL (over PSTN), nogen ADSL (over ISDN) andre
g.SDHSL

> [...]
> på sigt vil erstatte ADSL, om ikke osm tvungen konventering, så som at
> ADSL vil blive faset ud, og alle ny installationer kun vil blive

Næh, der er i al fald mindst en kraftig ulempe, at det ikke kan
sameksistere med PSTN eller ISDN.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 29-12-01 00:59

It seems Jesper Skriver wrote:

> Næh, der er i al fald mindst en kraftig ulempe, at det ikke kan
> sameksistere med PSTN eller ISDN.

Af andre ulemper kan nævnes at CPE udstyr endnu er noget dyrere og
begrænset i udvalg sammenlignet med ADSL isenkram.

--
Kasper Mejlgaard, TCC Frascati

Fra : Simon Skals

Dato : 27-12-01 22:27

It seems FH wrote:
>Jeg kan så fortælle dig, at Karlslunde DLA er kommet på Tiscali's net
>- langt om længe.

Ret beset er Karslunde dla vel navnet på telefoncentralen, mens
det i ADSL-sammenhæng er samhusningen Karlslunde, Tiscali er nået
ud på.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : FH

Dato : 27-12-01 22:32

On Thu, 27 Dec 2001 21:26:44 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Ret beset er Karslunde dla vel navnet på telefoncentralen, mens
>det i ADSL-sammenhæng er samhusningen Karlslunde, Tiscali er nået
>ud på.

Uha, hvor jeg hader det; men jeg må desværre give dig ret

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 22:30

"FH" <flemming @ fmnet.dk> skrev i en meddelelse

> Stenløse - stor by???
> Undskyld - men selv undertegnede kan finde rundt uden at blive væk

Jaja,,,

Men nu har Teledanmark faktisk haft Stenløse på ADSL udbygningsplanerne
siden 1999... Og den kom på i slutningen af april i år...

Fra : Simon Skals

Dato : 27-12-01 22:34

It seems Bjarke Hansen wrote:
>Men nu har Teledanmark faktisk haft Stenløse på ADSL udbygningsplanerne
>siden 1999... Og den kom på i slutningen af april i år...

Tele Danmark vil sætte en DSLAM op i selv det ynkeligste
teknikhus i Dannevang - du vil med garanti ikke se hverken
Cybercity eller Tiscali gøre det samme.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 22:39

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Tele Danmark vil sætte en DSLAM op i selv det ynkeligste
> teknikhus i Dannevang - du vil med garanti ikke se hverken
> Cybercity eller Tiscali gøre det samme.

Nej, men inden de gik amok, og ville udbygge samtlige centraler...

Ligge teaminternet stadig inde med denn langt forældede udbygningsplan. Som
vidner om TDC udbygningsplaner... Som Cybercity eller for den sags skyld,
vist stadig ikke har opnået..

http://www.teaminternet.dk/adsl-udbygning.asp

Fra : Simon Skals

Dato : 27-12-01 22:43

> [...]
>vidner om TDC udbygningsplaner... Som Cybercity eller for den sags skyld,

Ja, og? Jeg har ikke kigget nærmere efter, men jeg kunne da godt
forestille mig, at der var et par hundrede samhusninger, som var
mere interessante end Stenløse i ADSL-sammenhæng.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 22:47

> Ja, og? Jeg har ikke kigget nærmere efter, men jeg kunne da godt
> forestille mig, at der var et par hundrede samhusninger, som var
> mere interessante end Stenløse i ADSL-sammenhæng.

Ja, og de bevidner jo om, at I er ret langsomme om at få udbygget disse
centraler... Som kunne være interresante.... Men inden at i har kigget jer
om,, har TDC jo allerede snuppet alle mulige kunder i de mindre byer rundt
omkring i Danmark...

Nu siger du at Stenløse ikke er Interresant,,, Jeg kom på ADSL 7 dage efter
min kammerart i Stenløse... Og nu er Viby Sj. jo ikke ligefrem større end
Stenløse

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 23:04

In article <3c2b99a4$0$17242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> om,, har TDC jo allerede snuppet alle mulige kunder i de mindre byer rundt

Hvis CC og Tiscali ikke kan tjene penge på disse kunder, hvorfor skulle
de så være interesserede?

--
Andreas Plesner Jacobsen | A pencil with no point needs no eraser.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-12-01 01:07

On Thu, 27 Dec 2001 22:47:22 +0100, "Bjarke Hansen"
> [...]

>om,, har TDC jo allerede snuppet alle mulige kunder i de mindre byer rundt

Det er jo også en strategi. Tiscali og CC ville måske tabe penge, hvis
de var eneste spiller på en lille central. TDC kan måske få det til at
løbe rundt ved at være eneste spiller, men det er en satsning på at
ingen andre gider dukke op.

I øvrigt viser det også, at der sandsynligvis vil være nogle steder,
hvor kun enkelte ADSL-udbydere dukker op, ganske enkelt for at holde
forretningen sund.

Meget kan man anklage udbydere for, men ikke for at køre en sund
forretning.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-01 22:43

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> Tele Danmark vil sætte en DSLAM op i selv det ynkeligste
> teknikhus i Dannevang - du vil med garanti ikke se hverken
> Cybercity eller Tiscali gøre det samme.

Der er ellers et ret interessant perspektiv i at kunne dække landet med
SHDSL.
Man kan jo føre rigtig telefoni over det.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 22:44

In article <3c2b987e$0$17234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Der er ellers et ret interessant perspektiv i at kunne dække landet med
> SHDSL.
> Man kan jo føre rigtig telefoni over det.

Det kan du da også over ADSL, der findes da masser af "rigtig telefoni"
der ligger på ATM kredsløb i dag.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Most of your faults are not your fault.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-01 22:48

> Det kan du da også over ADSL, der findes da masser af "rigtig
telefoni"
> der ligger på ATM kredsløb i dag.

Du kan jo køre telefoni "under" ADSL, men det kræver jo telefoniudstyr
Eller misforstår jeg?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 23:03

In article <3c2b998f$0$17236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Du kan jo køre telefoni "under" ADSL, men det kræver jo telefoniudstyr
> Eller misforstår jeg?

Ja. Om du bruger ATM eller en g.703 snitflade med hhv ADSL eller shdsl
som transport er fuldstændig irrelevant, begge dele kan sagtens bruges
til "rigtig telefoni"

--
Andreas Plesner Jacobsen | Darth Vader! Only you would be so bold!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-01 23:15

> Ja. Om du bruger ATM eller en g.703 snitflade med hhv ADSL eller shdsl
> som transport er fuldstændig irrelevant, begge dele kan sagtens bruges
> til "rigtig telefoni"

Men SHDSL er jo specielt beregnet til det og jeg har set udstyr der kan
overføre 4 BRI'er sammen med noget indernet.. Det har jeg ikke til ADSL

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 23:25

http://www.google.com/search?q=integrated+access+device+adsl

--
Andreas Plesner Jacobsen | Honi soit la vache qui rit.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 22:50

> SHDSL.
> Man kan jo føre rigtig telefoni over det.

Hvad er foresten forskellen mellem G.SHDSL og SHDSL?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-01 22:52

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c2b9a33$0$17242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er foresten forskellen mellem G.SHDSL og SHDSL?

G.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 22:58

> G.

Nøjjj,, det havde jeg ikke opdaget

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-12-01 23:29

On Thu, 27 Dec 2001 22:57:34 +0100, "Bjarke Hansen"

>Nøjjj,, det havde jeg ikke opdaget

Jeg tror at det skal tages bogstavligt, omend Martin nok bare ville tage
gas på dig,,,
Hvis du ser på http://www.shdsl.org/ så skriver de kun om G.SHDSL, så
derfor tror jeg ikke at der er noget der heder det uden G. ,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
og som trænger til en opdatering, som ikke kommer før WEBserveren er flyttet over på Linux

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-12-01 23:09

On Thu, 27 Dec 2001 22:43:09 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Der er ellers et ret interessant perspektiv i at kunne dække landet med
>SHDSL.
>Man kan jo føre rigtig telefoni over det.

Strængt taget, kan man så ikke også føre telefoni over ADSL? Normalt så
siger man at med ADSL kan man føre DATA over telefonilinien, men hvad er
der galt i at sige det omvendte?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:17

On Thu, 27 Dec 2001 21:34:08 +0000 (UTC), Simon Skals wrote:

> Tele Danmark vil sætte en DSLAM op i selv det ynkeligste teknikhus i
> Dannevang - du vil med garanti ikke se hverken Cybercity eller Tiscali
> gøre det samme.

Der er heller ikke plads ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 23:07

> Der er heller ikke plads ...

Heller ikke som en visual sanhusning, med teknikerskur?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:21

On Thu, 27 Dec 2001 23:07:15 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Heller ikke som en visual sanhusning

En hvad for en ?

> med teknikerskur?

Det er ofte lejede arealer, og/eller meget små grunde, hvor der næppe er
plads til et ekstra teknikskur ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 23:10

> En hvad for en ?

Samhusning

> Det er ofte lejede arealer, og/eller meget små grunde, hvor der næppe er
> plads til et ekstra teknikskur ...

Så kan man da lave etager

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:23

On Thu, 27 Dec 2001 23:10:03 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan man da lave etager

Ja - man kunne også putte udstyret gennem "transmogrifferen der gør at
alting kan være i en tændstikæske" ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 23:08

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Hallo.. du kommer for tidligt ind i det nye år,, hvis du ikke lige for
stillet det der travle Ur..... Mener jeg har brokket mig før, til dig..

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:21

On Thu, 27 Dec 2001 23:08:27 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Hallo.. du kommer for tidligt ind i det nye år,, hvis du ikke lige for
> stillet det der travle Ur..... Mener jeg har brokket mig før, til dig..
Tor 27 Dec 2001 23:09:37 CET

Er da en korrekt tid ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 23:10

Date: 27 Dec 2001 22:21:29 GMT
Står der i din header.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Only adults have difficulty with childproof caps.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:24

On Thu, 27 Dec 2001 22:09:53 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
wrote:

>>> Hallo.. du kommer for tidligt ind i det nye år,, hvis du ikke lige

> Date: 27 Dec 2001 22:21:29 GMT Står der i din header.

Hvilket også er korrekt - blot i en anden tidszone ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 23:14

> Hvilket også er korrekt - blot i en anden tidszone ...

Ahva... Ja global meen time... Men bare 10 minutter foran

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:26

On Thu, 27 Dec 2001 23:13:56 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Ahva... Ja global meen time... Men bare 10 minutter foran

Yep - right - hmm - "#¤"# slrn ... hmm

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 23:11

> Tor 27 Dec 2001 23:09:37 CET
>
> Er da en korrekt tid ...

Ja, hallo, der står Date: 27 Dec 2001 22:21:29 GMT i dit header...

Fra : Simon Skals

Dato : 27-12-01 23:24

>Der er heller ikke plads ...

Men det er jo så et regulatorisk slagsmål, som formentlig aldrig
kommer på dagsordenen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-12-01 23:12

On Thu, 27 Dec 2001 21:34:08 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Tele Danmark vil sætte en DSLAM op i selv det ynkeligste
>teknikhus i Dannevang - du vil med garanti ikke se hverken
>Cybercity eller Tiscali gøre det samme.

Der er også noget af en prisforskæld, TDC skal ikke betale for ombygning
af lokaliteterne, da de selv har dem, de skal ikke til at lægge nyt
kabel ud til lokaliteten, eller købe den i byen, de har det i forvejen,
selv gadeskabene har de kabler til i forvejen, så kan de få plads til en
DSLAM, [1] så kan de levere ADSL derfra,,,

[1] Jeg ved så ikke noget som helst om hvad den fylder rent fysisk, men
om nødvendigt så kan de sikkert godt få lov til at sætte et gadeskab ved
siden af det eksisterende,,,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-01 23:19

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv gadeskabene har de kabler til i forvejen, så kan de få plads til en
> DSLAM, [1] så kan de levere ADSL derfra,,,

Så ved jeg ikke hvorfor TDC gravede lysledere ned, i 3 retninger her fra
Viby.... Mod Roskilde, Køge og Ringsted.... Godnok var der problemer med at
få telefon opkald igennem i de travle perioder meen,...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:38

On Thu, 27 Dec 2001 23:19:01 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> "Ivar Madsen" <news-12-10-01@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Så ved jeg ikke hvorfor TDC gravede lysledere ned, i 3 retninger
> her fra Viby....

Det har med garanti ikke kun været pga. ADSL.

> Mod Roskilde, Køge og Ringsted....

Nærmere som en mere generel opgradering, af fiber nettet i lag2.

> Godnok var der problemer med at få telefon opkald igennem i de travle
> perioder meen,...

Langt de fleste af de fibre kører sikkert passivt gennem Viby S., Køge
er niveau 1 lokation, Roskilde og Ringsted er større lag 2 stationer,
dog er Roskilde i et andet transmissions område, så de fibre bruges
sikkert til forbindelser mellem Køge og Albertslund og/eller Virum.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-01 23:20

> [...]
> af lokaliteterne, da de selv har dem, de skal ikke til at lægge nyt
> kabel ud til lokaliteten, eller købe den i byen, de har det i

Det er jo ikke noget TDC har fået forærende.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-12-01 23:34

On Thu, 27 Dec 2001 23:20:02 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Det er jo ikke noget TDC har fået forærende.

Det er heller ikke det du må læse det skrevene som, men det jeg mener er
at, TDC ikke skal OMBYGGE centralen, eller hvad det nu er, hvis Tiscali
eller CC vil ind på centralen, så skal centralen sansynligvis ombygges,
det skal det firma der vil ind betale for, hvis der så sener er et 3.
selskab der vil ind (måske Telia, for at tilbyde ren telefoni) så kommer
de til at betale for den ombygning der er fortaget.
Alle selskaberne har også mulighed for at bygge et nyt hus ved siden af,
hvis der er plads, forstås. Det er sådan jeg læste samhusningaftalerne
for længe siden,,,

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-12-01 23:35

On Thu, 27 Dec 2001 23:12:22 +0100, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> ombygning af lokaliteterne, da de selv har dem, de skal ikke til at
> lægge nyt kabel ud til lokaliteten, eller købe den i byen, de har det

Hvorfor tror du at man har ledig kapacitet ud til alle eller de fleste
af de ca. 1800 lokaliteter hvor der bliver installeret DSLAM'er, eller
at det skulle blive noget der mindre om gratis selvom man evt. havde
ledig kapacitet ?

> [...]
> men om nødvendigt så kan de sikkert godt få lov til at sætte et
> gadeskab ved siden af det eksisterende,,,

Den allermindste model fylder ca. som et mellemstort tower kabinet til
en PC, men det skal alså også været et stort gadeskab for at få plads
til den, og så er der de næste problemer, strøm og backbone linier til
den, ingen af delene er der i et typisk gadeskab.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-12-01 23:55

On 27 Dec 2001 22:34:30 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> [...]
>af de ca. 1800 lokaliteter hvor der bliver installeret DSLAM'er, eller
>at det skulle blive noget der mindre om gratis selvom man evt. havde

Det er korekt at jeg forudsagde, at den eksisterende kapasitet er
tilstede, eller kan tilvejebringes uden at grave, f.eks. ved at skifte
sende/modtager udstyr på fiber til noget der har en støre kapasitet,
hvilket også koster, men sikkert er billiger end at grave,,,
Jeg mener nu ellers stadig at det må være billiger for TDC at lægge et
nyt fiber ud til de lokaliteter der har fået gravet kabel ud, efter man
begyndte at lægge plastikrør ned, for så at kunne spule fiber ind i dem,
end det er for et 5. selskab, der skal til at grave rør ned først.
Men naturligvis kunne såvel Tiscali som CC købe backbone af TDC,,,

>Den allermindste model fylder ca. som et mellemstort tower kabinet til
>en PC,

OK, med de gadeskabe jeg har set i åben stand, så kan det godt være
svært at få plads. (må godt læses som umuligt)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-12-01 00:32

On Thu, 27 Dec 2001 23:54:34 +0100, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> tilstede, eller kan tilvejebringes uden at grave, f.eks. ved at skifte
> sende/modtager udstyr på fiber til noget der har en støre kapasitet,

Det er ikke alle de lokaliteter som har fiber, og de som har er oftest
koblet et relativt stort antal i serie, så man skal skifte udstyr på
alle lokationerne i den kæde, for eksempelvis at opgradere fra STM-1 til
STM-4 på en sådan strækning, det er langtfra billigt.

> [...]
> lokaliteter der har fået gravet kabel ud, efter man begyndte at lægge
> plastikrør ned, for så at kunne spule fiber ind i dem

De steder der ikke er fibre, er der med garanti heller ikke plastic rør,
det er faktisk ret for nyligt man er begyndet at lægge fibre i rør.

Fra : Jens

Dato : 27-12-01 19:46

> Tror ikke at CC har leveret G-SHDSL endnu til nogen, men er ikke 100...

Såvidt jeg ved, så kører http://www.mailme.dk servicen på én!

Jens