Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter -- Hvilken ??
Fra : H. Johansen

Dato : 25-12-01 13:48

Hej.

jeg står og skal købe en fotoprinter, og jeg hart set på følgende:

Epson Stylus Photo
HP Photosmart 1000/1115
Kodak PPM200

Hvilken er bedst?

Og hvilken er billigst i brug ???

På forhånd tak.

Henrik

Fra : Bent Mouritzen

Dato : 25-12-01 15:06

Hej.
Jaae det er jo et godt spørgsmål, der er en tråd lidt længere nede
hvor man har diskuteret nettop det spørgsmål, og der er jo nok en
del delte meninger om det.
Jeg kender ikke Kodak PPM200, jeg har ikke set print fra den.
Jeg kører selv med en HP 970 XCI, og her fungerer det bare perfekt.
Jeg kender også Epson Stylus Photo, jeg købte en (895C) fordi
jeg ville have 2 printere, de to printere stod så her ved siden af hinanden
tilsluttet hever sin usb port, så var det jo så nemt at lave en lille test.
Fra et fotoprogram blev det samme billede printet ud på hver sin printer.
En MEGET nøje analyse af resultatet gjorde at det IKKE var muligt
at fastslå hvilken var bedst, altså Epson printer ligeså godt som HP, men
heller ikke bedre efter min mening, Epson er måske lidt billigere i blæk,
men
til gengæld lidt dyrere i papir da den stort set kun kan printe på Epsons
eget papir, Epson støjer en smule, HP er meget lydløs og kan lave flotte
print på det fleste typer papir, Jeg havde 8 dages returret på Epsonen
så den blev afleveret igen. Men uanset hvad du vælger Epson/HP så vil
du kunne printe rigtigt gode resultater med dem begge, hvad der så er
afgørende for dig ved du jo kun selv, men held og lykke med det.

Bent

Fra : Karsten Olesen

Dato : 25-12-01 21:59

"Bent Mouritzen" <bom@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eget papir, Epson støjer en smule, HP er meget lydløs og kan lave flotte
> print på det fleste typer papir, Jeg havde 8 dages returret på Epsonen
***************

En måske ikke uvæsentlig detajle kan være, at selvom du vælger
den mindste HP printer, så er den fysiske kvalitet
på samme niveau som de støreste, hvorimod
Epsons ofte, iflg. min mening, ligner små billige
blege brødkasser og dermed meget spinkle.

MVH

Fra : Jacob Langvad Nilsso~

Dato : 26-12-01 02:33

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Hej.
>
> jeg står og skal købe en fotoprinter, og jeg hart set på følgende:

> [...]

Jeg har investeret i en epson photo 1290 og er meget tilfreds. jeg fandt den
billigt på itbutikken.dk til 2900kr. den er i a3 og printer meget flot!

kan varmt anbefales!

jacoblangvad.dk

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 26-12-01 12:35

Hej Ng/Henrik
Køb du bare en photosmart jeg har en P 1000 som jeg er meget glad for. Den
kører godt med mange forskellige slags papir. f.eks. kodak som er billigt.
Jeg har nok printet 3-4oo A4 kopier indtil nu helt uden problemer.
Venlig hilsen
F-Aagaard