P-piller
Fra : Benne

Dato : 25-12-01 09:28

Godmorgen :)

Min kærester ryger snart på P-piller i en alder af 14, og jeg ville lige
høre hvad man kan "tillade" sig, når hun er på p-piller...?

Skal man stadig passe på, eller..?

// Benne

Fra : NH

Dato : 25-12-01 10:23

Hvor gammel er du

Niles

Fra : Benne

Dato : 25-12-01 10:37

Jeg er 17, snart 18.

// Benne

Fra : John Sahl

Dato : 25-12-01 11:18

"Benne" <benne@benne.dk> wrote in message news:1MXV7.4933$Zm5.381751@news000.worldonline.dk...
> Jeg er 17, snart 18.

Så burde du vide at den sexuelle lavalder er 15 år, så vis
at du er moden nok til at vente.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Benne

Dato : 25-12-01 11:40

Det skal siges, at hun fylder 15 om 2 måneder, og er ligeså modem som en
pige på 18 (og ligner en).
Desuden har hverken hende, jeg, hendes forældrer eller mine et problem med
at vi går i seng med hinanden... Så jeg ser intet problem i det?

// Benne

Fra : hende.dk

Dato : 25-12-01 12:09

Situationen er den (moden eller ej), at den seksuelle
lavalder er 15 år. Accept fra forældre eller ej, så burde I
i princippet vente. Sandheden er bare den, at I nok ikke
venter & mange af os andre må vende blikket indad. Med dette
in mente er det måske også bedre at oplyse frem for at løfte
pegefingeren.

Piger reagerer forskelligt på p-piller. Derudover beskytter
p-piller ikke imod kønssygdomme, hiv/aids og andre seksuelt
overførte sygdomme. Så har I andre seksuelle partner, så bør
I alligevel beskytte hinanden med kondom. Ellers foreslår
jeg, at I bruger noget krudt på at læse den vejledning, der
følger med p-pillerne.

F.

Fra : Knold

Dato : 25-12-01 14:01

"hende.dk" skrev i en meddelelse

Hej F eller hende.dk og især Benne

> [...]
> venter & mange af os andre må vende blikket indad. Med dette
> in mente er det måske også bedre at oplyse frem for at løfte

Jeg er 100% enig med ovenstående betragtninger og
har til støtte for en gammel arbejdskammerats tragedie.
Kort fortalt var der mellem ham og hans kæreste samme
aldersspring og næsten samme situation, han boede hos
pigen og hendes forældre i gennem næsten 2 år. Fra hun
var 13½ og han næsten 17. De boede på samme værelse,
delte dobbeltseng og dyner m.m. _MED_ forældrenes
_FULDE ACCEPT_.
Den accept OPHØRTE dog brat ca. 3 mdr. efter hans
flytning, hvor denne, nu forhenværende, kæreste med
forældrene i hånden gik til politiet!!!!
Det kostede min tidligere arbejdskammerat ½ år
bag tremmer, endda ubetinget.

Den situation kan DU, Benne, også komme i.
Du skal nemlig huske, at forsmåede følelser kan
bringe det værste op i selv den bedste en selv
inclusive. Derfor er mit råd: hold dig/jer fra
egentlig samleje den korte tid der er tilbage,
også selv om i allerede har taget det skridt.
En sådan standhaftighed fra din/jeres side,
vil nemlig i værst tænkelige tilfælde, kunne
betragtes som en formildende omstændighed

> [...]
> overførte sygdomme. Så har I andre seksuelle partner, så bør
> I alligevel beskytte hinanden med kondom.

Jeg kan til jeres hjælp oplyse at listen af disse sexuelt overførbare
sygdomme (i gamle dage: kønssygdomme) i dag er på godt 40
forskellige sygdomme, og det er tvivlsomt at den skulle blive
mindre i fremtiden.

Dernæst har jeg et meget konkret spørgsmål til dig,
Benne: Har du kun været sammen med din kæreste??
Hvis du har det (hvilket jeg går ud fra) bør du hurtigst
muligt henvende dig på nærmeste Veneria klinik, eller
til nærmeste hudlæge. Bor du øst for Storebælt ligger
den eneste klinik for "kønssygdomme" (veneriaklinik)
på Bispebjerg Hospital den hedder: Københavns
Veneria Klinik og kan findes via en søgning på Internettet:
søge ord: HIV-test, seksuelt overførbare sygdomme eller
Sex og samfund (som er en fri og åben rådgivning for unge).
HIV-test kan foretages anonymt, det er din RET, du skal bare
SELV HUSKE at sige det. De øvrige sygdomme kan man
ikke blive testet for anonymt.
Min meget kraftige opfordring skyldes, at flere af de
seksuelt overførbare sygdomme, i sær hos drenge/mænd
er symptomfri i en meget lang periode, men absolut IKKE
smittefri af den grund!

Det blev et langt svar, men jeg håber du læser det, og jeg
vil stærkt opfordre dig til at læse det sammen med din
kæreste. I er 2 om det her, og 2 der bør vide, 2 der bør
tage stilling.

Med ønske om et godt og sundt sexliv

Knold

Fra : Tulla

Dato : 25-12-01 19:11

Knold <knold_knold@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> sygdomme (i gamle dage: kønssygdomme) i dag er på godt 40
> forskellige sygdomme, og det er tvivlsomt at den skulle blive

What? 40!!!! Hvor har du det tal fra?
--
Mvh Tulla

Fra : Knold

Dato : 27-12-01 04:50

"Tulla" skrev i en meddelelse

Hej Tulla

> What? 40!!!! Hvor har du det tal fra?

Jeg kan godt forstå dit what?
Sådan reagerede jeg selv, da støte på informationen,
det var i forbindelse med forberedelsen af et foretræde
for folketingests sundhedsudvalg i 99. Jeg var med i en
gruppe som forsøgte at standse nedlæggelsen/flytningen
af den ældste veneria-klinik i DK. Den lå i Tietgensgade,
lige bag Tivoli. Nogle af funktionerne blev flyttet ud på
Bispebjerg Hospital, langt fra byens centrum - det var
det komiteen protesterede imod.

Forklaringen jeg/vi den gang fik på den lange liste var
kort:
Der er tre grupper af sygdomme på den liste.
1. Gruppe er dem vi tidligere kaldte kønssygdomme.
De smitter kun eller primært gennem seksuel kontakt.
Den seksuelle kontakt kan for de flestes vedkommende
være både vaginal-peniskontakt, anal-penis kontakt og
for nogen også gennem oral-vaginal/penis/anal/oral
kontakt f.eks. gonore.
2. Gruppe er sygdomme som også kan have anden årsag,
men hvor Seksuel kontakt med en bærer af sygdommen
med stor sandsynlighed vil medføre overførsel af smitte,
f.eks. en svampeinfektion. Almindeligvis bliver de opfattet
som en og samme infektion, der er bare flere forskellige
og de tæller alle hver især.
3. Sygdomme der er undermistanke for også at kunne over-
føres ved seksuel kontakt, og som derfor på veneriaklinikker
følges i forbindelse med undersøgelse af klienter af andre
årsager. Denne gruppe er altså en slags observationsliste.
Den ændres hele tiden ved at sygdomme enten rykkes op i
gruppe 1 eller 2, eller ved at de frikendes for mistanken.
Dette afgøres gennem forskning, bl.a. på baggrund af
observationsresultaterne fra klinikkerne.

Som følge af HIV/AIDS-epidemien opståen omkring 1980,
er forskningen i seksuelt overførbare sygdomme steget, blevet
mere bredt anlagt og kriterierne for, hvornår en sygdom sættes
på listen er blevet ændret.

Slut bemærkning til hele dss, skribenter såvel som "skabslæsere".

Mens jeg har tænkt på hvordan, d.v.s. hvor grundigt "tørt", jeg
skulle svare på Tulla's what? , er en tanke begyndt at spire, og
den former sig som et spørgsmål:

Er det igen tiden at tage emnet Seksuelt Overførbare Sygdomme
(S.O.S.) op?
En af grundene til mit spørgsmål er de mange nye og unge der
er kommet til, siden vi i dss har haft en tråd der favnede emnet
både mere bredt og mere grundigt.
En anden grund er at der igen er klar stigning i antallet af NYE
HIV-smittede i Danmark. De ikke dødelige har på skift haft en
stigende tendens igennem de sidste 5-6 år, men nu er denne
stigning altså slået igennem på det værst tænkelig sted:
HIV som, tråds al den nye medicin, stadig medfører en alt for
tidlig død. Bare for at nævne 2 af argumenterne for, da jeg hele
tiden kommer tanke om flere.

Med venlig hilsen
Knold
Som elsker Sjov Sund Sikker SEX *SSSS*.

Fra : Chokmah

Dato : 25-12-01 12:30

"Benne" <benne@benne.dk> skrev i en meddelelse

indlednings vist så er problemet nok i sleve indlæget at der nok er dømt
troll :) hvilket giver det en lidt sær fornemelse at sende et sagligt eller
ikke ireteret svar , men lad os prøve ....

> Det skal siges, at hun fylder 15 om 2 måneder, og er ligeså modem som en
> pige på 18 (og ligner en).

jamen jeg er med på hvor du vil hænd .... ( at så fremt at i afklaret om det
og jeres forældre synets det er bare dejligt hvad er så problemet ? ikke
noget ! med mindre pigen og hendes forældre er retadredet og ført bag lyset
af snedige -& maliciøse mennesker der optager hele dynen på vidio 8 og
sælger det som lolita sex i action osv.)og hvis vi ikke snakker forbi
hianden ... og vi i samme åndedrag antager at den skiteserede situation
tager sig ud i en faktisk begivenhed ...og i nu vil til at have sex uden
komdom eller analt samleje for at undgå uønsket graviditet - jamne så er der
ikke noget problem som jeg ser det med mindre at hun selvføligt bliver sur
på din og som John skriver anmelder dig til poltiet for seksuel omgang med
mindre årige - så kan det være et problem der i værste fald giver dig et
ophold i spjældet hvor du angiveligt vil komme i kontakt med dine mere
femenine sider :) om end du ikke vil være belastet at risiokone for uønsket
gravidite men snarre af nogen helt igenem hermorider

> Desuden har hverken hende, jeg, hendes forældrer eller mine et problem med
> at vi går i seng med hinanden... Så jeg ser intet problem i det?

nej men så kan man jo undres over at du rejser spørgsmålet ?
Da man indne for rigemelighedens grænser må formode at den læge der har
ordineret p pillerene sikkert også har forklaret - hvor lang tid der skla gå
før hun er sikret imod uønsket graviditet -
samtidgt tager jeg mig friheden at formode at de indvoldvere parter er klar
over det ikke beskytter i mod kønseligt overføret sygdomme fra klemytier til
aids

MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 27-12-01 12:44

> [...]
> Desuden har hverken hende, jeg, hendes forældrer eller mine et problem med
> at vi går i seng med hinanden... Så jeg ser intet problem i det?

Hej Benne

Der opstår nok heller ingen problemer, hvis
hendes forældre acceptere hun har et aktivt sexliv.

For øvrigt vil du lige tænke over din klippe og citat
teknik?
Klip det væk du ikke svare på og svar under det
du citere

MVH
Henning

Fra : NH

Dato : 25-12-01 15:28

> Så burde du vide at den sexuelle lavalder er 15 år, så vis
> at du er moden nok til at vente.

Benne den er ikke længere, du kan vel vente 2 md.

Niels

Fra : Sott

Dato : 26-12-01 14:21

Hej Benne :0)

"Benne" <benne@benne.dk> skrev i en meddelelse
> Godmorgen :)
>
> Min kærester ryger snart på P-piller i en alder af 14, og jeg ville lige
> høre hvad man kan "tillade" sig, når hun er på p-piller...?

Alt det I også kunne tillade jer uden p-piller.
Husk dog på, at p-piller reelt "kun" beskytter mod
graviditet og ikke mod sygdomme, så hvis en af jer
har haft andre sex-partnere, så bliv testet for køns-
sygdomme før I nøjes med den beskyttelse som
p-pillerne giver.

Når hun har taget p-piller i (tror jeg nok det er) 3 mdr.
så beskytter de også i den uges tid, hvor hun ikke tager
dem. Så det er ikke noget problem, hvis I gerne vil
dyrke sex lige op til hendes menstruation, eller endda
under (mange bløder jo kun en lille smule, og lysten
kan jo tage over *smil*).

> Skal man stadig passe på, eller..?

Ja, man skal stadig passe på. Men efter min mening skal
man ikke blive "fanatisk" angst for sex uden kondom.
Hvis I begge er sygdomsfri (I kan f.eks. blive testet, som
beskrevet af Knold), så nyd dog at p-pillerne gør jer fri
for brugen af kondomer og nyd hinanden og (sex)livet.

Mht. at hun er 14 og du er et par år ældre, så er der ingen
grund til at gå i spåner over det, synes jeg.
I er unge begge to - I skal bare nyde det og passe lidt på
hinanden og jeres helbred undervejs.

God jul og godt nytår!
Søs

Fra : Knold

Dato : 27-12-01 05:13

"Sott" skrev i en meddelelse

Hej Søs og Benne

> [...]
> beskrevet af Knold), så nyd dog at p-pillerne gør jer fri
> for brugen af kondomer og nyd hinanden og (sex)livet.

Jeg kan godt med mine følelser forstå og derfor følge
din tanke gang Søs, problemet er bare at jeg er ved at
blive døv og skør af at høre min fornufts ALARM
KLOKKER (læs mit svar til Tulla's What?)

> Mht. at hun er 14 og du er et par år ældre, så er der ingen
> grund til at gå i spåner over det, synes jeg.
> I er unge begge to - I skal bare nyde det og passe lidt på
> hinanden og jeres helbred undervejs.

Her går mine 2 intelligenser dog harmonisk
hånd i hånd.

Den følelsesmæssige siger mig at et forhold i den alder
med den aldersforskel 3 eller 4 år? ikke er et JÆVN-
BYRDIGT forhold. Dette betyder ikke at jeg under-
kender at der findes undtagelser, jeg kan bare ikke vide
om netop dette forhold en sådan undtagelse.

Den ikke følelsesmæssige intelligens konstaterer at
landets love og domstole, som udgangspunkt har at
der ikke kan være tale om et jævnbyrdigt forhold.
Netop derfor har man en defineret seksuellavalder.
Denne seksuellelavalder har ikke altid været 15, og
for homoseksualitets vedkommende er den først lang
tid efter nedsættelsen af den såkaldt almindelige
lavalder (det hed det før i tiden) blevet nedsat til
15 år. Dette skete ved at afskaffe den diskrimination
af et seksuelt mindretal, som forskellen var udtryk for.

Havde aldersforskellen været 1-1½ år ville mine 2
forskellige intelligenser været i konflikt :)

God jul og knaldgodt nytår!
Knold

Fra : Sott

Dato : 28-12-01 15:15

Hej "Knold" :0)

"Knold" <knold_knold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt med mine følelser forstå og derfor følge
> din tanke gang Søs, problemet er bare at jeg er ved at
> blive døv og skør af at høre min fornufts ALARM
> KLOKKER (læs mit svar til Tulla's What?)

Jeg har læst det - og jeg forstår godt det du skriver, og
forstår også vigtigheden af det og budskabet i det.
Selvom forsigtighed og ansvarlighed er nøgleord
i bekæmpelsen af kønssygdomme og i særdeleshed
AIDS/hiv - så skal legen og den særlige intimitet i
seksualiteten ikke mistet, synes jeg.

Hvis man er testet, og man er i et forhold og elsker
hinanden og ikke er utro - så skal man kunne lade
prævention være en biting (som jeg synes p-piller og
spiraler er). Der skal ikke stedse være et afbræk i
samværet, når der ingen logisk grund er til dette længere.
Og jeg finder ikke, at det skulle være nødvendigt med
både p-piller og kondom for to unge mennesker, som
er testede og som er sygdomsfri og i forhold.

> [...]
> kender at der findes undtagelser, jeg kan bare ikke vide
> om netop dette forhold en sådan undtagelse.

Ok, der har vi så en grundlæggende forskellig opfattelse.
Jeg er 3 år yngre end min bror - og den aldersforskel
har ikke kunnet mærkes siden jeg var omkring 8 år.
Jeg fortalt ham om blomsterne og bierne, jeg hjalp han
med at få en kæreste første gang osv.
Jeg troede faktisk, at der var en gængs opfattelse af, at
pigerne udvikler sig hurtigere end drenge, og at dette
også gjaldt seksuelt.

> Netop derfor har man en defineret seksuellavalder.

Og i tilfælde, hvor en af parterne bliver/er blevet krænket,
der finder jeg at en seksuel lavalder er meget relevant.
Ellers ikke. Der er altså også børn der leger doktor og
der kan jeg ikke se, at bare fordi den ene er 14 år og den
anden er 9 år, at så er det helt i orden, fordi begge er under
den seksuelle lavalder, mens det ikke skulle være i orden
for en gut på 17 år at gå i seng med sin 14 årige kæreste.

> God jul og knaldgodt nytår!

I lige måde :0)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Knold

Dato : 30-12-01 17:13

"Sott" skrev i en meddelelse

Hej Søs

> [...]
> Selvom forsigtighed og ansvarlighed er nøgleord
> i bekæmpelsen af kønssygdomme og i særdeleshed
> AIDS/hiv - så skal legen og den særlige intimitet i

Det var da også det sidste jeg kunne finde på at
"mistænke" dig for *gg*.
Jeg mener heller ikke at legen og den særlige intimitet
i seksualiteten, skal ofres på det alter der hedder sikker
sex. Det ved jeg du er klar over, men da dss har mange
læsere, vil jeg gerne understrege at sikkersex godt kan
holdes _uden_ tab af leg og intimitet. Det er i hvert
fald min personlige erfaring gennem 16 lange år, som
for de flestes vedkommende har været fyldt med masser
af seksuel leg og intimitet.

> [...]
> både p-piller og kondom for to unge mennesker, som
> er testede og som er sygdomsfri og i forhold.

Jeg kan kun være enig, men er de unge mennesker
blevet testet?? Det er det centrale spørgsmål.
Heller lade sig teste en gang for meget, end en gang
for lidt. Tester man en gang for lidt, risikerer man
nemlig at smitte andre uden selv at vide det. Hvem
har mon lyst til at komme i den situation. Det er netop
udtryk for moden og ægte kærlige følelser for sin
partner, at man med sikkerhed kan sige til sig selv
og partneren: kom i mine arme, her lurer ingen farer.

> [...]
> har ikke kunnet mærkes siden jeg var omkring 8 år.
> Jeg fortalt ham om blomsterne og bierne, jeg hjalp han

Jeg havde en kusine, og så 3 år ældre som, bort set fra
det med den første kæreste, gjorde det samme for mig.
Men jeg gik ikke i seng med hende, lige som jeg formoder
du ikke gik i seng med din bror. Det opfatter jeg faktisk
som en meget væsentlig detalje.

> Jeg troede faktisk, at der var en gængs opfattelse af, at
> pigerne udvikler sig hurtigere end drenge, og at dette
> også gjaldt seksuelt.

Ja og derfor er det ofte nærtstående kvindelige væsner,
der på det verbale plan indfører drenge i de kommende
mysterier, som de selv lige har taget hul på. Det er som
det skal være, for netop den modenhed som pigerne har
meget tidligere end drengene gør, at de af egen drift
holder sig til det verbale plan, ikke overskrider grænsen
til fysisk samvær. Derfor har både din bror og jeg været
i trykke hænder. Den tillid mener jeg som Mand aldrig
man bør/kan have til en af mit eget køn. Vi modnes
simpelthen ikke så tidligt. Ja jeg vil tillade mig at være
så fræk over for mine kønsfæller, at jeg sætte spørgsmål
selv ved en 20 årig menneskehan's modenhed.

Men jeg vil også godt kaste spørgsmålet ud til jer andre
mænd her i gruppen og spørge dem over 30:
Hvornår blev du moden, d.v.s. en voksen mand?

Mit eget svar: Den dag min søn blev født. Jeg var
kun få måneder fra at fylde 21. Havde vi, hans mor
og jeg ikke fået ham så tidligt, var der nok gået et par
år mere.

Mange glade hilsner
Knold
p.s. Som skal lære at begrænse sine indlægs længde

Fra : Sott

Dato : 01-01-02 18:50

Hej Knold :0)

> [...]
> fald min personlige erfaring gennem 16 lange år, som
> for de flestes vedkommende har været fyldt med masser

Det er rigtigt - og det er også vigtigt at få formidlet til
de som måske ikke lige er så opmærksomme på det *S*
(hvilket så også indbefatter mig).

> Jeg kan kun være enig, men er de unge mennesker
> blevet testet?? Det er det centrale spørgsmål.

Det må man så håbe, at de tænker på. Skal jeg være
helt ærlig - så tror jeg ikke, at jeg ville gøre det, hvis jeg
var en forholdsvis uerfarne gut på 17 og måske en jomfru
på 14 år. Det ville bare ikke virke "påkrævet" for mig.
Måske er jeg for letsindig, måske har jeg alligevel ikke
indoptaget alvoren i det - jeg ved det ikke.

> Heller lade sig teste en gang for meget, end en gang
> for lidt.

Jeg får dårlig samvittighed af det her.

> Det er netop
> udtryk for moden og ægte kærlige følelser for sin
> partner, at man med sikkerhed kan sige til sig selv
> og partneren: kom i mine arme, her lurer ingen farer.

Jeg kan godt se pointen.

> [...]
> Men jeg gik ikke i seng med hende, lige som jeg formoder
> du ikke gik i seng med din bror. Det opfatter jeg faktisk

Men vi er enige om, at pigerne modnes tidligere end drengene,
også på dette område?

> [...]
> meget tidligere end drengene gør, at de af egen drift
> holder sig til det verbale plan, ikke overskrider grænsen

Jeg er dybt uenig - du kan tro, at jeg overskred grænsen
til fysisk samvær. Jeg var endog meget interesseret i at
dyrke sex - jeg syntes, det var skønt. Og eftersom fyrene
på min egen alder ikke rigtigt "var til noget" - så gik jeg i
byen og "scorede" (jeg er ved at være træt af det udtryk).
Jeg undlod blot at nævne min alder, og det blev ikke til
noget problem, for jeg var jo ikke interesseret i at få en
kæreste, så fyrene fandt aldrig ud af hvor gammel jeg var.

> [...]
> så fræk over for mine kønsfæller, at jeg sætte spørgsmål
> selv ved en 20 årig menneskehan's modenhed.

Derfor kan jeg ikke se, at et forhold mellem en 17 årig fyr
og en 14 årig pige ikke skulle kunne være jævnbyrdigt.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Knold

Dato : 02-01-02 22:36

"Sott" skrev i en meddelelse
> Hej Knold :0)

Hej Søs

> Det er rigtigt - og det er også vigtigt at få formidlet til
> de som måske ikke lige er så opmærksomme på det *S*
> (hvilket så også indbefatter mig).

Enig, altså i det med formidlingen *s*

> [...]
> Måske er jeg for letsindig, måske har jeg alligevel ikke
> indoptaget alvoren i det - jeg ved det ikke.

Da alle drenge/mænd i det 18. - 19. år skal stille til session
og da man der tester alle for clamydia, har man i hvertfald
en indikator for hvor "udskyldige" eller ikke erfarne disse
er: op til ca 90-92 lå antallet af tilfælde på mellem 10 og
15 % af en hel årgang efter 92 og frem til 97 var der en
konstant stigning op i mod de 20 %. Her er der tale om ikke
behandlede, ikke erkendte tilfælde, som kun blev fundet
p.g.a. sessionsblodprøvetagningen (((.

Det er med disse tal i baghovedet at jeg skriver som jeg gør.

> Jeg får dårlig samvittighed af det her.

Hvad vil du bruge den til? Eller er det bare en kvindelig
autoamtreaktion ? *s*
Tag hellere fornyet opmærksomhed med ind i fremtiden

> Men vi er enige om, at pigerne modnes tidligere end drengene,
> også på dette område?

Ja da, men det er i den enkelte ikke en moden der går i takt
med sig selv. Derfor er netop teenage årene så hårde for
nogle. Samtidig synes jeg også (måske alderdomssyndrom)
at puberteten bliver trukket langt ind i tyverne for begge køn,
mentalt for stået.

> [...]
> på min egen alder ikke rigtigt "var til noget" - så gik jeg i
> byen og "scorede" (jeg er ved at være træt af det udtryk).

Ja men du gik ikke i seng med drenge yngre end dig, og du
var den udfarende. Min fornemmelse er ikke, i det her
aktuelle tilfælde, at det er pige der er udfarende. Min
fornemmelse siger mig at her er en gut, som helst ikke vil
have gummi på (og gud hvor jeg forstår ham!). Vil man
helt undgå gummiet, så kræver det IMO at man selv har
fået gjort rent bord, d.v.s. er blevet testet for alt de kan
smitte via ubeskyttet sex. Det er IMO en simpel pligt.

> [...]
> Derfor kan jeg ikke se, at et forhold mellem en 17 årig fyr
> og en 14 årig pige ikke skulle kunne være jævnbyrdigt.

Det vil IMO altid komme an på en komkret vurdering i hvert
enkelt tilfælde. Som grund antagelse mener jeg den kan være
overordentlig rissikabel.

Tusinde Hilsner + 1

Knold

Sjov Sund Sikker Sex