JEFF BUCKLEY!!!
Fra : AKV

Dato : 08-12-00 21:19

HEJSA

Jeg ved godt at der er blevet skrevet en del om ham her, men jeg må altså ud
med det!!!!

Jeg er fuldstændig skudt i ham!

Jeg hørte ham for første gang for en måneds tid siden, og jeg købte straks
"Grace" og jeg har SKAM hørt den, lige siden jeg fik den i min besiddelse!

Han havde (desværre) den mest guddommelige stemme jeg nogensinde har hørt,
og dette mener jeg virkelig! Den måde som han ikke bare har FULD kontrol
over sin stemme, men også bruger den som instrument, er fuldstændig
enestående! Jeg er så sørgmodig her for tiden, for jeg vidste rent faktisk
ikke at han var død, til en her i gruppen fortalte mig det!!! PRØV engang og
tænk hvor meget ufattelig fed musik som var tilbage i den mand, og det
skulle bare gå til spille!
Præcis som Mozart! Gud er SÅ uretfærdig, han tager alle de bedste!!

Hvorfor kunne han ikke have valgt en eller anden sindsyg massemorder til at
drukne i den flod, istedet for kære Jeff???

Hvis nogen af jer her i gruppen kender til andre i samme stil/kvalitet som
Jeff, så skriv!!

Han har lavet en masse (et par) Live albums, er de gode???

Mvh Anders

--
- - -

Fra : Tinka

Dato : 08-12-00 23:27

"AKV" wrote:

> Jeg hørte ham for første gang for en måneds tid siden, og jeg købte
> straks "Grace" og jeg har SKAM hørt den, lige siden jeg fik den i min
> besiddelse!

Jeg arbejdede som au-pair i London, da "Grace" først udkom i
Storbritannien. Jeg hørte "Grace" blive spillet og det var det. Jeg var
hooked. Og jeg ærger mig stadigvæk over at jeg ikke tog på Roskilde i
95 for at se ham. *stort suk*

> Hvis nogen af jer her i gruppen kender til andre i samme
> stil/kvalitet som Jeff, så skriv!!

I kølvandet på ham (især efter hans død) er der en masse som er blevet
inspireret af ham. En af de første var James Hall med "My Love, Sex and
Spirit". Den holder ikke hele vejen, men er skam god nok til at jeg vil
anbefale den. Den er nemmest at finde i Accord el. lign.

Stemmemæssigt er der så Andrew Montgomery fra det FREMRAGENDE skotske
band "Geneva". Deres første CD "Further" minder måske mest om Buckley.
Det er ikke en let plade at holde af - jeg ville sammeligne
"Further"'s stemning med Buckleys "Mojo Pin". Udfordrende og
intelligent stille lytte musik. Deres anden CD "Weather Underground"
(som jeg tidligere har rost til skyerne her i NG) minder mere om
Radiohead og Subcircus.

Coldplay har også øjeblikke hvor de lægger lidt Buckley ind over det.
Og så er der jo vores egne Kashmir.

> Han har lavet en masse (et par) Live albums, er de gode???

Jeg ejer kun "Live at Sinee", som jeg holder asf (især hans
idiosynkratiske udgave af en Edith Piaf sang), men jeg hører den ikke
til hverdag.

Tinka

--
----
embrace the struggle

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Fra : AKV

Dato : 10-12-00 01:04

Hej

tak for svaret
Jeg læste på allmusic.com om en der hedder RUFUS WAINWRIGHT.
Kender i til ham, han skulle også være god, a la Buckley!?

Anders

--
- - -
Tinka <tinka100@hotmail.com> skrev i en

Fra : Peter G.

Dato : 11-12-00 23:54

--
x-no-archive: yes
"AKV" <gylp@kvalme.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg læste på allmusic.com om en der hedder RUFUS WAINWRIGHT.
> Kender i til ham, han skulle også være god, a la Buckley!?

Han ER god! Lig Buckley ville jeg nok ikke lige sige.

Kig dig lidt omkring, lyt til nogle filer, træf en beslutning om du vil købe
albummet, følg den beslutning!

/Peter

Fra : Mogens Lysgaard

Dato : 09-12-00 15:01

Hej

Jeg er enig i rigtig meget af det du skriver. Det er et kæmpetab at Jeff B.
er væk. Det er utroligt sørgeligt at tænke på og det gør mig virkelig trist,
men så vender jeg den om og siger til mig selv at jeg er taknemmelig for han
i det hele har givet mig så meget - for det har han bestemt.

> Han har lavet en masse (et par) Live albums, er de gode???

Den mand var FANTASTISK live. Jeg har aldrig selv set ham live, men hans
live optræden er helt utrolig. Forbløffende. Få fat i alt live materiale med
Jeff så hurtigt som muligt! Tidligere i år kom "Mystery White Boy" som er et
rigtig godt live album. I år er også kommet DVDen "Live In Chigago" og den
rykker!! Live At the Batclan og Live At Sin e´ er også fantstiske på hver
deres måde. Måske lidt for korte, men selv en mini live cd med Jeff B. kan
få hårene til at rejse sig på mine arme.

Hilsen
Mogens

AKV <gylp@kvalme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90rfon$1jrn$1@news.cybercity.dk...

Fra : "

Dato : 09-12-00 15:12

"AKV" <gylp@kvalme.dk> wrote in message news:90rfon$1jrn$1@news.cybercity.dk...
> Hvis nogen af jer her i gruppen kender til andre i samme stil/kvalitet som
> Jeff, så skriv!!

Det har du selv gjort nedenunder (Live)...

> Han har lavet en masse (et par) Live albums, er de gode???

Vh.
Benjamin

Fra : AKV

Dato : 10-12-00 01:03

??? (HVAD)?

--
- - -
<tagman> <tagman@mobilixnet.dk> skrev i en

Fra : "

Dato : 10-12-00 18:20

"AKV" <gylp@kvalme.dk> wrote in message news:90uh7j$2kdq$1@news.cybercity.dk...
> ??? (HVAD)?

Der er et band, som hedder Live.

Mvh.
Benjamin

Fra : AKV

Dato : 10-12-00 22:10

Hvad har det med Jeff at gøre?

--
- - -
<tagman> <tagman@mobilixnet.dk> skrev i en

Fra : "

Dato : 12-12-00 21:36

Tjaah, du skrev:

"Hvis nogen af jer her i gruppen kender til andre i samme stil/kvalitet som
Jeff, så skriv!!"

....hvilket jeg så svarede på

Og lyt til Live....... de er li'så geniale, som Buckley.

Mvh.
Benjamin Bach