Skærme
Fijala 3554
Jamen er der ikke nogle der har erfaringer~
Fra : Pussyman

Dato : 24-12-01 15:00

Jeg skal ud og invistere i en ny 19' monitor (crt) men hvilken kan i
andbefale jeg har overvejet ViewSonic E95, P95f og G90f men hvilken af
disser er den bedste.

I er velkommen til at andbefale andre mærker oxo.

Glæder mig til at hører jeres meninger

Fra : Claus Nielsen

Dato : 24-12-01 15:58

>Jeg skal ud og invistere i en ny 19' monitor (crt) men hvilken kan i
>andbefale jeg har overvejet ViewSonic E95, P95f og G90f men hvilken af
>disser er den bedste.

Tja, jeg har selv en P95f... den er sådan set meget god. :)

Hvilken der er den bedste er naturligivs et spørgsmål om præferencer,
så... hvad vil du gerne vide noget om? De fleste informationer /
tekniske specifikationer kan du jo ellers også finde direkte hos
ViewSonic selv:

ViewSonics officielle side
http://www.viewsonic.com

Mvh, Claus
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-12-01 03:44

Pussyman skrev:

>Jeg skal ud og invistere i en ny 19' monitor (crt) men hvilken kan i
>andbefale jeg har overvejet ViewSonic E95, P95f og G90f men hvilken af
>disser er den bedste.

Jeg købte for en måneds tid siden selv en P95f og er absolut tilfreds
med købet! 4'500,- gav jeg - mange penge, men så har man også et meget
flot billede (bruger Matrox Marvel G400 der vist giver et af de
flotteste 2D-billeder).

God jul!
/Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Pussyman

Dato : 25-12-01 12:23

Er der så de såkaldte trinitron streger hen over skærmen på den?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 25-12-01 14:13

>Er der så de såkaldte trinitron streger hen over skærmen på den?

På P95f'eren er der disse streger, ja. Da jeg selv havde en
"almindelig" 17'' forinden, så var jeg noget skeptisk, (mildest talt),
overfor disse streger. Men jeg må ærligt talt indrømme, at de ikke
generer mig det mindste. Man ser dem hvis man vil se dem.

Mvh, Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-12-01 15:35

Pussyman skrev:

>Er der så de såkaldte trinitron streger hen over skærmen på den?

Yup. Jeg lagde mærke til dem fordi jeg ledte efter dem... De er der,
men de generer ikke mig...

God jul!
/Lasse Hedegaard

Fra : Lai Yin Cheng

Dato : 25-12-01 21:14

Hvad er trinitronstreger

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-12-01 01:34

Lai Yin Cheng skrev:

>Hvad er trinitronstreger

To (eller tre, på meget store skærme) hårtynde vandrette linier der er
lidt mørkere end resten af billedet. Det generer nogle, jeg ligger
ikke mærke til dem med mindre jeg VIL.

Kan jeg få dig til at skrive under det du kommenterer, og fjerne alt
overskydende tekst, læs evt. om citatteknik her:

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Hvilken gruppe du skal vælge? Se http://www.usenet.dk/grupper.pl
Generelt er www.usenet.dk et godt sted at kigge forbi.

Fra : Kristian

Dato : 26-12-01 20:56

> To (eller tre, på meget store skærme) hårtynde vandrette linier der er
> lidt mørkere end resten af billedet. Det generer nogle, jeg ligger
> ikke mærke til dem med mindre jeg VIL.

Jeg har også hørt om disse Trinitron streger, men jeg har flere gange kigget
på Sony Trinitron skærme i forskellige butikker, men jeg kan overhoved ikke
se dem!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 00:54

Kristian skrev:

>Jeg har også hørt om disse Trinitron streger, men jeg har flere gange kigget
>på Sony Trinitron skærme i forskellige butikker, men jeg kan overhoved ikke
>se dem!

De *er* også meget tynde... Men det er vist forskelligt hvor
synlige/usynlige de er på forskellige skærme.

Hvis man deler skærmen vandret op i fire lige store stykker, så sidder
den ene streg lidt under opdelingen af de to øverste stykker, og den
anden lidt under opdelingen af de to nederste stykker.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-12-01 13:30

> Hvis man deler skærmen vandret op i fire lige store stykker, så sidder
> den ene streg lidt under opdelingen af de to øverste stykker, og den
> anden lidt under opdelingen af de to nederste stykker.

Og de er nemmest at se på helt hvid baggrund.

mvh
Jeppe Seidelin Dam