Boot fra Netværk
Fra : Kas

Dato : 24-12-01 13:59

Hejsa

Min pc har mulighed for at boote fra et netværk, men mit
spørgsmål er følgende:

Hvad skal der bootes fra? Er det et specielt program på en server eller
hvad?

God jul til jer alle!

Mvh. Kasper

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 24-12-01 14:14

Kas wrote:

> [...]
> spørgsmål er følgende:
>
> Hvad skal der bootes fra? Er det et specielt program på en server eller

Hvem gider dog læse nyhedsgrupper i dag?..........

Du skal have en PROM monteret på dit NIC. - Denne skal indeholde
programmet,
som starter download af selve operativ systemet...

God Jul

Elmer

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-12-01 17:57

On Mon, 24 Dec 2001 13:58:40 +0100, "Kas" <no@spam.dk> wrote:

>Min pc har mulighed for at boote fra et netværk, men mit
>spørgsmål er følgende:
>
>Hvad skal der bootes fra? Er det et specielt program på en server eller
>hvad?

Du skal bruge en tftp server. Læg dog mærke til at windows ikke
understøtter det, så du skal bruge linux eller en anden form for unix,
for at kunne gøre det.

>God jul til jer alle!

Tak, i lige måde.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.