Hjemmenetværk?
Fra : Frederik Gustafsen

Dato : 24-12-01 13:34

Hej NG

Jeg får sonofon FWA i starten af januar ( sagde damen fra hotline
ihvertfald) og nu skal hale familien jo have glæde af det, så jeg skal bygge
et mindre netværk op.
Netværket er mest til at komme på nettet med, men der skal også spilles
lidt

Her er en lille skitse over netwærket.
Internet

Modem

Router/Hub
| | | |
pc1 pc2 pc3 pc4
(XP)(XP)(ME)(ME)

Så kommer spørgsmålene, skal det være router eller hub? kan det godt fungere
selvom det er mellem win XP ogwin ME? hvordan skal det sættes op, mht
protokoller ect?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen Frederik

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 24-12-01 14:18

Frederik Gustafsen wrote:

> [...]
> selvom det er mellem win XP ogwin ME? hvordan skal det sættes op, mht

Hej.
Det skal være begge Både router og hub ( Hub'en kan være indbygget i routeren),
eller også skal du have flere
IP-adresser, en til hver maskine, - og så kan du nøjes med en hub, - en switch
er bedre.

God Jul

Elmer

Fra : Søren Badstue

Dato : 24-12-01 15:21

Jørgen Elmer <elmermadsen@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
routeren),
> eller også skal du have flere
> IP-adresser, en til hver maskine, - og så kan du nøjes med en hub, - en

Hejsa!

Jeg vil mene at det som en switch er dyre er pengene værd. Nu er jeg også
selv relativ ny på dette område, men det jeg har læst mig til, gjorde at jeg
købte en switch. mht Win XP og ME kan jeg desværre ikke svare dig, ud over
at hvis microsoft er bare lidt kloge, så burde det da virke...

--
SB

Fra : Hurricane

Dato : 26-12-01 21:12

Hvis du skal til at vælge mellem en switch og en hub, så vælg en switch...
prisforskellen er simpelthen for lille til at det kan betale sig at vælge en
hub. Jeg har fx lige købt en 8 ports 10/100 Mbit/s switch af mærket Eten
(rimelig ukendt mærke, men kører upåklageligt) for 478 kr... det må sgu da
siges at være billigt...

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Philosophy is questions that may never be answered.
Religion is answers that may never be questioned.

Fra : Peter Malling

Dato : 26-12-01 23:15

Hvor har du købt den switch?

Og hvorfor er en switch bedre end en hub?

Mvh Peter.

Fra : Hurricane

Dato : 27-12-01 13:19

http://www.ethershop.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-12-01 00:04

Se <http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub>

.... og gerne <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

--
Jacob - www.bunk.cc
May you die in bed at 95, shot by a jealous spouse.