Transparente 98 clienter
Fra : Polle

Dato : 24-12-01 02:22

Hvorfor kan kun nogle 98 clienter ikke ses på et NT netværk. Hvis jeg søger computeren så popper den/de op, men ellers ikke. Kan det være pga. forskellige netkort eller hva' ?. Hvor kan man læse om mulige problemløsningsforslag til dette emne, da jeg jævnligt støder på disse problemer, også i forbindelse med printerer og servere.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 24-12-01 14:22

Polle wrote:

> Hvorfor kan kun nogle 98 clienter ikke ses på et NT netværk. Hvis jeg søger computeren så popper den/de op, men ellers ikke. Kan det være pga. forskellige netkort eller hva' ?. Hvor kan man læse om mulige problemløsningsforslag til dette emne, da jeg jævnligt støder på disse problemer, også i forbindelse med printerer og servere.

Hejsa

Der er det igen! - jeg kan desværre ikke hjælpe.

Det er det sædvanlige Windåse problem "Maskinerne kan ikke se hinanden".

Det hjælper ofte at installere Netbios også, og lade maskinerne være tændt i længere tid !

Når jeg finder løsningen lover jeg at publicere den, men foreløbigt må være leve med det.

God Jul

Elmer

Fra : Jens

Dato : 25-12-01 10:57

"Polle" <e-mail@esenet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Har du installeret "Fil og udskriftdeling" på de berørte PC'ere ?

Jens

Fra : Tournesol

Dato : 25-12-01 18:22

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> Har du installeret "Fil og udskriftdeling" på de berørte PC'ere ?

man skal også huske at dele et eller andet før det virker.

/jcn

Fra : Polle

Dato : 26-12-01 06:54

> man skal også huske at dele et eller andet før det virker.

I know !

Fra : Polle

Dato : 26-12-01 06:51

> Har du installeret "Fil og udskriftdeling" på de berørte PC'ere ?

Ja