Nyeste deltager i sagaen om sms-spam (Cool~
Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-12-01 19:17

Jeg modtog med stor skuffelse i går en sms med konkurrencetilbud fra
www.CoolSMS.dk . Jeg læste også i deres nyhedsbrev, som de er begyndt at
udsende pr. email, at de i disse dage udsender en 'nytårskonkurrence' pr
sms, hvor man kan vinde mobiltelefon m.m.

Jeg betragter denne form for uanmodet tilbudsgivning som SPAMMING, og det er
således absolut ikke noget, jeg ser med venlige øjne på. Der florerer alt
for meget spamming og junkmails på internettet og mobilområdet allerede som
det er nu.
Jeg håber at denne konkurrence-sms er en engangsforeteelse, og ikke noget
som de har tænkt sig skulle blive en vane. For så vil jeg tage forholdet til
deres (i øvrigt ganske udmærkede) mobilhjemmeside op til kraftig
genovervejelse.

Jeg sendte dem en alvorlig email på teknik@coolsystems.dk med ovenstående
budskab, og jeg håber at alle, som har modtaget samme sms (og som er enige),
vil gøre det samme.
Blot en lille opfordring herfra...

Mvh og RIGTIG GLÆDELIG JUL,

Claus Rolsted
(Cool-SMS-bruger)

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 23-12-01 20:03

De skal jo have penge til at drive siden.
Og hvis du læser deres betingelser ved brug af sms senderen står dette som
et punkt.

Fra : John K

Dato : 23-12-01 20:12

> [...]
til
> deres (i øvrigt ganske udmærkede) mobilhjemmeside op til kraftig

Det er vel noget man bliver nødt til at affinde sig med, så længe man
forventer at brug af tjenester på Internettet skal være gratis.
Jeg syntes også diverse mere eller mindre bannerreklamer er trælse, på den
anden side vil jeg helst undgå at skulle betale for disse tjenester, derfor
affinder jeg mig med reklamerne.

Med hensyn til e-mail/SMS-spamming, kan man jo bare lade være med at oplyse
disse ved tilmelding - eller evt. opgive forkerte oplysninger.

Mvh

John K

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-12-01 20:37

> Jeg syntes også diverse mere eller mindre bannerreklamer er trælse, på den
> anden side vil jeg helst undgå at skulle betale for disse tjenester,
derfor
> affinder jeg mig med reklamerne.

Jeg synes ikke, det er det samme, der gør sig gældende for bannerreklamer.

> Med hensyn til e-mail/SMS-spamming, kan man jo bare lade være med at
oplyse
> disse ved tilmelding - eller evt. opgive forkerte oplysninger.

Din idé er god nok. Den går desværre bare ikke i dette tilfælde. For at
benytte CoolSMS' afsender (hvor ens eget mobilnummer står som afsender) skal
man have registreret sit mobil-nummer.
Mvh

Claus Rolsted

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 23-12-01 21:01

Jamen, det er da så let..

For at de giver dig disse services gratis modtager du reklamer !
et alternativ kunne jo være du kunne betale for den samme service, men det
vil du jo sikkert heller ikke.

Fra : Nick Christensen

Dato : 24-12-01 08:25

> For at de giver dig disse services gratis modtager du reklamer !
> et alternativ kunne jo være du kunne betale for den samme service, men det
> vil du jo sikkert heller ikke.

Jeg vil give Søren ret, hvorfor stopper du ikke blot med bruge CoolSMS og
havde sparet dit indlæg herinde.Reklame er nu engang blevet en del af vores
hverdag.

Jeg har også modtaget CoolSMS's SMS, og har deltaget i konkurrencen.

I øvrigt, glædelig jul.