dansker og elektronisk musikk
Fra : .michael

Dato : 04-12-00 22:37

norge, sverige, finland og island har alle en temmelig sterk scene innenfor
elektronisk musikk. men dere dansker, holder dere alle hemmelighetene for
dere selv, eller er dere rett og slett bare utrolig glad i gitarene deres :)
?

§michael

--
- i shall live forever or die in the attempt -

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 01:55

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-12-00 01:55

On Tue, 05 Dec 2000 00:41:22 GMT, Ole Hansen wrote:

> Andre kan sikkert komme på mange flere! =)

<http://www.vow.dk/april/index.htm>

Mvh.

--
"Mr. Jinx and miss Lucy they jumped in a lake Adam Sjøgren
I'm not that eager to make a mistake asjo@koldfront.dk

Fra : Hurricane

Dato : 05-12-00 15:47

Er Barcode Brothers ikke danskere? Det er da også en form for elektronisk
musik...

mvh

- Hurricane

The Only Thing I Fear,
Is Running Out Of Beer...

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 05-12-00 17:47

Hurricane <Hurricane@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90iv19$ti6$1@news.cybercity.dk...
> Er Barcode Brothers ikke danskere? Det er da også en form for elektronisk
> musik...

Hm.. det er I hvert fald elektronisk ;)

Mads.

Fra : Claus Jungersen

Dato : 05-12-00 10:51

Nej-nej! Overhovedet ikke. De to stærkeste selskaber herhjemme er bestemt
April, som tidligere er nævnt, men så sandelig også Thomas Knak's lille
fantastiske fuldtræffer Hobby Industries (http://www.hobbyind.com). De har
dog alt udsolgt lige nu. Nu er det selvfølgelig forskelligt hvad vi tænker
på ved elektronisk musik, men hvis du skal have fat i noget electronica
eller ambient så er mesterværkerne:

Dub Tractor - Delay (flex rec.)
Opiate - Objects For An Ideal Home (April/VOW)
Future 3 - Stay With...(April/VOW)
Cai Bojsen Møller - Super-Sonic Jazzy Session (April/VOW)
Orchard - Mimicry (Hobby Ind.)

Opiate har arbejdet sammen med mange prominente kunstnere bl.a. Björk og så
vidt jeg ved også tyske Arovane.
En anden fyr, der hedder Goodiepal er på det engelske pladeselskab V/VM.

Tjek iøvrigt den lovlige mp3-side, www.systemf3.com hvor du gratis kan
downloade numre fra førende elektroniske kunstnere - siden bliver jævnligt
opdateret med nye numre. Prøv specielt Future 3 - Sunday In Dub.

Butikkerne herhjemme hedder:
www.dezignersoundz.dk (ny, men godt udvalg)
www.loudmusic.dk (meget flinke)
www.badenbaden.dk (stor viden)
www.streetdance.com (ikke den bedste)

Hvad med Norge? Har i kun Biosphere?

Hilsen
Claus Jungersen

..michael <michael.hare@elektrofisk.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Z1UW5.2042$mJ6.59446@news1.oke.nextra.no...

Fra : .michael

Dato : 05-12-00 15:45

> [...]

> downloade numre fra førende elektroniske kunstnere - siden bliver jævnligt
> opdateret med nye numre. Prøv specielt Future 3 - Sunday In Dub.

jeg hadde hørt om badenbaden, og kommet borte i bjørn svin en gang...men
kanskje jeg bare har vært uheldig :)
det er vanskelig å si hvilket land som har størst størst scene, ettersom jeg
bor i norge. men jeg hører en del om artister fra de øvrige nordiske
landene, tilogmed island og finland som nevnt, men i mye mindre grad fra
danmark.
men siden du spør så kan jeg jo nevne andre norske artister som har fått en
del annerkjennelse i utlandet, da spesielt i det siste :)
dj teebee(&k), kim hiorthøi, butti 49,athome project, craime fraiche, mental
overdrive, xploding plastix, upper rooms, bjørn torske, ralph myerz and the
jack herren band, dj erot, röyksopp, päronsoda, illumination, sternklang,
apoptygma berzerk, icon of coil, motion control, mind over mindi, bugge
wesseltoft, circular, addvibe, kyd&kango, olav brekke mathisen, perculator,
doc l junior, kahuun, rune lindbæk(those norwegians), moola, torbjørn
brundtland (alanïa)
labels: tellé/beatservice/groovecentral/oslo goodlife/smalltown
supersound/dBut.....osv
det er alt jeg orker å nevne idag, dette er kun det første som dukker opp i
hodet!
men takk likevel for tipsene, skal sjekke dem ut snarest mulig!
PS: hvilken dansk festival har mest elektronisk musikk?

mvh
§michael

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 21:59

Fra : Michael Vittrup

Dato : 06-12-00 21:59

On Wed, 6 Dec 2000, Claus Jungersen wrote:

> Med hensyn til hvilken dansk festival der byder på mest elektronisk musik,
> så har Aalborg i hvert fald et godt bud. En ny festival, der startede sidste
> år og hedder Alaburg - også kaldet intercosmos. Her kunne man sidste år
> opleve Future 3, Opiate, DJ 360º, Biosphere, Sternklang, Krafty Kuts, Astral
> Projektion. På www.intercosmos.dk kan du se forrige års fulde program. Jeg
> ved det ikke med 100% sikkerhed, men eftersom der blev udsolgt sidste år,
> kommer der nok også en ny i år, og de kalder det jo en festival.

....jeg har lige snakket med arrangørerne: og JA, der er en ny Intercosmos
på vej. Glæd jer

// Michael

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 05-12-00 17:50

> [...]
>
> §michael
>
> --
> - i shall live forever or die in the attempt -

Årh, du skal da nødigt snakke! Hvad er Norge andet end A-Ha og Motorpsycho?
Ikke at der er noget galt med Motorpsycho.. overhovedet, faktisk.

-Mads.

Fra : bonfils

Dato : 06-12-00 11:51

Mads Rahbek Hougaard <m_hougaard@ofir.dk> wrote in message

> Årh, du skal da nødigt snakke! Hvad er Norge andet end A-Ha og
Motorpsycho?

Bjelleklang, f.x.?

--
http://bonfils.com
http://mp3.com/bonfils

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-12-00 20:15

Således skrev "bonfils" <kim@bonfils.my.underwear.com> i
dk.kultur.musik Wed, 6 Dec 2000 11:51:03 +0100:

<flamebait>

Øystein Sunde?

</flamebait>

Knud