Sang med Tom Waits og en hjemløs?
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 23-12-01 18:36

Jeg har lige hørt et nummer med Tom Waits, hvor han synger sammen med en
hjemløs han mødte under en bro (tror nok det var sådan). Desværre fik jeg
ikke fat i hvad nummeret hed.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-01 19:21

ja, den hørte jeg også lige i DEB. Der har været en historie om sangen i det
program der hed spadestik. DAMN jeg kan heller ikke huske hvad den hed, men
det var noget med blod og gud.. God gave my.. Nej jeg kan ikke huske det

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:a054lb$2ek7$1@news.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-01 19:26

Jesus' Blood Never Failed Me Yet

Fra : Hanzen

Dato : 23-12-01 20:20

peet_dk <svar i gruppen!> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c26219f$0$46360$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jesus' Blood Never Failed Me Yet

Am D Am D G
Jesus blood never failed me yet,never failed me yet,
C H7 Em
Jesus blood never failed me yet
A7 D
There's one thing I know
Am D
That he loves me so

jeg hørte den i Spadestik for et halvt år siden,
og måtte bare lytte den af,så her er akkorderne.
Jeg ved ikke om teksten er helt korrekt.
Utrolig nerve der er i den slidte stemme.
De spillede vel ikke ved samme lejlighed Pourtsmouth Sinfonia?
Damn my broken radio!!!!

Hanzen

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-01 20:36

> [...]
> Jeg ved ikke om teksten er helt korrekt.
> Utrolig nerve der er i den slidte stemme.
> De spillede vel ikke ved samme lejlighed Pourtsmouth Sinfonia?

De spillede en version jeg ikke *tror* jeg har hørt før. Var det ikke "test"
timen i DEB? Det tror jeg dvs. den er helt ny

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 23-12-01 20:46

"peet_dk" <svar i gruppen!> skrev i en meddelelse

> De spillede en version jeg ikke *tror* jeg har hørt før. Var det ikke
"test"
> timen i DEB? Det tror jeg dvs. den er helt ny

Det var mellem 18 og 19, såøøøh...ved ikke om det er test-timen.

Mvh Mads

Fra : Hanzen

Dato : 24-12-01 01:40

peet_dk <svar i gruppen!> skrev i en
> [...]

Som jeg forstod på Erik Kramshøj,
var det Gavin Bryars,som var på vej ud fra en natklub,
hvor han så denne bums,som sad og sang,
det samme vers om og om igen.
Bevæbnet med en lille båndoptager,
optog han bumsens sang.
Flere år efter indspillede han musik til,
en plade med 6(tror jeg) versioner af bumsens sang.
Tom Waits sang med på den ene.
og jeg har søgt efter den på nettet,
men der er ingen der har noget med ham.

Fra : Troels

Dato : 28-12-01 04:30

Hej

> Som jeg forstod på Erik Kramshøj,
> var det Gavin Bryars,som var på vej ud fra en natklub,
> hvor han så denne bums,som sad og sang,

Du kan læse historien (eller noget af den) her
http://www.gavinbryars.com/Pages/jesus_blood_never_failed_m.html

> og jeg har søgt efter den på nettet,
> men der er ingen der har noget med ham.

Dem her skriver at de vil få den igen
http://music.barnesandnoble.com/search/product.asp?ean=28943882323
ellers er den her
http://ubl.artistdirect.com/store/artist/album/0,,939636,00.html hvor de da
ihvertfald ikke skriver at den er "out of stock".

Alternativt kan man jo finde den på en WinMX eller lignende... det havde jeg
ihvertfald selv held med.

/Troels

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-12-01 22:27

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ihvertfald ikke skriver at den er "out of stock".
>
> Alternativt kan man jo finde den på en WinMX eller lignende... det havde

Den burde kunne købes de fleste steder... jeg har selv købt den i Axel Music
på Hovedbanegården.
Tom Waits har som tidligere skrevet ikke sunget sammen med bumsen, men i en
genindspilning af pladen spurgt om han ikke gad synge med. Bumsen døde
forresten uden at have hørt at han havde udgivet en plade! :)
Det er en meget smuk og rørende historie, der står i coveret.

Jacob, der måske ved alt der er værd at vide om Tom Waits.

Fra : Brian Haagh

Dato : 29-12-01 14:50

Hej,

jeg har fulgt jeres diskussion om emnet, og vil bare lige gøre opmærksom
på at vi har den på lager.

Go´ weekend & Godt Nytår!

--
MVH

Brian Haagh
haagh@phonoteket.dk
www.phonoteket.dk

"We learned more from a 3 minute record than we ever learned in school."
- Bruce Springsteen

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 05-01-02 09:11

> Jesus' Blood Never Failed Me Yet
>
> "Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
> meddelelse news:a054lb$2ek7$1@news.cybercity.dk...

Okay, nu har jeg så været inde på diverse Tom Waits-sider på nettet, men jeg
kan ikke finde den på noget af det han har udgivet. Ved du eventuelt hvad
CDen hedder?

Mvh Mads

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 05-01-02 12:29

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> kan ikke finde den på noget af det han har udgivet. Ved du eventuelt hvad

Den hedder (stadigvæk) Jesus' Blood Never Failed Me Yet, og er lavet af
Gavin Bryars. De havde den i Axel Music i Scala København i forgårs.

Jacob

Fra : Peter G.

Dato : 05-01-02 12:32

In article <a16cel$17jc$1@news.cybercity.dk>, Mads Thorning Pedersen
> [...]

> kan ikke finde den på noget af det han har udgivet. Ved du eventuelt hvad

Det er nok fordi det er Gavin Bryars som har udgivet den med Tom Waits
som gæstevokalist :)

Pladen hedder simpelthen "Jesus' Blood Never Failed Me Yet"

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Ayys9keptkq70

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.