Reklamer for musik på TV
Fra : Cleaner

Dato : 23-12-01 16:25

Hej i NG

Jeg ville lige spørge om der er andre der har lagt mærke til at der
for tiden på TV3 reklameres for Roxettes Roomservice. Og så er det jeg
vil spørge om at de på TV3 er meget bagefter eller om de bare tror at
folk er dumme, da det album allerede kunne købes i forårs?? Eller er
der virkelig noget nyt i det album som der ikke var med i albummet der
blev lanceret i forårs??

mvh
Cleaner

Fra : Gizmoduck

Dato : 23-12-01 19:18

On Sun, 23 Dec 2001 16:25:23 +0100, Cleaner <cleanerm@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>folk er dumme, da det album allerede kunne købes i forårs?? Eller er
>der virkelig noget nyt i det album som der ikke var med i albummet der

et par muligheder:

1: jul....folk mangler noget at købe til jul....cd reklamer giver
inspiration

2: pladen sælger ikke så godt mere.....reklamer som en sindssyg så
nogen flere opdager den (det er den her jeg hælder til)

3: tjae, andre der har nogen forslag?

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : dentro

Dato : 24-12-01 01:09

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> skrev i en
meddelelse

> 3: tjae, andre der har nogen forslag?

Piratkopiering - Pladeselskabernes kister er tomme...
Det er set flere gange før, at gamle albums bliver
genopreklameret :)

/dentro

Fra : Lars B.

Dato : 24-12-01 10:37

In article <3c26722f$0$55539$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "dentro"
<kena(remove)@mail.dk> says...
> [...]
> meddelelse

> Piratkopiering - Pladeselskabernes kister er tomme...
> Det er set flere gange før, at gamle albums bliver

Det er vist en overdrivelse at sige at pladesleskaberne's pengekister er
tomme... det er de vist langt fra.

Men grunden til at man stadig reklamere for fx. Roxette's efterhånden
halvgamle album er, efter min menning, at det jo er fedt hvis man kan
sælge endnu flere af et givent album ved at reklamere lidt ekstra for det
samtidigt med at der lige er kommet en ny single fra det.

Samme metode ses når pladeselskaberne genudsender det samme opsamlings
album igen og igen med få års mellemrum, eller når man op til jul
udsender "Greatest Hits Of 2001", på trods af at de fleste, der kunne
finde på at investere i sådant et album, allerede har de fleste af
sangene i forevejen.

--

Lars B.
"Jeg er en rigtig gør det selv mand. - Når hende

Fra : Cleaner

Dato : 24-12-01 15:37

On Mon, 24 Dec 2001 10:37:23 +0100, Lars B. <lbe@mailme.dk> wrote:

>In article <3c26722f$0$55539$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "dentro"
><kena(remove)@mail.dk> says...

>Det er vist en overdrivelse at sige at pladesleskaberne's pengekister er
>tomme... det er de vist langt fra.

Jeg har ellers hørt noget om at der ikke skal meget til før deres
budgetter falder sammen, i og med at de bruger så mange penge på
TV-reklamer....

Cleaner

Fra : Invisible Man

Dato : 25-12-01 01:29

"Cleaner" <cleanerm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ellers hørt noget om at der ikke skal meget til før deres
> budgetter falder sammen, i og med at de bruger så mange penge på
> TV-reklamer....
>
> Cleaner

Ja, det skrev Chili (mener jeg det var) en artikel om, hvori de beskrev,
hvorledes de høje priser skyldtes den kraftige reklamation for cd'er på
danske fjernsyn...

---I.M.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-12-01 20:36

Cleaner <cleanerm@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2jtb2uk5dgacreiqavnk6rrkeeq1b6hgg5@4ax.com...
> [...]
> folk er dumme, da det album allerede kunne købes i forårs?? Eller er
> der virkelig noget nyt i det album som der ikke var med i albummet der

Det foregår på den måde, at pladeselskabet/pr-firmaet for Roxette (og andre
bands) køber reklame minutter i TV3's (og andre kommercielle stationers)
reklameblokke. Så TV3 efterkommer kun, hvad deres kunder betaler for, og kan
derfor ikke klandres for, at Roxette (stadig) kører i pauserne mellem alle
de fede programmer....

/Lars

http://www.mp3.com/mindfly

Fra : Cleaner

Dato : 23-12-01 22:13

On Sun, 23 Dec 2001 20:36:08 +0100, "Lars Knudsen" <plumfeber@c.dk>
wrote:

> [...]
>derfor ikke klandres for, at Roxette (stadig) kører i pauserne mellem alle

Jeg kan godt se at jeg skulle have formuleret mig på en anden måde,
lige på det punkt kan TV3 selvfølgelig ikke klandres...

Cleaner