Diva i XP
Fra : P.Sørensen

Dato : 23-12-01 13:05

Hej, jeg har installeret XP og prøver at få divas egen driver installeret.
Men den vil ikke acceptere denne. Når jeg beder den søge dèr, hvor driveren
ligger, er der simpelthen ingen *inf fil - og derfor kan den ikke se
driveren.
Er der andre, der er løbet ind i dette problem - og hvordan har I løst det?
Preben

Fra : Peder Nielsen

Dato : 23-12-01 14:47

Har du hentet dimmdv2r2.exe fra Eicon og udpakket den til en sted på
harddisken du ved hvor er, så skal der være en inf fil der hedder
mdmeic2.inf i den mappe du har udpakket til.
Mvh peder

Fra : P. Sørensen

Dato : 23-12-01 16:37

Har du fået den pgl. driver til at virke under XP?
Jeg kan ikke - og mistede samtidig med forsøget opkaldsmuligheden. Så jeg
bliver nødt til at gå tilbage til windows driveren..??
Preben

Fra : Peder Nielsen

Dato : 23-12-01 17:29

> Har du fået den pgl. driver til at virke under XP? Ja min Diva køre fint,
men hvad mener du med " pgl". driver ?, og er det den samme modem vi snakker
om, min er en Eicon diva T/A isdn modem, har du sat din port hastighed til
max 230400, og efter opdatering prøvet at ta strømmen fra den og vent nogle
sekunder, og kan du lave en diagnosticering af modemmet eller hvor langt er
du ???

Mvh Peder

Fra : P. Sørensen

Dato : 23-12-01 18:26

ja, samme modem. Porthastigheden er sat til 115200 - og hastigheden til 128
kps, som den kører med konstant nu. Jeg kan jo ikke komme ind og vælge
bandwith on demand.
Under driverfiler står der "C\:windows\system32\drivers\modem.sys". Også
efter at jeg har gået gennem hele proceduren med at installere den anden
driver.
NOgle forslag?

Fra : Peder Nielsen

Dato : 23-12-01 19:38

"P. Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Under driverfiler står der "C\:windows\system32\drivers\modem.sys". Også
> efter at jeg har gået gennem hele proceduren med at installere den anden
Når du har kørt/udpakket dimmdv2r2.exe, bliver der også en setup.exe i den
mappe du udpakker til, kør den og der kommer en icon under i kontrolpanel,
som hedder isdn modem, start den og konfigurer modem derfra, men du skal
stadig vælge 128 k i windows, for at få den til at bruge den anden kanal
efter behov, kan din port kun klare 115 ?

Mvh Peder

Fra : P. Sørensen

Dato : 23-12-01 19:49

jamen det prøver jeg. Om min port kun kan klare 115 - det ved jeg ikke.
Hvordan kan jeg kontrollere det? Det har den altid stået på, men nu har jeg
godt nok en ny pc med 1400 mhz processor og 512 mb ram (hvoraf den dog kun
kan se de 256 - men det er et andet problem, som jeg skal have løst!?

Fra : Peder Nielsen

Dato : 23-12-01 20:34

> jamen det prøver jeg. Om min port kun kan klare 115 - det ved jeg ikke.

Den skal kan klare 230400 hvis det er en ny maskine, men diva kan nok ikke
tåle den kommer højere op end 230400, men maskinen kan nok sættes op til 460
eller 920

Mvh Peder