Beatles igen igen
Fra : Peter Brandt

Dato : 03-12-00 23:18

Hvordan oversætter man bedst titlen i Beatles nummeret "While My Guitar
Gently Weeps"

Et ret godt nummer

Ny Hjemmeside adresse http://www.brandt68.subnet.dk/
E-adr. p.brandt@mail1.stofanet.dk
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-12-00 00:22

"Peter Brandt" <p.brandt@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hvordan oversætter man bedst titlen i Beatles nummeret "While My Guitar
> Gently Weeps"

Mens min guitar græder blidt?

/Nikolaj

Fra : Niller

Dato : 04-12-00 00:28

Hvad med "Mens min guitar blidt fælder en tåre" ??

Go' dag...(selv go' dag...)

Niels

Fra : Dabbu

Dato : 04-12-00 10:40

Peter Brandt <p.brandt@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cEzW5.24$7E2.3793@news101.telia.com...
> Hvordan oversætter man bedst titlen i Beatles nummeret "While My Guitar
> Gently Weeps"
>
> Et ret godt nummer

Mens min spade græder snot !

MVH
Dabbu

Fra : Claus Jungersen

Dato : 04-12-00 12:04

Dabbu <fake@lakken.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0EJW5.16558$zs.430830@twister.sunsite.auc.dk...

> Peter Brandt <p.brandt@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:cEzW5.24$7E2.3793@news101.telia.com...

> Mens min spade græder snot !
>

> MVH
> Dabbu

Meget poetiskt!

/Claus Jungersen

Fra : "

Dato : 04-12-00 15:49

Peter Brandt <p.brandt@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cEzW5.24$7E2.3793@news101.telia.com...
> Hvordan oversætter man bedst titlen i Beatles nummeret "While My Guitar
> Gently Weeps"

Imens min guitar sagte klinger

Eller hva'??

Vh.
Benjamin

Fra : Hanne V.

Dato : 04-12-00 21:05

<tagman> <tagman@mobilixnet.dk> skrev i en
> Peter Brandt <p.brandt@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]

Jeg må sige at det er nogle gode forslag i kommer med!! Og hvilke der er
mere rigtige end de andre, er jo svært at sige )) Meeeen, hvis man
holder sig til ordbogen så står der at weep betyder at græde eller begræde.
Hvis man taler om en pilegren ja så er oversættelsen "hænge ned". (I øvrigt
siger ordbogen at gently oversættes med mildt eller blidt). Hvis man vælger
at sammenligne guitaren med en pilegren ))) så vil oversættelsen være
som følger: Imens min guitar blidt hænger ned!!!!!!!
Hanne, som slår sig på låret

Fra : Gergen

Dato : 04-12-00 17:51

Peter Brandt <p.brandt@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cEzW5.24$7E2.3793@news101.telia.com...
> Hvordan oversætter man bedst titlen i Beatles nummeret "While My Guitar
> Gently Weeps"

Gently Weeps = græder stille. Det er vel en metafor af en eller anden art

> Et ret godt nummer

Jep, den fik også mange stemmer i min afstemning på min hjemmeside

--
Christian
-----

Fra : Per LH

Dato : 04-12-00 22:10

Stille snøfter spaden snot

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 13:32

Fra : Tomas O.

Dato : 05-12-00 13:32

"Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> skrev:

Weeps kan også have noget med lyden af guitaren at gøre.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-12-00 14:53

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> Weeps kan også have noget med lyden af guitaren at gøre.

Så kunne det måske være, at der snart kommer en cover-version der hedder
"While my keyboard gently beeps?"

/Nikolaj

Fra : "

Dato : 05-12-00 15:07

Nikolaj Borg <nikolSPAM@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90irut$sh6$1@news.inet.tele.dk...

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> Så kunne det måske være, at der snart kommer en cover-version der hedder
> "While my keyboard gently beeps?"

Spineshank har lavet et nummer, som hedder While my Guitar Gently Weeps....
Det er bare ikke helt samme stil, som Beatles! Den skulle nok have heddet
noget i stil med "While my guitar violently blows your ears out."

Mvh.
Benjamin

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 26-12-00 00:39

"Peter Brandt" <p.brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvordan oversætter man bedst titlen i Beatles nummeret "While My Guitar
>Gently Weeps"

Man lader være!

>Et ret godt nummer

Derfor!