Puk laver et svineri hver nat. Fortsætter ~
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 23-12-01 09:33

Jeg har en kat(Puk) på ca. 6 måneder.
Her til morgen blev det lidt for meget. Alle de vare der var købt ind i
går.. Fuglemad, Franskbrød, Køkkenruller.. osv. var total splittet ad, og lå
ud over hele lejligheden. 1 times oprydning. Min mor skal snart have en ny
hofte hvilket betyder at hun ikke kan rydde op efter katten, og det går
hende meget på.

Nu er mit spørgsmål så om det fortsætter eller om Puk stadig er lille?
Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvornår en kat er voksen eller stadig et
lille legebarn?
Kan man regne med at det stopper når han bliver ældre eller efter han bliver
kastereret?

Mange tak for hjælpen.
Brian & Sonja Rosenkrantz

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 23-12-01 09:45

> Jeg har en kat(Puk) på ca. 6 måneder.

Jeg vil lige smide et billede af ham :))

http://www.ftphullet.dk/images/puk.jpg

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-12-01 09:56

Hej Brian
Dejlig lille misser, men en værre frækkert, kan jeg forstå.
Har I ikke mulighed for at sætte tingende i et skab, som han ikke kan komme
til? Jeg har selv 3 katte og i hvertfald 2 af dem er eksperter i at flå ting
ud af skabene, hvis der ikke er lukket godt nok!
Man skal virkelig finde sit kattesind frem, når det flyder over det hele,
det giver jeg dig ret i. Men katten gør det jo ikke for at genere os, den
har bare haft det herligt!
Så jeg kan altså kun råde jer til, at I sætter tingene godt af vejen, så Puk
ikke kan få sine små foretagsomme poter i dem.
God jul til jer alle tre

Eva

Brian Rosenkrantz <Brian@Rosenkrantz.it> skrev i en

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-12-01 16:17

Hej

Puk ser ud som om der er orientaler/siameser i ham. Hvis det passer vil han
altid være livlig.

Ellers er jeg enig med de andre, sæt tingene væk med det samme, og anskaf
evt. en legekammerat til ham.

Jeg har p.t. 3 killinger på 6 mdr, og jeg ville nødig have specielt
hankillingen som enekat, så havde jeg slet ikke noget hjem mere, hihi. De
afreagerer en masse energi på hinanden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 25-12-01 16:37

> Puk ser ud som om der er orientaler/siameser i ham. Hvis det passer vil
han
> altid være livlig.

Ok. Tak for oplysningen.

> Ellers er jeg enig med de andre, sæt tingene væk med det samme, og anskaf
> evt. en legekammerat til ham.

Tingene er sat væk allerede nu :)
Det kunne være man man skulle overveje det med en lille legekammerat.

> Jeg har p.t. 3 killinger på 6 mdr, og jeg ville nødig have specielt
> hankillingen som enekat, så havde jeg slet ikke noget hjem mere, hihi. De
> afreagerer en masse energi på hinanden.

Hehe.. :)

Fra : Trine

Dato : 26-12-01 12:44

Thi hi hvor ser han fræk ud...tillykke med ham (trods balladen

Hilsen
Trine

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-12-01 09:53

Hej Brian
Sikken en smuk lille bandit, det er nok lømmelalderen,
han bliver nok roligere, men det er altid en god ide med
sådan nogle banditter i huset at lægge så meget væk i skabe og skuffer, som
muligt, måske keder han sig
lidt, det kan være svært at kører krudtugler i den alder
trætte, så en legekammerat kunne måske være en ide,
så kan de bruge deres energi på hinanden, istedet for
at lave tossestreger

--
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 23-12-01 10:13

Tak for dit svar Marianne.

Du skriver at han "nok" bliver roligere, men kan man ikke vide det med
sikkerhed ?? -kan man ikke sige noget om at katte under en bestemt alder er
"lømler", og en kat er først voksen når den er ... gammel ??

Normalt har vi også tingene i skabe og skuffer, men lige i går glemte vi
det. Under alle omstændigheder kan man jo ikke have en hel lejlighed i skabe
og skuffer :)

Det med at få en kat til, det tør vi altså ikke hvis nu de begge beslutter
sig at gå sammen om at ødelægge vores ting :) Om ik andet så tror jeg nok at
vi bor et sted hvor de kun tillader én indekat.

Fra : Jette

Dato : 23-12-01 12:31

"Brian Rosenkrantz" skrev:
> Tak for dit svar Marianne.
>
> Du skriver at han "nok" bliver roligere, men kan man ikke vide det med
> sikkerhed ??

Jeg tror ikke man kan sætte tid på en kats lømmelalder ... de er jo så
forskellige.

> Normalt har vi også tingene i skabe og skuffer, men lige i går glemte vi
> det. Under alle omstændigheder kan man jo ikke have en hel lejlighed i
skabe
> og skuffer :)

Nej, man har naturligvis nips-ting og andet stående fremme, og det pakker
man selvfølgelig ikke væk... men måske keder katten sig!?. Har I prøvet at
beskæftige katten med noget den synes er mere spændende?
I indlægget "Fodring og aktivering" fra Gitte d. 19/12-01, er der nogle gode
idéer du kan prøve.

Mvh. Jette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-12-01 10:00

Hej alle
Jeg vil ønske jer alle, 2 & 4 benede en rigtig god jul.

ang. navn til "engel" , jeg har en bog med masser af søde,
flotte navne og går og "smager" lidt på dem for at se
om de passer til ham, for selv om jeg kalder ham engel,
så ER han altså også en kat, oven i købet en kat i
lømmelalderen, *GG* og dem kender I jo, i nat ved
2.30 tiden besluttede han sig for at "redde" mig fra
den forfærdelige fjende der var ved at gå til angreb,
mine øjenvipper. Jeg vil selvfølgelig underette jer om
hvad navn han ender med at få.

Fra : S.J & L.T.

Dato : 26-12-01 18:37

Kom til at tænke på O'Maley allerførste gang Lene fortalte om ham.
Gadekatten fra Disney's 'Aristocats -det er nemlig en stor rød og hvid
hankat.
Ved godt at du ikke bad om forslag -men jeg kunne ikke lade være

KH

Linda

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-12-01 17:34

> [...]
> lille legebarn?
> Kan man regne med at det stopper når han bliver ældre eller efter han bliver

Hej Brian

Nu er katte jo forskellige. Men har i huset gik den vilde jagt specielt
voldsom da vores katte var mellem 6 mdr. og ca. 8 mdr. Det var i den
periode at tingene blev ødelagt - ikke fordi de ville ødelægge noget,
men deres foretagsomhed, deres nysgerrighed og deres livlighed var
enorm. Og så var det som om de ikke havde forstået helt at de voksede,
så de lampeskærme de fint kunne gå under for en måned siden, ja de røg
på gulvet nu
Jeg er sikker på, at det at vi havde to måske gjorde at de ikke vendte
deres energi mod vores ting ved andet end et uheld.
Jeg mener for resten at have hørt engang i en udsendelse fra et
katteinternat, at hovedparten af de katte de fik ind var katte i
"teenagealderen" = 6-7 mdr., fordi de lavede så mange ulykker i den periode.
Mon ikke han falder lidt ned med tiden? Han ser rigtig sød ud

Mange hilsner fra Ann R
Donna og Ditte's katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Carsten Laurberg And~

Dato : 29-12-01 21:34