Delete scenes ?
Fra : CMik

Dato : 23-12-01 07:07

Sidder med en stor fil på 90 Mb, som er delt op i 8 scener. Jeg er i
gang med at gemme hver enkelt scene for sig, men selv om jeg fjerner 7
af scenerne og gemmer, så er filen stadig på 90 Mb. Er der en
forklaring på det og hvordan griber jeg det an ?

Fra : Peo

Dato : 23-12-01 23:43

> ...men selv om jeg fjerner 7
> af scenerne og gemmer, så er filen stadig på 90 Mb...

Formodenligt fordi alle de elementer (grafik, lyd, clips osv.) der
ligger i dit library stadig ligger der selv om scenerne der er anvendt i
er slettet.
Der er dog ikke den store grund til bekymring, da disse ikke brugte
elementer "smides væk" når du compiler swf-filen - altså eksportere den.
Dvs. at selve *.fla filen godt kan være enorm, medens den eksporterede
*.swf fil er passende lille.

/peo
www.bandage.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mathias Vestergaard ~

Dato : 28-12-01 23:47

Det er fordi fortryd funktionen i flash er MEGET omfattende. Det er kun når
du fjerne noget fra dit libary at det reducerer filstørrelse på fla'en

--
Mathias Vestergaard
www.mtproductions.dk/mathias