Asus P4S333 ?
Fra : Preben Jensen

Dato : 23-12-01 00:20

[undskyld hvis det er den forkerte gruppe]
Hejsa og glædelig jul ;)
Jeg har lige opgraderet til P4 1.8Ghz / Asus P4S333 / Kingston DDR PC2100,
266 MHz, 256 MB / SoundBlaster Live 5.1 / MicroStarGF2MX-400 AGP.
Og jeg troede at jeg skulle blive endnu mere juleglad og at jeg skulle få
noget bedre end min PIII500Mhz, det har jeg sikkert også fået... men jeg kan
ikke få det til at virke ;(

Nu er der gået 1½ døgn med formateringer, geninstalleringer og Ram, CPU ud
og i, checke BIOS, fjerne/bytte, isætte hardware! Uanset hvad kan jeg ikke
få en stabil maskine ud af det.

Bios skulle stå som den skal i følge the holy manual.
Grafik-kort, lydkort er prøvet udskiftet og ombyttet og det er OK.
Men på et vilkårligt tidspunkt og som regel når jeg tror at nu er den OK, så
crasher den, sort skærm, totalt kold. Efter reset er der intet at gøre i
WinME Regdatabase er beskadiget og kan ikke gendannes.... altså uanset hvad
jeg gør, installerer og i hvad rækkefølge det bliver gjort i kan jeg ikke få
det til at virke !

Mit spørgsmål går selvfølgelig i retning af hvad der kan gøres eller om der
er en med nogenlunde samme hardwaresammensætning der har været ude for noget
nær det samme og som så har fået det til at køre ?

De bedste julehilsener til alle jer fra en lidt ulykkelig Preben ;)

Fra : Mike

Dato : 23-12-01 17:16

Hej Preben!

Lad mig lige starte med at sige, at jeg ikke har en løsning på dit problem.
Jeg ved dog af erfaring, at mange af den slags problemer løser sig med
opdaterede drivere til BIOS, bundkort m.v. Check evt. på producenternes
hjemmesider.

Et råd.
Når du tester, så gør det med så lidt som muligt i maskinen:
1) fjern lydkort, modem, netkort m.v.
2) sæt evt. et standard grafikkort i
3) opgrader BIOS
4) Virker det?
5) Hvis ja: Sæt grafikkort i og opgradér drivere

Jeg står selv for en opgradering til noget lignende udstyr som dit
- så jeg ville være glad for et svar her i NG hvis du har held med dine
forsøg.

Venlig hilsen Mike

Fra : Preben Jensen

Dato : 23-12-01 17:50

"Mike" <cybermike@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg står selv for en opgradering til noget lignende udstyr som dit
> - så jeg ville være glad for et svar her i NG hvis du har held med dine

Hej Mike ) (jaeh, et stort smil, for nu kører det bare der ud af ;)

1. Der er ikke nogen Bios-opdatering til omtalte MB endnu.
2. Grafik-kortet er OK.
3. SoundBlaster Live 5.1 er OK, dog kan jeg ikke få mit Wingman Extreme til
at virke selv om jeg har hentet den nyeste opdatering fra Logitech.

Jeg splittede det hele totalt, for(husker ikke hvor mange gange), og samlede
det, nu kører det som den drøm jeg havde forestilt mig da jeg købte det ;)
Min mistanke hælder mest til at Rammene ikke havde en OK connect i sockets.

Glædelig jul
fra en rigtig juleglad Preben

PS: savner du udfordringer i din hverdag... ?
så er det fordi du aldrig har haft en PC

Fra : Mike

Dato : 23-12-01 19:13

Herligt!

> Glædelig jul
> fra en rigtig juleglad Preben

Og i lige måde

> PS: savner du udfordringer i din hverdag... ?
> så er det fordi du aldrig har haft en PC

Så¨sandt, så sandt! Men hva' skulle vi så lave...