Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
genopladelige Lithiumbatterier??
Fra : Kurth Hansen

Dato : 22-12-01 17:10

Jeg har et Olympus Digital Camera C-2000 Z, som jeg får taget nogle fine
billeder med. Problemet er at det æder batterier. Jeg bruger genopladelige
Ni-MH 1600mAh, og har også prøvet med almindelige eengangs batterier. Har nu
hørt at der skulle være nogle Lithium batterier på vej som skulle have en
langt større mængde skud i, men hvor man skal have et special ladeapperat
til og at det er ret dyrt. Er der nogen der har erfaring med det, eller kan
henvise til kilde på dansk- da jeg er ny i faget og ikke får noget ud af
det på engelsk.
venlig hilsen
Kurth

Fra : Mr. Mondeo

Dato : 22-12-01 17:57

Opladlige Lithium batterier i størelse AA er vist ikke kommet endnu og jeg
er ikke sikker at de får meget større kapasitet end 2000mAh så det hjælper
dig ikke meget.
Hvad med en udvendig batteripakke, den er beskrevet flere gange her.
Kort fortalt går ud på at lave en holder til foreks. D batterier og forbinde
den til kameraet med en ledning til strøm indgangen.
Batterierne kan du så have i en lille taske eller lign.
Mit Olympus C3000 bruger også meget støm men det hjælper at huske: slukke
skærmen så snart der ikke er brug for den, det giver meget længre levetid
for batterierne.

Mvh Hans

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 22-12-01 18:23

"Kurth Hansen" <abkh@mail.dk> wrote in message
> [...]
kan
> henvise til kilde på dansk- da jeg er ny i faget og ikke får noget ud af

Hvis du oplader dem ordenligt, skulle der gerne være til en 60-70 billeder i
sådan et sæt - og har du så et par sæt at skifte imellem er selv dit behov
formentligt dækket?

Men det kræver jo lidt disciplin med lige at huske hvilke sæt der er
opladede og det modsatte - og så hjælper det hvis man aldrig ligger kameraet
fra sig på "halve" batterier (den dér med at kameraet går dødt efter to skud
har de fleste vist prøvet - og ærgret sig over).

Men almindelige engangsbatterier er noget lort til digicams - på nogle af
mærkerne kan du slet ikke få kameraet til at starte op, og max vil de give
5-10 skud - og hvis man så "lader det ligge lidt", et par stykker mere. Det
skyldes det høje strømdræn (om mod én ampere), som alkaline og
brunstensbatterier bestemt ikke er bygget til.

Men ellers er det jo kun vægten der sætter begrænsningen for hvad man kan
slæbe med af strøm - de forskellige digicampakker giver op til 5-6000 mAh,
og kan "holdes indenfor jakken" så de ikke går for hurtigt tør i frostvejr
og sådan - men som sagt - det bedste råd fra mig er at have et par sæt at
skifte imellem

// Steffen