/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Dansktoppens kvalitet
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 22-12-01 15:14

Kvaliteten sunket en smule

Jeg mener at have erfaret at kvaliteten af den musik som testes til
dansktoppen ikke altid er af helt acceptabel kvalitet. Her tænker jeg ikke
på de ganske få dunk-dunk-plader (P3-musik) som af og til får chancen for at
komme ind på listen. (PS. Det er forresten et spørgsmål om det er nødvendigt
at give dem chancen, da de alligevel aldrig kommer ind). Det mener jeg ikke
at det er. Men det er nu det.
Nej, det som det drejer sig om er de rigtige dansktopplader som man
tester. Nogle gange synes jeg altså ikke at det er det største problem i
verden at komme i tanker om plader som er af en højere kvalitet. Nogle gange
kan man altså godt få en mistanke om at en plade er produceret af en
computer og at sangeren står i badeværelset og synger dertil.
Forige lørdag blev der testet 3 typiske dansktopplader og en lidt
malplaceret dunk-dunk-plade med Anne Linnet. Normalt ville man jo kunne sige
sig selv, at Anne Linnet aldrig ville have skyggen af chance for at komme
ind på en dansk hitliste. Det plejer hun jo aldrig at komme. Men den
efterfølgende lørdag kom hun på en 10.-plads med ganske få stemmer. Den
eneste grund til dette var, at de 3 øvrige testere var af en meget dårlig
kvalitet at hendes plade var bedre. Hun røg selvfølgelig ud igen ugen efter
da der nu var blevet testet kvalitets-dansktop, som nemt kunne slå hende af
pinden.
Derfor kære Dansktop. Jeg ved godt at redaktionen i forvejen bortsorterer
plader af meget dårlig kvalitet, men kunne i ikke prøve at være endnu mere
kritiske. Lad også være at teste dem af lidt dårlig kvalitet. Test kun de
dansktopplader som er af superhøj kvalitet.
Så siger i måske at der ikke laves nok som er af så høj kvalitet. Men det
problem kan i nemt løse på følgende måde.
Test kun plader med de kendte grupper som vi ved laver indspilninger af
meget høj kvalitet. Og hvis det betyder at i så bliver nødt til at teste den
næste skæring fra deres sidste cd og den næste skæring og den næste skæring
o.s.v., i takt med at de gamle ryger ud, SÅ GØR DET. Og lad være at have en
tidsbegrænsning på 15 uger. Hvis vi lyttere stemmer den ind i mere end 15
uger, så må det være fordi vi ønsker at den skal være der i mere end 15
uger. Og hvis vi ønsker det, så må det vel være vores problem.
Så bør andre altså ikke fortælle at de ikke synes at den skal kunne være
på listen mere end 15 uger.
Denne regel er også end af grundene til at der nu til dags laves meget
dårligt dansktop. Det skal være sværere at komme ind på listen og det bliver
det kun hvis 15 ugers reglen afskaffes. Sådan var det nemlig tidligere og da
blev der sjældent lavet dårlig dansktop. Det skulle den manglende
tidsbegrænsning nemlig nok sørge for. Så kunne de nye kunstnere nemlig se at
de blev nødt til at oppe sig for at kunne komme ind på listen, ellers stemte
vi bare på de samme og de samme om og om igen. Og det gjorde vi jo dengang.
Der var plader som lå på listen i et helt år. Måske skulle man også nøjes
med at teste 3 plader, ligesom tidligere. SÅDAN.
Hvem kan f.eks. ikke huske landeplager som: Smilende Sussi, Vi har langt
igen, Så tar vi cyklerne frem, Ved landsbyens gadekær, Den gule flyver,
Tralalala Sussi og Jeg ringer på fredag. Nej vel.
Jeg tror nemlig at den enorme lytterskare Dansktoppen har hellere vil
høre de samme navne om og om igen, frem for at høre mere ukendte navne som
spiller en dårlig musikkvalitet , med dunkende computertromme-maskiner.
Kvalitets-dansktop spilles f.eks. af følgende navne: Bjørn og Okay,
Kandis, Kim Og Hallo, Blue Hawai, Kim Og Drengene, Birthe Kjær, Kisser Og
Søren, lis og Per, Santa, Two Danes, Citrondrengene, Vindstyrke 15,
Jutlandia, Klaus Og servants, Jan og Sunny Boys. test disse grupper om og om
og om og om skæring efter skæring. Så skal nye grupper nok oppe sig. Og lad
nu være at sige at det så bare bliver det samme hele tiden. Disse grupper
har ca. 16 numre på deres cd-er og det er i sig selv afvekslende. Bare test
de øvrige en efter en i takt med at de ryger ud af listen. Dejlig variation.
Men ukendte navne kan da sagtens lave kvalitet. I dag var der et nyt navn
som hed Basse som spillede musik af højere kvalitet end en tester med den
gamle Forur Jacks-mand James Rasmussen. Ja, i må meget undskylde, men jeg
mener altså ikke at Enghave Park var særlig professionelt lavet af denne,
eller meget dygtige sanger, det tærskede løs med en trommemaskine. Det viser
bare at man også skal sortere i de enkelte cd-numre uanset om det er et nyt
eller gammelt navn.

Forøvrigt kan man lytte til ældre dansktopplader, fra dengang der ikke
var tidsbegrænsning, hver søndag kl. 17.12-17.30 på P4, hvor musikledelsen
har være så flinke at give 18,0 minut til dansktopmusik. Programmet
tilrettelægges fra DR Mid- og Vestjylland og der er her tale om næsten uhørt
høje kvalitetskrav for at kunne blive spillet i programmet. Sådan skal det
være.

PS: Kære Dr-musikansvarlige: Der skal på det kraftigste gøres opmærksom på
at dette indlæg ikke på nogen som helst måde er en opfordring til at lukke
Dansktoppen, kun at give den en højere kvalitet. Og det med en højere
kvalitet skal under ingen omstændighed forstås på den måde som jeg tror at i
forstår det. Snarere tværtimod. Det tror jeg nok at der er andre som er
bedre til at bedømme. Ja, det altså bare lige sagt i al venlighed for at der
ikke skulle indsnige sig en lille misforståelse i den forbindelse.
Derfor: Selv om man ikke ønsker at ændre på Dansktoppen, så ønsker jeg
hellere at den skal fortsætte som den er, frem for at den bliver lukket. JEG
ØNSKER AT DANSKTOPPEN SKAL FORTÆTTE.






 
 
Uffe Holst (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 22-12-01 22:18


In an article of 22 Dec 2001 Åge Halldorsson wrote:

> Kvaliteten sunket en smule

Ja, jeg gad ikke lige læse hele dit indlæg, men det er da godt nok synd
for Anne Linnet, hvis hun er endt på en dansktophitliste.

--
Uffe Holst


Peter Brandt Nielsen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 22-12-01 23:34

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>
> > Kvaliteten sunket en smule

>Ja, jeg gad ikke lige læse hele dit indlæg, men det er da godt nok synd
>for Anne Linnet, hvis hun er endt på en dansktophitliste.

Ugh!


--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


John K (23-12-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 23-12-01 03:07

> Kvaliteten sunket en smule

Ja, jeg gad ikke lige læse hele dit indlæg, men det er da godt nok synd
for Anne Linnet, hvis hun er endt på en dansktophitliste.


ROTFL


Mvh

John K




Divider (23-12-2001)
Kommentar
Fra : Divider


Dato : 23-12-01 00:06


Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c24944e$0$46373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kvaliteten sunket en smule
>
> Jeg mener at have erfaret at kvaliteten af den musik som testes til
> dansktoppen ikke altid er af helt acceptabel kvalitet. Her tænker jeg ikke
> på de ganske få dunk-dunk-plader (P3-musik) som af og til får chancen for
at
> komme ind på listen. (PS. Det er forresten et spørgsmål om det er
nødvendigt
> at give dem chancen, da de alligevel aldrig kommer ind). Det mener jeg
ikke
> at det er.

Åge,du er en dansktop-fundamentalist,
der tror at der kun findes en form for kvalitet,
og resten ikke bør have en chance.
Jeg kan lige forestille mig lovforslag i regeringen
om ensretning af musiksmag.
"Lad os få renset ud i den her smagsforvirring"
"What about individuality?
"Individuality is fine,as long as we all do it together".

Jeg mener uanset om en plade kun sælger 1 eksemplar,
er den stadig noget værd,fordi den betyder noget for den ene.







Men det er nu det.
> Nej, det som det drejer sig om er de rigtige dansktopplader som man
> tester. Nogle gange synes jeg altså ikke at det er det største problem i
> verden at komme i tanker om plader som er af en højere kvalitet. Nogle
gange
> kan man altså godt få en mistanke om at en plade er produceret af en
> computer og at sangeren står i badeværelset og synger dertil.

De fleste dansktop-bands og mange andre indspiller i dag deres musik
i en computer,men som alle andre spiller de alligevel instrumenter,
som i "gamle dage".
Sådan er det bare


> Forige lørdag blev der testet 3 typiske dansktopplader og en lidt
> malplaceret dunk-dunk-plade med Anne Linnet. Normalt ville man jo kunne
sige
> sig selv, at Anne Linnet aldrig ville have skyggen af chance for at komme
> ind på en dansk hitliste. Det plejer hun jo aldrig at komme. Men den
> efterfølgende lørdag kom hun på en 10.-plads med ganske få stemmer. Den
> eneste grund til dette var, at de 3 øvrige testere var af en meget dårlig
> kvalitet at hendes plade var bedre. Hun røg selvfølgelig ud igen ugen
efter
> da der nu var blevet testet kvalitets-dansktop, som nemt kunne slå hende
af
> pinden.
> Derfor kære Dansktop. Jeg ved godt at redaktionen i forvejen
bortsorterer
> plader af meget dårlig kvalitet, men kunne i ikke prøve at være endnu mere
> kritiske. Lad også være at teste dem af lidt dårlig kvalitet. Test kun de
> dansktopplader som er af superhøj kvalitet.

Igen er spørgsmålet-hvilken musik er af superhøj kvalitet?
Derfor kan vi ikke bruge det her til noget.


>
>
>
>
>



Kasper Aae (23-12-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 23-12-01 06:40

On Sat, 22 Dec 2001 15:14:21 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Kvaliteten sunket en smule
>
>Jeg mener at have erfaret at kvaliteten af den musik som testes til
>dansktoppen ikke altid er af helt acceptabel kvalitet.

<sniiiiiiiiiiiiiiiiiiiip>

Åge, hvor er det lige dine lidensfæller er henne? Du hævder at en stor
del af befolkningen hælder i retningen af Dansktop,....hvor er de?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

nikolaj borg (23-12-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 23-12-01 11:14

"Kasper Aae" <nospam@for.me> wrote in message
news:0bra2uocj8pdvudt33scg2noo2t7ihbdvt@4ax.com...
> Åge, hvor er det lige dine lidensfæller er henne? Du hævder at en stor
> del af befolkningen hælder i retningen af Dansktop,....hvor er de?

Jeg tror trygt, at du kan kalde dem "det tavse flertal". Der er mange, som
synes om "den slags" musik, men jeg tror at de færreste er specielt
engagerede. Respekt til Åge for at tale deres sag. Dansktopfans i alle lande
foren jer!

Damn, jeg tænkte nok, at man kunne tage skade af at læse Marx...

Glædelig jul

/Nikolaj
np: Beastie Boys Anthology cd 2


Åge Halldorsson (23-12-2001)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 23-12-01 16:05


Kasper Aae <nospam@for.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0bra2uocj8pdvudt33scg2noo2t7ihbdvt@4ax.com...
> On Sat, 22 Dec 2001 15:14:21 +0100, "Åge Halldorsson"
> <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Åge, hvor er det lige dine lidensfæller er henne? Du hævder at en stor
> del af befolkningen hælder i retningen af Dansktop,....hvor er de?
>
> --
> Kasper Aae
_____________

Hej Kasper.

Det er blandt den ældste del af befolkningen, mest dem over 50 år. Blandt de
15-50 årigere er mildest talt meget få som foretrækker denne form for musik.
Blandt de 15-30 årige er det næsten ingen. Og her kommer mit svar: Da det
mest er sidstnævnte aldersgruppe som bruger nyhedsgruppen kommer der
selvsagt herfra udpræget mange negative ytringer om dansktopmusik.
Blandt denne aldersgruppe foragter næsten alle dansktopmusik som pesten,
men det siger intet om den samlede befolknings mening om musikformen. Blandt
dem over 50 år er der den samme afvisende holdning over for P3-musik. Men
det er den mindst computerinteresserede del af befolkningen.
Men Kasper, det er ret almindeligt at os som kan lide dansktopmusik kan
lide mange former for musik. Dansktopmusikken er jo et sammenkog af mange
stilarter. Her finder du f.eks. country (Teddy Edelman), Rockànd`roll (De
gamle cd-er fra Bamses Venner), Spillemandsmusik (Vindstyrke 15, Lille
Palle), Dansebandsmusik (Bjørn Og Okay, Kim Og Hallo)
Jeg fik engang lyttertallene for P3`s hitliste og P4`s Dansktoppen. Så
sammenlignede jeg lyttertallene aldersgruppemæssigt. Hvis jeg skal stille
det meget groft op så ser tallene sådan ud

Op til 50 år: 20 % til Dansktoppen - 80 % til P3-Hitlisten
Over 50 år: 80 % til Dansktoppen - 20 % til P3-Hitlisten

(Det er selvfølgelig en meget grov opstilling, da der ikke tages hensyn til
andre musikarter. Men det viser bare lidt om alderfordelingen.

Da man jo kan lave undersøgelser på mange måder bad jeg også DR om tal for
hvor stor en procentdel af dem lyttede til radio lørdag kl. 11-12
(Dansktoppens sendetid) som havde stillet ind på Dansktoppen. Det var 25 %
af befolkningen og tallet meget svagt stigende. Her må det retfærdigvis
formodes at den ikke radio-lyttende del af befolkningen på dette tidspunkt
fordeler sig ligesådan. Jeg lytter f.eks. ikke altid til Dansktoppen. Man
skal jo lige vågne først, hihi.

Hilsen og god jul fra Åge












Samson (24-12-2001)
Kommentar
Fra : Samson


Dato : 24-12-01 15:10

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
news:3c25f1c2$0$46335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Op til 50 år: 20 % til Dansktoppen - 80 % til P3-Hitlisten
> Over 50 år: 80 % til Dansktoppen - 20 % til P3-Hitlisten
>

Jeg er født i 1973 og jeg hører hverken Dansktoppen (kedeligt) eller
P3-Hitlisten (larm).

Mvh
Samson.




Åge Halldorsson (24-12-2001)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-12-01 16:16


Samson <samsonjensen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2735f6$0$89070$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> news:3c25f1c2$0$46335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Op til 50 år: 20 % til Dansktoppen - 80 % til P3-Hitlisten
> > Over 50 år: 80 % til Dansktoppen - 20 % til P3-Hitlisten
> >
>
> Jeg er født i 1973 og jeg hører hverken Dansktoppen (kedeligt) eller
> P3-Hitlisten (larm).
>
> Mvh
> Samson.
_______________

Nej, det var også, som jeg skrev, en meget grov opstilling. Det var kun for
at vise hvordan det er meget aldersbetinget hvad man kan lide. Der er
selvfølgelig mange andre musikgenrer. Det var bare lige for at nævne
hovedgenrerne, som jo nok er pop/rock og dansktop.
Jeg kan også godt selv lide andre stilarter. Både jazz-præget musik og
klassisk f.eks. m. Freddy Breck og Demis Rousos.

Men ellers.. God jul







Bjørn Løndahl (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-12-01 15:15

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3c2745c5$0$46364$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg kan også godt selv lide andre stilarter. Både
> jazz-præget musik og
> klassisk f.eks. m. Freddy Breck og Demis Rousos.

Hvad f..... har Fredyy Breck og Demis Rousos med klassisk musik at
gøre. De er jo blot dansktopsangere på andre sprog! (Well, Rousos
kan faktisk synge, hvilket måske alligevel skiller ham ud fra
mængden).


--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

John K (27-12-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 27-12-01 00:02

> Hvad f..... har Fredyy Breck

Hov hov - Freddy Breck har da lavet flere klassikere - for eksempel "Rote
Rosen" og "Über all auf der Welt" - eller hans sidste nye mesterværk med
Astrid Breck :)


Mvh

John K




Åge Halldorsson (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 27-12-01 15:18


John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2a56e2$0$263$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Hvad f..... har Fredyy Breck
>
> Hov hov - Freddy Breck har da lavet flere klassikere - for eksempel "Rote
> Rosen" og "Über all auf der Welt" - eller hans sidste nye mesterværk med
> Astrid Breck :)
>
>
> Mvh
>
> John K
_________

SV: Så fik vi da vist lige dén ting sat på plads / gjort klart.
Læs mere på www.freddybreck.de





Bjørn Løndahl (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-12-01 15:12

Kasper Aae <nospam@for.me> skrev i
news:0bra2uocj8pdvudt33scg2noo2t7ihbdvt@4ax.com:

> Åge, hvor er det lige dine lidensfæller er henne? Du hævder at
> en stor del af befolkningen hælder i retningen af
> Dansktop,....hvor er de?

Der er absolut ingen tvivl om at mange danskere er til den den
slags musik (dem om det).

Det er ikke for at virke nedladende jeg skriver dette, men det er
min erfaring at det typiske dansktop-publikum ikke er
sammenfaldende med den typiske internetbruger.


--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

alice_trauelsen (23-12-2001)
Kommentar
Fra : alice_trauelsen


Dato : 23-12-01 10:22

"Åge Halldorsson" skrev d. 22-12-01 15:14 dette indlæg :
> Kvaliteten sunket en smule
>
> Jeg mener at have erfaret at kvaliteten af den musik som testes til
> dansktoppen ikke altid er af helt acceptabel kvalitet. Her tænker jeg
ikke
> på de ganske få dunk-dunk-plader (P3-musik) som af og til får chancen
for at
> komme ind på listen. (PS. Det er forresten et spørgsmål om det er
nødvendigt
> at give dem chancen, da de alligevel aldrig kommer ind). Det mener jeg
ikke
> at det er. Men det er nu det.
> Nej, det som det drejer sig om er de rigtige dansktopplader som man
> tester. Nogle gange synes jeg altså ikke at det er det største
problem i
> verden at komme i tanker om plader som er af en højere kvalitet. Nogle
gange
> kan man altså godt få en mistanke om at en plade er produceret af en
> computer og at sangeren står i badeværelset og synger dertil.
> Forige lørdag blev der testet 3 typiske dansktopplader og en lidt
> malplaceret dunk-dunk-plade med Anne Linnet. Normalt ville man jo
kunne sige
> sig selv, at Anne Linnet aldrig ville have skyggen af chance for at
komme
> ind på en dansk hitliste. Det plejer hun jo aldrig at komme. Men den
> efterfølgende lørdag kom hun på en 10.-plads med ganske få stemmer.
Den
> eneste grund til dette var, at de 3 øvrige testere var af en meget
dårlig
> kvalitet at hendes plade var bedre. Hun røg selvfølgelig ud igen ugen
efter
> da der nu var blevet testet kvalitets-dansktop, som nemt kunne slå
hende af
> pinden.
> Derfor kære Dansktop. Jeg ved godt at redaktionen i forvejen
bortsorterer
> plader af meget dårlig kvalitet, men kunne i ikke prøve at være endnu
mere
> kritiske. Lad også være at teste dem af lidt dårlig kvalitet. Test kun
de
> dansktopplader som er af superhøj kvalitet.
> Så siger i måske at der ikke laves nok som er af så høj kvalitet.
Men det
> problem kan i nemt løse på følgende måde.
> Test kun plader med de kendte grupper som vi ved laver
indspilninger af
> meget høj kvalitet. Og hvis det betyder at i så bliver nødt til at
teste den
> næste skæring fra deres sidste cd og den næste skæring og den næste
skæring
> o.s.v., i takt med at de gamle ryger ud, SÅ GØR DET. Og lad være at
have en
> tidsbegrænsning på 15 uger. Hvis vi lyttere stemmer den ind i mere end
15
> uger, så må det være fordi vi ønsker at den skal være der i mere end
15
> uger. Og hvis vi ønsker det, så må det vel være vores problem.
> Så bør andre altså ikke fortælle at de ikke synes at den skal
kunne være
> på listen mere end 15 uger.
> Denne regel er også end af grundene til at der nu til dags laves
meget
> dårligt dansktop. Det skal være sværere at komme ind på listen og det
bliver
> det kun hvis 15 ugers reglen afskaffes. Sådan var det nemlig tidligere
og da
> blev der sjældent lavet dårlig dansktop. Det skulle den manglende
> tidsbegrænsning nemlig nok sørge for. Så kunne de nye kunstnere nemlig
se at
> de blev nødt til at oppe sig for at kunne komme ind på listen, ellers
stemte
> vi bare på de samme og de samme om og om igen. Og det gjorde vi jo
dengang.
> Der var plader som lå på listen i et helt år. Måske skulle man også
nøjes
> med at teste 3 plader, ligesom tidligere. SÅDAN.
> Hvem kan f.eks. ikke huske landeplager som: Smilende Sussi, Vi har
langt
> igen, Så tar vi cyklerne frem, Ved landsbyens gadekær, Den gule
flyver,
> Tralalala Sussi og Jeg ringer på fredag. Nej vel.
> Jeg tror nemlig at den enorme lytterskare Dansktoppen har hellere
vil
> høre de samme navne om og om igen, frem for at høre mere ukendte navne
som
> spiller en dårlig musikkvalitet , med dunkende
computertromme-maskiner.
> Kvalitets-dansktop spilles f.eks. af følgende navne: Bjørn og Okay,
> Kandis, Kim Og Hallo, Blue Hawai, Kim Og Drengene, Birthe Kjær, Kisser
Og
> Søren, lis og Per, Santa, Two Danes, Citrondrengene, Vindstyrke 15,
> Jutlandia, Klaus Og servants, Jan og Sunny Boys. test disse grupper om
og om
> og om og om skæring efter skæring. Så skal nye grupper nok oppe sig.
Og lad
> nu være at sige at det så bare bliver det samme hele tiden. Disse
grupper
> har ca. 16 numre på deres cd-er og det er i sig selv afvekslende. Bare
test
> de øvrige en efter en i takt med at de ryger ud af listen. Dejlig
variation.
> Men ukendte navne kan da sagtens lave kvalitet. I dag var der et nyt
navn
> som hed Basse som spillede musik af højere kvalitet end en tester med
den
> gamle Forur Jacks-mand James Rasmussen. Ja, i må meget undskylde, men
jeg
> mener altså ikke at Enghave Park var særlig professionelt lavet af
denne,
> eller meget dygtige sanger, det tærskede løs med en trommemaskine. Det
viser
> bare at man også skal sortere i de enkelte cd-numre uanset om det er
et nyt
> eller gammelt navn.
>
> Forøvrigt kan man lytte til ældre dansktopplader, fra dengang der
ikke
> var tidsbegrænsning, hver søndag kl. 17.12-17.30 på P4, hvor
musikledelsen
> har være så flinke at give 18,0 minut til dansktopmusik. Programmet
> tilrettelægges fra DR Mid- og Vestjylland og der er her tale om næsten
uhørt
> høje kvalitetskrav for at kunne blive spillet i programmet. Sådan skal
det
> være.
>
> PS: Kære Dr-musikansvarlige: Der skal på det kraftigste gøres
opmærksom på
> at dette indlæg ikke på nogen som helst måde er en opfordring til at
lukke
> Dansktoppen, kun at give den en højere kvalitet. Og det med en højere
> kvalitet skal under ingen omstændighed forstås på den måde som jeg
tror at i
> forstår det. Snarere tværtimod. Det tror jeg nok at der er andre som
er
> bedre til at bedømme. Ja, det altså bare lige sagt i al venlighed for
at der
> ikke skulle indsnige sig en lille misforståelse i den forbindelse.
> Derfor: Selv om man ikke ønsker at ændre på Dansktoppen, så ønsker
jeg
> hellere at den skal fortsætte som den er, frem for at den bliver
lukket. JEG
> ØNSKER AT DANSKTOPPEN SKAL FORTÆTTE.

Hej
Jeg er en af dem der spiller dansktop på en lille lokal radio. Jeg
bestemer hvilke melodier der skal testes og vi har også 15 ugers reglen.
Det sidste syntes jeg er helt okay, for ellers er det alt for ens og så
sker der ikke nok på listen. Kvaliteten. Tja, der er der nogen melodier
og kunstnere jeg siger til mig selv, Åh nej, de skulle nok ikke have
sunget eller det er en meget dårlig kvalitet. MEN, der er jo lige det,
at SMAG OG BEHAG ER FORSKELLIGT OG TAK FOR DET. Derfor at jeg ikke
syntes om en melodi eller kunstner, kan det da godt være at andre gør.
Tit bliver jeg overrasket over lytternes dom. Ja, tester de nye der er
kommet, enten det er etablerede solister eller nogle helt nye, de skal
have chance, og hvis de gider sende en cd til lokal radioerne eller de
store radiostationer, ja så skal vi selvfølgelig også give dem chance.

Mange hilsner og GLÆDELIG JUL
Alice
Radio Luna
>
>
>
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Åge Halldorsson (23-12-2001)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 23-12-01 16:31


alice_trauelsen <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_fhV7.3921$Zm5.288307@news000.worldonline.dk...

> Hej
> Jeg er en af dem der spiller dansktop på en lille lokal radio. Jeg
> bestemer hvilke melodier der skal testes og vi har også 15 ugers reglen.
> Det sidste syntes jeg er helt okay, for ellers er det alt for ens og så
> sker der ikke nok på listen. Kvaliteten. Tja, der er der nogen melodier
> og kunstnere jeg siger til mig selv, Åh nej, de skulle nok ikke have
> sunget eller det er en meget dårlig kvalitet. MEN, der er jo lige det,
> at SMAG OG BEHAG ER FORSKELLIGT OG TAK FOR DET. Derfor at jeg ikke
> syntes om en melodi eller kunstner, kan det da godt være at andre gør.
> Tit bliver jeg overrasket over lytternes dom. Ja, tester de nye der er
> kommet, enten det er etablerede solister eller nogle helt nye, de skal
> have chance, og hvis de gider sende en cd til lokal radioerne eller de
> store radiostationer, ja så skal vi selvfølgelig også give dem chance.
>
> Mange hilsner og GLÆDELIG JUL
> Alice
> Radio Luna

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
________

Hej Alice. Jeg faldt lige over din mening om 15 ugers reglen. Du skriver at
ellers bliver det for ens.
Kunne godt tænke mig at vide hvorfor at det skal have en betydning at du
mener at det bliver for ens. Det mener lytterne jo ikke hvis de har stemt en
plade ind og bliver ved med at stemme den ind, måske et helt år. Stiller du
dig så ikke til dommer overfor lytterne ? og bestemmer at du ikke synes at
lytterne skal stemme den ind mere. Så er det jo ikke en hitliste. Jeg er da
f.eks. ligeglad med om nogen synes at det er for ens.
Folk skulle da gerne selv have lov at bestemme om noget skal være ens eller
ikke. Jeg kan da godt føle mig en smule stødt over at nogen skal bestemme at
jeg nu ikke længere må stemme på en bestemt plade, fordi en bestemt person
eller redaktion synes at det bliver for ens. Er vi lyttere ikke bedst til
selv at bedømme det ?
En hitliste skal jo følge folkestrømningen, uanset hvordan den går.
Jeg gruer for hvordan det vil gå hvis folketinget bestemmer at at nu kan
man ikke længere stemme på Socialdemokratiet og Venstre fordi de nu har
siddet i folketinget i alt for mangå år ????????.


Nå, men eller god jul til alle herfra

Hilsen Åge















Bjørn Løndahl (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-12-01 15:09

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3c24944e$0$46373$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Kvaliteten sunket en smule

I Dansktoppen? Det lyder som en umulighed!

> tester. Nogle gange synes jeg altså ikke at det er det største
> problem i verden at komme i tanker om plader som er af en
> højere kvalitet. Nogle gange kan man altså godt få en mistanke
> om at en plade er produceret af en computer og at sangeren står
> i badeværelset og synger dertil.
> Forige lørdag blev der testet 3 typiske dansktopplader og en
> lidt
> malplaceret dunk-dunk-plade med Anne Linnet. Normalt ville man
> jo kunne sige sig selv, at Anne Linnet aldrig ville have
> skyggen af chance for at komme ind på en dansk hitliste. Det
> plejer hun jo aldrig at komme. Men den efterfølgende lørdag kom
> hun på en 10.-plads med ganske få stemmer. Den eneste grund til

[osv]

Kære Åge, smag og behag er heldigvis forskellig.

Det er derimod indiskutabelt at *kvalitetsmæssigt* ligger Anne
Linnet 8 kvantespring foran traditionel dansktop-"musik".

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste